Strona 1 z 1

[Mk4] Silnik gaśnie na małych obrotach 1.4

: czw wrz 01, 2011 17:22
autor: MyszonUTD
Witam odpalam auto i zawszę muszę chwilę przetrzymać nogę na gazie żeby auto nie zgasło, dzieję się tak za każdym razem jak auto nie pochodzi z godzinę. Jaka może być przyczyna tego? dodam że jak auto pochodzi chwile to już później nie mam takiego problemu w czasie jazdy.

Re: [Mk4] Silnik gaśnie na małych obrotach 1.4

: czw wrz 01, 2011 18:59
autor: Samarexus
Może zawór zwrotny pompy paliwa puszcza lub po prostu nieszczelność układu doprowadzenia paliwa?

[Mk4] Silnik gaśnie na małych obrotach 1.4

: pt wrz 02, 2011 11:48
autor: xXAdiXx
Ja na początek radzę sprawdzić wąż od odmy co wchodzi z lewej strony do obudowy filtra powietrza i sprawdzić przepustnice może zasyfiona jest?

Re: [Mk4] Silnik gaśnie na małych obrotach 1.4

: sob wrz 03, 2011 21:00
autor: vpil
Witam,
W twoim silniku za obroty na biegu jałowym odpowiada silnik krokowy, a nie żadna odma czy zaworek w układzie paliwa.
Pompa paliwa pracuje cały czas i jest tylko zawór, który utrzymuje odpowiednie ciśnienie paliwa w układzie, ale jak by było coś nie tak z ciśnieniem to miałbyś problem na wyższych obrotach.
Ja proponuje sprawdzić najpierw świece zapłonowe, kable wys. napięcia oraz zdemontować silnik krokowy (to tylko dwie śrubki) i wyczyścić go w benzynie ekstrakcyjnej. Może być też problem z czujnikiem temperatury silnika, ale wtedy były by tez problemy z odpaleniem zimnego silnika.

[Mk4] Silnik gaśnie na małych obrotach 1.4

: sob wrz 03, 2011 22:22
autor: grg474
Samarexus pisze:Może zawór zwrotny pompy paliwa puszcza lub po prostu nieszczelność układu doprowadzenia paliwa?
może i masz trochę racji gdyby wina była w pompie paliwa. BO załóżmy że zawór nie trzyma ciśnienia a pompa siada - układ paliwowy wtedy moze faktycznie nie trzymać wymaganego ciśnienia - vpil, skoro jest tak jak twierdzisz to powiedz mi dlaczego np są zawory trzymające ciśnienie 3,0 3,6 i 4,0 w zależności od silnika? Bo wtryskiwacze pracują na ciśnieniu 3,0 3,4 3,8. Co jeśli zawór wtrysku paliwa się otworzy i w tym czasie co powinien dac dawkę normatywną da jej 70% bo będzie za niskie ciśnienie? Wg mnie - będą wtedy za niskie obroty. MyszonUTD, stwierdził że przechodzi po krótkim czasie - jak pompa natłoczy ciśnienia.
Nie neguję Twojej propozycji sprawdzenia innych elementów ale za szybko odrzucasz inne propozycje

Re: [Mk4] Silnik gaśnie na małych obrotach 1.4

: ndz wrz 04, 2011 11:53
autor: vpil
Witam,
"Co jeśli zawór wtrysku paliwa się otworzy i w tym czasie co powinien dac dawkę normatywną da jej 70% bo będzie za niskie ciśnienie? Wg mnie - będą wtedy za niskie obroty" - gdyby silnik nie trzymał wolnych obrotów z powodu zbyt niskiego ciśnienia w układzie paliwowym to na pewno miałby wielkie problemy z ruszeniem i normalną jazdą, a kolega nie zgłasza takich problemów. Pompa paliwa uzyskuje właściwe ciśnienie w układzie w 2-5 sek, a nie po godzinie jazdy.
grg474 odrzuciłem twoją propozycję, bo wydaje mi się mało prawdopodobna, ale nie chciałem Cię urazić.
Pozdrawiam,

[Mk4] Silnik gaśnie na małych obrotach 1.4

: ndz wrz 04, 2011 12:51
autor: juja343af
U mnie dzialo sie podobnie. wyjmij przepustnice i wyczysc wszystkie kanaliki powinno pomoc

[Mk4] Silnik gaśnie na małych obrotach 1.4

: ndz wrz 04, 2011 20:21
autor: grg474
vpil pisze:Pompa paliwa uzyskuje właściwe ciśnienie w układzie w 2-5 sek, a nie po godzinie jazdy.
prawidłowo działająca pompa lub nie zapchana - TAK masz rację. Jeden superfachowiec namawiał mojego brata na wymianę pompy wtryskowej bo silnik Frontery 2,2TD słabł z minuty na minutę - wskazany przeze mnie - uszkodzony układ paliwowy - naprawa kosztowała 1/30 kosztu pompy. Najprostsze przyczyny najczęściej pomijamy.
Jeszcze jedno - identyczne objawy były w polo 1,4 16V sąsiada - przyczyną był głupi filtr paliwa. Co nie znaczy, że w tym przypadku akurat Twoja diagnoza nie jest trafna - może być. :pub:

Re: [Mk4] Silnik gaśnie na małych obrotach 1.4

: ndz wrz 04, 2011 20:56
autor: vpil
Witam,
Kolega juja343af też ma dobry trop żeby wyczyścić przepustnice. Twój silnik to chyba MPI, a w wielopunktowym wtrysku problem z zanieczyszczoną przepustnicą też często występuje i objawia się między innymi problemami z obrotami.

[Mk4] Silnik gaśnie na małych obrotach 1.4

: pn wrz 05, 2011 11:19
autor: xXAdiXx
mówicie że wąż od odmy nie może być ale mam ten silnik u siebie i miałem tak że syf z odmy przechodził przez rurkę w pokrywie filtra i zawalał mi przepustnice po czym miałem te same obiawy co MyszonUTD nie wykluczm innych przyczyn ale u mnie własnie obiawem tego był syf na przepustnicy powstały przez odmę.