Hamulec ręczny
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- jedrekk1999
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pt wrz 24, 2010 11:54
Hamulec ręczny
tydzień temu wymieniłem swojego Golfa II 1.6 TD na Golfa II GTI 1.8 16V. Poprzedni właściciel wymienił w nim linki od hamulca ręcznego. Niestety nie zostały porządnie naciągnięte. Bawiłem się naciąganiem pod dźwignią hamulca, naciągnąłem do końca, ale niestety rączka nadal dochodzi do końca, a hamulec zaczął tylko trochę łapać. Jest jakaś jeszcze możliwość naciągnięcia tego hamulca? Dodam, że z tyłu znajdują się hamulce tarczowe a nie bębny. Golfik jest w gazie i dostaje zbyt dużą dawkę na postoju. W związku z tym chciałem zapytać jak najlepiej wyregulować gaz. Jest on z 1985 roku i posiada komputer, który cały czas wskazuje na postoju spalanie około 13 l co jest oczywiście niemożliwością, oprócz tego sam zauważyłem po obrotach, że samochodzik ma za dużą dawkę LPG.
Był VW GOLF II 1.6 TD
Był VW GOLF II 1.8 GTI 16V
Teraz jest VW GOLF II 1.8 W AUTOMACIE
Był VW GOLF II 1.8 GTI 16V
Teraz jest VW GOLF II 1.8 W AUTOMACIE
- janek1350
- VW MANIAK
- Posty: 459
- Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
- Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
- Kontakt:
Hamulec ręczny
Masz zastane zaciski tzn tą wajche od ręcznego standart w mk2 musisz wszysto rozebrać nasmarować i będzie ok.
- jedrekk1999
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pt wrz 24, 2010 11:54
Hamulec ręczny
Rozebrać, czyli chodzi o wajchę przy podłodze rozebrać do zera, tak? Wystarczy środek WD40 czy jakiś inny?
Był VW GOLF II 1.6 TD
Był VW GOLF II 1.8 GTI 16V
Teraz jest VW GOLF II 1.8 W AUTOMACIE
Był VW GOLF II 1.8 GTI 16V
Teraz jest VW GOLF II 1.8 W AUTOMACIE
- janek1350
- VW MANIAK
- Posty: 459
- Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
- Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
- Kontakt:
Hamulec ręczny
Rozebrać trzeba zacisk hamulcowy a pierw sprubuj rozruszać ta wajche wd-40 i jakoms oliwką jak nie pomorze to tak jak napisałem rozebranie zacisku
Re: Hamulec ręczny
Cześć!
Mam pytanie o ręczny przy hamulcach bębnowych.
Ręczny łapie bardzo delikatnie, nie spełniając swej roli. Rączkę ledwo da się zaciągnąć na pierwszy ząbek. Wyśledziłem jak linka biegnie, sądząc, że może się zatarła, ale przecież od otworu w podłodze do samego bębna, czyli na całej długości jest zaizolowana.
Regulowałem ją nakrętkami przy rączce, ale nic to nie zmieniło.
Czy ktoś może powiedzieć, co może być przyczyną awarii? Szczęki wymieniane 30 tys. temu.
Mam pytanie o ręczny przy hamulcach bębnowych.
Ręczny łapie bardzo delikatnie, nie spełniając swej roli. Rączkę ledwo da się zaciągnąć na pierwszy ząbek. Wyśledziłem jak linka biegnie, sądząc, że może się zatarła, ale przecież od otworu w podłodze do samego bębna, czyli na całej długości jest zaizolowana.
Regulowałem ją nakrętkami przy rączce, ale nic to nie zmieniło.
Czy ktoś może powiedzieć, co może być przyczyną awarii? Szczęki wymieniane 30 tys. temu.
MK2 tdi http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=570390" onclick="window.open(this.href);return false;
Hamulec ręczny
q601, będziesz pewnie musiał rozebrać bębny i zobaczyć w jakiej pozycji jest dźwignia rozpierająca ręcznego. Dzieki temu sprawdzisz też samoregulator, i "ruchomość" linki.
Re: Hamulec ręczny
dzięki za odpowiedź, tego się obawiałem... Czy trudne jest właściwe ustawienie luzu na łożysku? W ogóle można ponownie yamontować stare łożysko, jeśli jest w dobrym stanie?
MK2 tdi http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=570390" onclick="window.open(this.href);return false;
Hamulec ręczny
Raczej niebardzo. Na forum jest bardzo fajna porada wymiany bębnów. Znajdziesz w FAQ.q601 pisze:Czy trudne jest właściwe ustawienie luzu na łożysku?
Tak, tylko nie wymieniaj ich stronami i dokręć odpowiednio.q601 pisze:W ogóle można ponownie yamontować stare łożysko, jeśli jest w dobrym
-
- Ma gadane
- Posty: 157
- Rejestracja: wt lis 01, 2011 12:15
Hamulec ręczny
dzis robilem z recznym bo w ogole nie mialem tam gdzie masz podkrecanie linki kolo dzwigni we wnetrzu odkrec calkiem srubki od naciagu podloz cienkie tulejki lub podkladki i zakrec bedziesz mial ok sam myslalem ze szczeki albo bebny ale patrze ze mam ok wymiary wiec jedynie to zostalo
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Hamulec ręczny
co do bembnów... najlepiej za jednym razem to ogarnąć bo każde koło jest zalezne od siebie... mając uszkodzony ręczny lewy juz całkiem inaczej sie naciąga linka prawego... rozbieramy cały tył.. zdejmujemy bembny i zdejmujemy szczęki z osi... 1 sprawa sprawdzamy czy linki lekko chodzą i czy spręzyna zamontowana za koncu lnki daje rade powrócic linkę. 2 sprawa bierzemy jedną ze szczęk gdzie jest dzwignia do linki ręcznego, ta dzwignia musi w stosunku do szczęki gdzie jest okładzina chodzić luźno... smarujemy, WD też i rozruszamy to połączenie... gdy to zrobimy to możemy montować.. gdy mamy to wystaczy odpowiednio wyregulowac samoregulator... jak bedzie za mocno wduszony w dół to nie założymy bembna... oczywiscie przed kazdą korektą musimy podusić hamulec i ręke ręcznego żeby to sie ułożyło... warto sie pobawić bo optymalnie wyregulowany ręczny już przy 2 ząbku daje ogromny efekt a przy 3 4 juz blokuje koła.. Proponuje zeszlifować obojętnie jak rant na bembnach bo wedy ten rant nie zawadzi nam o okładziny podczas montażu a gdy nie bedzie zawadzał to jeszcze bardziej optymalnie wyregulujemy samo regulator PRzed kazdym składaniem bembna spraewdzamy co sie dzieje podczas hamowania i ręcznego czy koło się obraca luźno... może delikatnie szurać... każde klocki szurają po tarczach i bembnach
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hamulec ręczny
Wielkie dzięki teraz na pewno sobie poradzę:)
a co ile km średnio zużywają się szczęki?
a co ile km średnio zużywają się szczęki?
MK2 tdi http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=570390" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości