Strona 1 z 2

Olej przekładni i przewody wysokiego napięcia.

: ndz lip 31, 2011 11:19
autor: Bryla
Witam mam zamiar wymienić olej w przekładni mojego MKII 1.8 RP(rok 1989),ponieważ auto stało 2 lata w garażu,a olej pewnie nie był wymieniany od dawien dawana.
I tu mam pytanie,ponieważ wiem że olej syntetyk 75W90 Gl4 lub Gl4/Gl5,a na pewno nie lać Gl5.Ale i le wchodzi tego oleju do skrzyni 5 biegowej,jedni piszą że nie całe 2 litry inni że prawie 3?Nie wiem na ile się przygotować.Jakiej marki olej polecacie? Wiem,że był temat o oleju do przekładni ale jestem świeżym kierowcą i posiadaczem goferka więc chcę się upewnić :)

Mam jeszcze pytanie co do przewodów wysokiego napięcia,na pewno kwalifikują się do wymiany,ale nie wiem jakie brać.Przewody NGK kosztują ok 150 zł,ale widziałem też mniej znanych firm za 70/60 zł.Czy wystarczą te tańsze czy jednak brać NGK?


Miałem też wczoraj nieciekawą sytuację,natomiast,podczas ruszania pod górkę auto zgasło,mówię sobie OK dałem za mało gazu.Więc depnąłem pedał do połowy puszczam sprzęgło znowu zdechł,udało się ruszyć chyba za 5 razem.Przejechałem ok 30 km i na skrzyżowaniu sytuacja się powtarza(tym razem nie było pod górkę),zaczęło szarpać na 1 przestało,przyspieszyłem wbiłem 2 i koniec zaczęło mną szarpać jak chorego na padaczkę.

Przewody zapłonowe na bank mają przebicia i są do wymiany,ale czy one by płatały takie figle,dodam że po tych incydentach zacząłem czuć dziwny zapach.Coś jak spalenizna :/
Podczas jazdy po trasie problemu nie ma silnik pracuje równo,nie szarpie ładnie przyspiesza.

Olej przekładni i przewody wysokiego napięcia.

: ndz lip 31, 2011 15:03
autor: Haki
Spalenizna - to pewnie tarcza sprzęgła dostawała w :ass:

Co do przewodów WN - tylko ORI i tylko drogie jak nie chcesz ich wymieniać ponownie w krótkim czasie

Olej przekładni i przewody wysokiego napięcia.

: ndz lip 31, 2011 15:07
autor: Bryla
No tak ruszałem jak typowy kursant na pierwszej lekcji jazdy inaczej się nie dało.W pobliskim mieście koleś ma sklep z częściami do aut zachodnich,myślę że tam dostanę ORI.
A z tym olejem to co polecacie?I ile tego wchodzi?

Olej przekładni i przewody wysokiego napięcia.

: ndz lip 31, 2011 15:28
autor: Haki
OLEJ MK2 - skrzynka przekładniowa http://mk2.vwgolf.pl/porada46.html" onclick="window.open(this.href);return false; :bigok: powinno pomóc

Olej przekładni i przewody wysokiego napięcia.

: ndz lip 31, 2011 15:31
autor: Paweł Marek
2 litry z małym haczykiem, wlejesz normalnie do poziomu korka. Przewody określone jako ORI to obecnie niewiele mówi, do ASO po nie nie pójdziesz tylko kupisz przewody dobrej firmy. Beru,a jeśli to będzie za drogo to Sentech czy Janmor ( tylko nie najtańsze jest kilka rodzajów różniących się ceną)

Olej przekładni i przewody wysokiego napięcia.

: ndz lip 31, 2011 15:39
autor: Bryla
Janmora to ja pier....Za dużo złego się o nich naczytałem i usłyszałem.
A te Sentech,to jak?Używał ich ktoś,jak się spisują?

A mam pytanie gdybym sam zabrał się za wymianę oleju i nalał za mało,np. wchodzi 2 l z hakiem a wlałbym 2 litry?
I co stałoby się gdybym wlał za dużo?

Olej przekładni i przewody wysokiego napięcia.

: ndz lip 31, 2011 19:42
autor: Paweł Marek
Jest korek wkręcany do jego poziomu nalewasz i tyle, serwisówka podaje 2 do 2.2 litra odrobina więcej lub mniej znaczenia niema. Janmory to ja testowałem i to te najtańsze, wcale nie jest szajs w sensie samych kabli. Miałem je 2 lata (ok 40 tys.) i do końca działały dobrze, niestety mają kiepsko wykonane zakończenia i jak nieostrożnie pociągnąłem za jeden z kabli chcąc zdjąć go ze świecy - to się urwał i było po zawodach.

Olej przekładni i przewody wysokiego napięcia.

: ndz lip 31, 2011 19:50
autor: Bryla
Ok więc jutro wezmę się za to wszystko.
A co z kopułką rozdzielacza wymieniać ją przy okazji?Stara ma już kilka/kilkanaście lat więc chyba lepiej ją też wymienić.

Olej przekładni i przewody wysokiego napięcia.

: ndz lip 31, 2011 21:22
autor: Haki
Na pewno nie zaszkodzi :bajer:

Olej przekładni i przewody wysokiego napięcia.

: pn sie 01, 2011 14:28
autor: Bryla
Dobra wymieniłem kopułkę,kable kupiłem też palec ale okazało się że jest zły,ma za małą dziurkę,muszę to wymienić.
Mam pytanie na opakowaniu od kopułki i palca(firmy beru) jest napis Diesel Cold-Start Technology.Czy to może oznaczać że kopułka jest do silników diesla?Czy kopułki do tych silników różnią się?Dodam że wszystko jest ok,auto pali i jeździ,nie ma żądnych przerw w zapłonie.

Re: Olej przekładni i przewody wysokiego napięcia.

: pn sie 01, 2011 17:49
autor: adamtb
Bryla pisze:Mam pytanie na opakowaniu od kopułki i palca(firmy beru) jest napis Diesel Cold-Start Technology.Czy to może oznaczać że kopułka jest do silników diesla?Czy kopułki do tych silników różnią się?Dodam że wszystko jest ok,auto pali i jeździ,nie ma żądnych przerw w zapłonie.
Gdzie masz kopułkę i palec w dieslu ???

Olej przekładni i przewody wysokiego napięcia.

: wt sie 02, 2011 08:51
autor: Haki
:rozpacz:

Olej przekładni i przewody wysokiego napięcia.

: wt sie 02, 2011 18:14
autor: Bryla
OK spaliłem :blush:

Mam jeszcze jedno pytanie,ponieważ nie działa mi wskaźnik paliwa,Jak sprawdzić czy winą jest czujnik czy wskaźnik?Po przekręceniu kluczyka wskazówka nawet nie drgnie.

Olej przekładni i przewody wysokiego napięcia.

: czw sie 04, 2011 18:59
autor: Bryla
Szukałem po stacjach paliw,sklepach z częściami i wszędzie tylko pół-syntetyki i mineralne.Więc zamierzam zamówić olej na allegro.I tu mam pytanko czy ten olej będzie nadawał się do mojego Golfa?
http://allegro.pl/castrol-syntrans-tran ... 70755.html" onclick="window.open(this.href);return false;