Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

Post autor: kiss » sob lip 30, 2011 22:13

Zauważyłem, że w jarzmach tylnych zacisków dolne trzpienie w prowadnicach są dobrze spasowane, ale górne mają lekki luz i delikatnie gibają się na boki. Czy to jest normalne, tak ma być?
Sprawdzałem w dwóch mk4 i sytuacja jest identyczna.
Ostatnio zmieniony ndz lip 31, 2011 19:35 przez kiss, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Prowadnice, trzpienie w jarzmie hamulca

Post autor: Haki » ndz lip 31, 2011 14:56

Też tak mam :pub: i w paru Mk4/Bora jakie miałem okazję robić było podobnie


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

Post autor: kiss » ndz lip 31, 2011 19:37

Co może być przyczyną nierównomiernego zużycia tylnych tarcz?
Tłoczek pracuje dobrze, prowadnice w jarzmie również, więc czemu tak dziwnie zjada tarcze?

Obrazek



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

Post autor: jeryk10 » ndz lip 31, 2011 21:06

jakiej firmy masz klocki


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

Post autor: kiss » ndz lip 31, 2011 21:20

ferodo



Awatar użytkownika
janek1350
VW MANIAK
VW MANIAK
Posty: 459
Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Kontakt:

Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

Post autor: janek1350 » ndz lip 31, 2011 21:23

Wyjmij te blaszki z jarzm tzn z tych prowadnić co chodzą klocki :-) mają za cieżko przez te blaszki i dlatego tak jest przy okazji wyczysc prowadnice posmaruj leciutko tawotem i będzie igła wiem bo to przerabiałem



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

Post autor: Waqa » pn sie 01, 2011 20:00

Witam podepne sie pod temat bo mam ten sam problem, może moje tarcze nie wyglądaja tak masakryczne jak kolegi wyżej ale tez zużywaja się nierównomiernie. nawet ostatnio sie zastanawialem nad przyczyna.
janek1350 rozumiem że chodzi ci o te blaszki? Obrazek
Powiedz mi czy wyciągniecie ich nie spowoduje jakiegoś pukania przy hamowaniu, bo jak by nie patrzeć klocek będzie miał więcej luzu?



Awatar użytkownika
janek1350
VW MANIAK
VW MANIAK
Posty: 459
Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Kontakt:

Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

Post autor: janek1350 » pn sie 01, 2011 20:29

tak chodzi o te blaszki ich wyjęcie nie spowoduje duzego luzu do tego stopnia zeby hałasowały podczas hamowania wyciągnij je i po kłopocie



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

Post autor: t0mal » pn sie 01, 2011 23:47

Ja bym radził wyczyścić dokładnie jarzma, wymienić klocki, wymienić blaszki.
Klocki ferodo często nie mają odpowiednich wymiarów, dlatego się zacinają.
Jeśli wyrzucicie te blaszki to następnym razem klocki będziecie zdejmować młotem, trzeba dać nowy zestaw montażowy i przesmarować smarem miedzianym bądź ceramicznym, nie żadnym towotem, który się zapiecze przy pierwszym hamowaniu.



Awatar użytkownika
janek1350
VW MANIAK
VW MANIAK
Posty: 459
Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Kontakt:

Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

Post autor: janek1350 » wt sie 02, 2011 08:51

My zawsze w robocie smarujemy tawotem najlepszy smar a co do blaszek to nieraz nawet same klocki chodzą za cieżko to je lekko szlifujemy na prowadnicach i jest ok a ze ściągnięciem nie ma zadnych problemów.Dam wam przykład miałem mk2 gt i z tyłu miałem tarcze to jak zmieniałem klocki i tarcze to w komplecie tez miałem te blaszki jak załozyłem blaszki to klocek zeby chodził po prowadnicy musiałem go pchać na śiłe a bez blaszek to leciutko.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

Post autor: grg474 » wt sie 02, 2011 21:53

janek1350 pisze:My zawsze w robocie smarujemy tawotem najlepszy smar
smaruje się smarem do zacisków hamulcowych o wytrzymałości temperaturowej do 1000 stopni a nie towotem.


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

Post autor: Fahoo » śr sie 03, 2011 00:01

grg474, masz racje My używamy CERATEC jest git Obrazek


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

Post autor: wesol » śr sie 03, 2011 13:48

W oplu nie mielismy takich specyfikow. Smarowalo sie zwyklym smarem i tez zdawalo to egzamin. Zamiast wyciagac te blaszki to lepiej faktyczie delikatnie szlifnąć te prowadzenia klocków. Sam tak nie raz robilem.
Od czego sie tak robia te tarcze?? Ano od tego iz sa juz na wykonczeniu. Wiadomo ze predkosc katowa po zewnetrznej jest wieksza wiec i wieksze zużycie klocka. Tarcze do wymiany oraz klocki.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Radion
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ALH

Re: Tarcze TYŁ nierównomiernie zużyte FOTO

Post autor: Radion » wt mar 27, 2012 20:02

Witam,

Żeby nie zakładać nowego tematu napiszę tutaj. We wrześniu ubiegłego roku wymieniłem tarcze (ATE) + klocki (również ATE) z tyłu, oprócz tarcz i klocków wymieniłem również na nowe kompletne jarzma z nowymi blaszkami (TRW Lucas), nie potrzebnie - dałem się nabrać na minimalny luz na prowadnicach, który w nowych jarzmach również występuje. Przejechałem kilka tyś. km i tarcze wyglądają nie wiele lepiej niż te ze zdjęcia, hamuje może 1/3 powierzchni tarczy, a na reszcie tarczy rdza... Tłoczki w zaciskach chodzą lekko, przy montażu bez problemu się wkręciły w zacisk. Prowadnice przesmarowane pastą ATE Plastilube, klocki chodzą jak po maśle... Trochę to wkurzające, nie będę przecież wymieniał tarcz co pół roku...Jak idę przez miasto,to przyglądam się innym Golfom MK4 z tarczami z tyłu i całej reszcie podobnych z grupy VAG i prawie wszystkie mają te tylne tarcze, w mniejszym lub większym stopniu nie równo zużyte... O co chodzi się pytam? Ma ktoś jakiś pomysł jak temu zaradzić?

Pozdrawiam,
Radek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości