Strona 1 z 1

Problemy z klimą

: pn lip 25, 2011 21:07
autor: malecki-21
Witam
Mam taki problem. Cztery dni temu robiłem serwis klimy poczym niesprawdziłem jej działania, wczoraj chciałem sprawdzić jak działa i z nawiewów leciało letnie powietrze zamiast zimnego. Autodiagnostyka climatronika wskazała błąd 318 czyli brak czynnika w klimie. Czy to możliwe żeby przy nieszczelnej klimie czynnik wyparował w 3 dni?
Czy możliwe że gdy układ jest nieszczelny to smród z nawiewów pomimo odgrzybiania może być spowodowany tym czynnikiem czy jest on bezwonny?

Problemy z klimą

: pn lip 25, 2011 21:54
autor: Qto
malecki-21 pisze:Czy to możliwe żeby przy nieszczelnej klimie czynnik wyparował w 3 dni?
a czemu nie, zależy jaka nieszczelność. Skoro jest błąd o braku czynnika to podjechać tam gdzie nabijają klimy i szukać nieszczelności...

Re: Problemy z klimą

: pn lip 25, 2011 21:57
autor: edziu82
Według mnie możliwe. Ostatnio miałem podobnie. W moim przypadku miałem dziurę w chłodnicy i nieszczelne simeringi przy osuszaczu. Podjedź niech nabiją Ci azot z kontrastem i wszystko się wyjaśni.

Problemy z klimą

: wt lip 26, 2011 09:02
autor: malecki-21
Byłem teraz w serwisie z tą klimą i raz się włącza a raz nie. Przyżądy pokazują że jest full nabita czynnikiem, dlaczego więc pokazuje się błąd 318 w autodiagnozie? Mechanik rozkręcił jakiś zawór rozprężający i stwierdził że są w nim opiłki tak jakby sprężarka była zatarta ale ona raz się włącza a raz nie i do tego ten błąd. Czy faktycznie może ona być zatarta czy może to być coś innego? Pytam bo mechanik daje tylko90% że to ona daje w kość. Dla mnie to zamało jeśli w grę wchodzi 2tys zł :?

Problemy z klimą

: śr lip 27, 2011 19:25
autor: Samarexus
Być może Twój komputer mierzy ciśnienie po stronie ssącej( za zaworem rozprężnym)... przy zatkanym opiłkami zaworze następuje brak przepływu czynnika, co komp czyta jako jego brak..Sugeruję wyczyszczenie zaworu rozprężnego i wsadzenie filtra przed zawór..klasyczny osuszacz też łapie cząstki metalu
Przy braku ciśnienia na ssaniu klima się wyłącza,żeby nie przegrzać sprężarki chłodzonej powracającą parą czynnika

Problemy z klimą

: śr lip 27, 2011 19:48
autor: malecki-21
A mógłbyś sprecyzować jaki dokładnie filtr tam wsadzić?

Problemy z klimą

: czw lip 28, 2011 17:21
autor: Samarexus
Standardowo w klimie jest (powinien być) 1 filtr pomiędzy sprężarką a zaworem rozprężnym( tak zwany osuszacz) , montowany na wyjściu ze skraplacza(chłodnicy skroplonego gazu z przodu).Typu nie podam, bo nie siedzę w temacie klim samochodowych.W przypadku, gdybyś miał jednak padniętą sprężarkę, to po wymianie (regeneracji) należy założyć rownież filtr osuszacz między parownikiem( chłodniczka w środku wozu) a stroną ssącą sprężarki,wtedy nie będzie konieczne płukanie układu, tylko po jakimś czasie wymiana obu filtrów.

Problemy z klimą

: czw lip 28, 2011 20:01
autor: malecki-21
Czy może ktoś jeszcze potwierdzić tą opcję że nie trzeba będzię płukać układu po zastosowaniu filtra? Mechanicy samo płukanie wycenili na 800zl... Dzisiaj z kolei poznikały wszystkie błędy z climatronika a klima przeważnie włącza się jeśli odpali się ją bezpośrednio po włączeniu samochodu nie włączając wcześniej trybu ECON. Jeśli włączy się ECON i spowrotem chce włączyć klimę to się nie załącza. Czy jeśli byłaby padnięta sprężarka to nie powinno być tak że powinna się wogóle nie włączać?