Witam,
Przymierzam się do wymiany tarcz i klocków z przodu, chcę również wymienić te gumowe prowadnice zacisku w których porusza się metalowy trzpień wkręcany imbusem 7 (mam nadzieję że jasno opisałem o co chodzi). Pytanie jest takie, czy wymieniał ktoś te prowadnice samemu i czy trudno wcisnąć nowe? Chodzi o to: http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-tulei ... 54092.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam,
Radek
Wymiana prowadnic zacisku hamulcowego przód
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Wymiana prowadnic zacisku hamulcowego przód
Jeżeli nie są wytłuczone ani nie przesuwają się z oporem, to zostaw stare wypoleruj i posmaruj .
- Radion
- Ma gadane
- Posty: 163
- Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: VW Golf IV Variant
- Silnik: ALH
Re: Wymiana prowadnic zacisku hamulcowego przód
Chodzi o to, że trzpienie prowadzące są OK (te metalowe okrągłe). Wytłuczone są te gumy w których one się poruszają. Prawdopodobnie przez to mam nierówno zużyte tarcze od strony wewnętrznej po przejechaniu niecałych 40tyś km, a strona zewnętrzna wygląda idealnie gładko. Czytałem gdzieś o tym na jakimś forum Audi bodajże, że za takie nierówne ścieranie się tarcz od wewnętrznej strony to wina luzów na tych gumowych prowadnicach, a że prowadnice te nie kosztują dużo, to chcę je przy okazji dla świętego spokoju wymienić.stonefree pisze:Jeżeli nie są wytłuczone ani nie przesuwają się z oporem, to zostaw stare wypoleruj i posmaruj .
Wymiana prowadnic zacisku hamulcowego przód
żaden problem - wymieniałemRadion pisze: Pytanie jest takie, czy wymieniał ktoś te prowadnice samemu i czy trudno wcisnąć nowe?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- Radion
- Ma gadane
- Posty: 163
- Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: VW Golf IV Variant
- Silnik: ALH
Re: Wymiana prowadnic zacisku hamulcowego przód
Dzisiaj zdjąłem zacisk z przodu i od razu rzuca się w oczy nierówne zużycie tarczy i klocków. Klocka od strony zewnętrznej jest jakieś 5mm a tarcza ze strony zewnętrznej bardzo starta. Od strony wewnętrznej (klocek co styka się z tłoczkiem) jest prawie dwa razy grubszy, a tarcza od wewnątrz jak by prawie wcale nie hamowała, pokryta rdzą. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Tarcze z klockami mają niecałe 40 tyś km są to ATE Power Disk + klocki ATE a już będę musiał je wymienić.
Wymiana prowadnic zacisku hamulcowego przód
Na jarzmach powinny być takie blaszki, oczyść je i nasmaruj jakimś gęstym porządnym smarem (odpornym na temperatury, żeby nie stopił się od razu) aby klocek fajnie się na nich poruszał. Druga sprawa to taka, że odkręć jarzma i sprawdź czy wyciągniesz rękami te czopy takie przykryte gumkami, jeśli nie to są do wymiany, jeśli tak to wyjmij je, kup pastę do tłoczków hamulcowych i nasmaruj do oporu żeby chodziły lekko.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości