Strona 1 z 1

przegrzewajacy sie silnik dzwine obiawy + obroty

: czw lip 07, 2011 23:18
autor: wasiak
witam wszystkich mam kilka problemów ze swoim golfikiem

pod maska 2.0 2e z mk3

wiec tak przegrzewa się wiem ze wałkowane 1000 razy ale objawy mam bardzo dziwne. jak auto stoi z otwarta maska to wszystko jest super termostat sie otwiera wiatrak chodzi temp ok

jadę prędkość kolo 90-100 km na h 3 k obrotów na 5 biegu bez szaleństw termostat praktycznie się nie otwiera często zimna dolna rura
temp wody przekracza pion i to sporo
temp oleju wg mfa dochodzi spokojnie do 100 stopni


wyjąłem termostat sprawdziłem otwiera się przy 86 stopniach
nie wiem czy nie powinien otwierać się więcej szpara ma około 1,5-2 mm

mimo ze temp na powietrzu aktualnie to 16-20 stopni brak termostatu silnik osiąga w czasie jazdy około 70 stopni. wskaźnik temp wody nawet sie nie podnosi

po otwarciu zbiorniczka wyrównawczego widać ze jakiś obieg to jest sączy sie ta woda wiec pompa powinna działać

chłodnica i przewody sa drożne sprawdzałem.
termo włącznik chłodnicy działa.

kto podpowie co to może być

i 2 sprawa jak w temacie. skaczące i blokujące się obroty silnika

w czasie jazdy blokują sie ostatnio na 2 k obrotów
i 2 s


opcja co do obrotów na luzie na postoju bądź przy ruszaniu obroty potrafią skakać tzn spadają praktycznie do zera potem skaczą na 2 k obrotów i wracają do pozycji wyjściowej. dzieje sie tak raz na jakiś czas średnio kilka razy dziennie.
przy tym silnik strasznie drga i rzuca autem


już mi się pomysły pokończyły z tym.

przeplywka sprawna i dobrze ustawiona
vag nie pokazuje błędów
jaki wpływ ma na takie zachowanie korkowiec?
ewentualnie co jeszcze może być za to odpowiedzialne?

z ogry dzięki za wszelkie sugestie

Re: przegrzewajacy sie silnik dzwine obiawy + obroty

: pt lip 08, 2011 07:48
autor: oloow
Wiem że to głupio zabrzmi , kiedyś się spotkałem z podobnym problemem - termostat był odwrotnie założony.

przegrzewajacy sie silnik dzwine obiawy + obroty

: pt lip 08, 2011 09:21
autor: wasiak
kazda rada dobra :D
ale nie byl dobrze zalozony
teraz go nie ma i nadal silnik dsc duze temp lapie

przegrzewajacy sie silnik dzwine obiawy + obroty

: pt lip 08, 2011 12:57
autor: jhosef
Pompa kręci się w odpowiednią stronę? Oglądałeś może jej łopatki?

przegrzewajacy sie silnik dzwine obiawy + obroty

: pt lip 08, 2011 17:00
autor: Paweł Marek
nie od tego skacze silnik, zdagnozuj to. Po pierwsze pewnośc co do kabli świec kopułki itd potem sprawdź tps i ustawienie zapłonu. oraz szczelność całego dolotu z węzami serwa i odma

Re: przegrzewajacy sie silnik dzwine obiawy + obroty

: pn lip 11, 2011 07:49
autor: wasiak
jhosef pisze:Pompa kręci się w odpowiednią stronę? Oglądałeś może jej łopatki?
nie zdejmowałem jeszcze pompy
cały czas się do tego zbieram
nie może się kręcić w zła stronę chyba
pasek ja przecież napędza

Paweł Marek pisze:nie od tego skacze silnik, zdiagnozuj to. Po pierwsze pewnośc co do kabli świec kopułki itd potem sprawdź tps i ustawienie zapłonu. oraz szczelność całego dolotu z węzami serwa i odma
kable kopula palec brak przebić nawet przy dużej wilgotności
kopułka palec nowe bosch

tps sprawdzany działa płynnie
wymieniany był komputer ponieważ poprzedni dawał skokowe odczyty i przekłamywał [ sprawdzane vagiem]
po wymianie niby ładnie płynnie to działa- jeżeli chodzi o vaga i komputer

zaplon byl ustawiany niecaly miesiac temu
wraz z regulacja przeplywki

problemy są głownie z biegiem jałowym jazda na polsprzegle i ruszaniem


rozbiorę dziś dolot jeszcze raz i złoże od nowa zobaczę możne gdzieś była jakaś nieszczelność
ale wątpliwe to

przegrzewajacy sie silnik dzwine obiawy + obroty

: pn lip 11, 2011 08:27
autor: jhosef
wasiak pisze:nie może się kręcić w zła stronę chyba
pasek ja przecież napędza
Duża część mechaników źle zakłada pasek przez co kręci się w odwrotną stronę. Pasek powinien iść pod pompą wody a często idzie nad.

przegrzewajacy sie silnik dzwine obiawy + obroty

: pn lip 11, 2011 11:47
autor: Paweł Marek
wasiak pisze:wraz z regulacja przeplywki
przepływka od tego silnika nie podlega żadnej regulacji, jeśli ktoś próbował w niej grzebać to na 99 procent działa ona do niczego. Regulacji składu spalin dokonuje sie na identycznej z wyglądu z golfa II PB PF , jeśli takową masz (brak literki C na końcu numeru oznacza że jest z MK2) to raczej szukaj własciwej, najlepiej wstępnie podmień od kogoś z silnikiem 2E z golfa vento paska czy toledo. Przepływka do 2E niestety kosztuje więcej niż do mk2 za 3 stówki mozna nabyć rzadko mniej ale zdarzają się okazje i za 150

przegrzewajacy sie silnik dzwine obiawy + obroty

: pn lip 11, 2011 13:26
autor: wasiak
przeplywka jest nowa
grzebal w niej toffic
wiec zakladam ze wie co robil
sprawdze dzis TPs i pompe o mam wolne popolodnie
tylko jakies zrodlo napiecia 6v musze znalezc :D

przegrzewajacy sie silnik dzwine obiawy + obroty

: pn lip 11, 2011 14:42
autor: Paweł Marek
ew. 12V jakbyś potrzebował to masz w akumulatorze a 5 m kabla chyba znajdziesz.
Nowa przepływka znaczy nowo zakupiona ze szrotu ( nie wierzę żebyś wydał z 1500 zeta lub wiecej za nowa z ASO)

przegrzewajacy sie silnik dzwine obiawy + obroty

: pn lip 11, 2011 15:44
autor: wasiak
900 po znizce pracowniczej :okej:

po kupnie 4 uzywki sie podlamalem i wziolem oryginal
jhosef pisze:
wasiak pisze:nie może się kręcić w zła stronę chyba
pasek ja przecież napędza
Duża część mechaników źle zakłada pasek przez co kręci się w odwrotną stronę. Pasek powinien iść pod pompą wody a często idzie nad.
dobrze chodzi nadal sobie nie wyobrazam jak by to mozna zlozyc a stoje przy aucie własnie

wygrzebalem pompe
troszke kamieniem obsiadla ale minimalnie
zeszlo to wszystko z lopatek zwykla szmata
dziala nieby wiec nie wiem
przejechalem sie troche dzis
temp wody wogole sie praktycznie nie podnosila
temp oleju 72 stopnie
( brak termostatu jazda trasa 80 km/h 5 bieg 3 k obrotow okolo 20 km)

przegrzewajacy sie silnik dzwine obiawy + obroty

: pn lip 11, 2011 22:18
autor: Paweł Marek
wasiak, procedura sprawdzania przepływki zapodana przeze mnie jest na forum, 2 minuty pracy z miernikiem i wiesz wszystko. Pod warunkiem że nie była grzebana. Wiem że kolega który ci to robił jest obeznany, nie wiem po co kupujesz 4-ty raz przepływomierz który jest bardzo prosty i łatwy w naprawie. Sam kupiłem tylko jeden na zamianę pierwszego który padł po wielu strzałach jakiś czas temu, a naprawa starego zajęła mi zielonemu wówczas w temacie godzinę. Zmień trop. Zabierz się za to sam bo z tego co piszesz to nie wiem czy naprawiasz sam czy powierzasz mechanikowi czy koledze. Prostszego wtrysku niema. Czujniki pomierzysz zwykłym miernikiem, szczelność dolotu sprawdzisz organoleptycznie, sprawność układu zapłonowego przez wymianę, można jeszcze ciśnienie paliwa zmierzyć, VAG podłączyć ale na to ten silnik za stary jest niewiele to da. Zostaje upaprana listwa wtryskowa jak resztę wykluczysz stówkę na szrocie kosztuje.

przegrzewajacy sie silnik dzwine obiawy + obroty

: sob sie 13, 2011 14:03
autor: wasiak
Paweł Marek, sorki ze tak długo to trwało ale wywalili mnie w delegacje i więcej po za domem niż w domu

a wiec tak poszperałem po forum poszukałem info o diagnostyce:


przeplywka podpięta wtyczka zapłon włączony
1 0.88v
2 0.23 klapka zamknięta idzie pięknie co 0.01 0.02 az do 4,43 v
3 grzałka 4.89
4 masa 0

korkowiec
piny do masy
1- 0,6V
2-12.44v
1-2 11.69V

tu jeszcze jedna sprawa jak włączony jest zapłon to korkowiec wibruje i brzęczy wibracje czuć nawet na rurze dolotu
po odłączeniu wtyczki słychać ze jest ruch i się zamyka


przepustnica
1-3 4.89V
2-3 4,53V
2 - 1,22 do 4.54v ruch klapka przepustnicy