Strona 1 z 1

Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)

: wt lip 05, 2011 20:56
autor: Gawior
Witam. Mam do wymiany uszczelkę pod głowicą, ale jest problem z jej demontażem.
Chodzi mi o to, jak poodkręcać od głowicy kolektory ( oba z tłu silnika ), bo jest tam bardzo mało miejsca na to.
Najlepiej jak by ktoś napisał co już ściągał głowicę.

Za odpowiedzi i porady będę bardzo wdzięczny.

Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)

: śr lip 06, 2011 19:42
autor: stonefree
Z reguły zdejmuje się węże i kable, pokrywe zaworów i pasek rozrządu, odpina wydech i dolot a następnie wyciąga całą głowice razem z kolektorami. Odkręcasz je na stole.

Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)

: czw lip 07, 2011 13:51
autor: Gawior
Tylko tam ciężko jest się dostać, żeby cokolwiek odkręcić.
Ssący to nie problem, bo z nim głowice można zdjąć, ale wydechowy jest tu problemem.
Od góry nie za bardzo, a od dołu tez ciężki temat. Ewentualnie co od dołu odkręcić, żeby tam się do śrub kolektor-dwururka dostać. Chyba żeby odkręcić dwururkę przy katalizatorze i z całością wyjąć, ale później jak zakładać głowicę na nową uszczelkę, żeby uszczelki nie uszkodzić ?

Zdjęcie znalezione w google ( nie moje ):

http://images50.fotosik.pl/294/a6d448357f1e4e7e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)

: pt lip 08, 2011 00:01
autor: wasiak
ja głowicyco prawda nie zdjemowalem ale kolektor wydechowy
ale to praktycznie o to Ci chodzi
imbus na grzechotce dlugi
jakies dobra swiatlo + jak masz malutkie lusterko i sporo cierpliwosci

ale jest to wykonalne od gory po demontarzu dolotu

Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)

: pt lip 08, 2011 09:23
autor: Gawior
Temat już nie aktualny. Oddałem auto do znajomego i ma mi to zrobić. Ma doświadczenie z tym silnikiem i narzędzia ( kanał, podnośnik do silnika itp. ), bo już to zdejmował rok temu u mnie, a 2 tyg. temu robił remont w silniku 2.0 8v 2E w Passacie B3.
Także jest na bieżąco, a i za robotę 100zł weźmie: wymiana rozrządu, pompy wody, wszystkie paski itp. wymiana uszczelki głowicy i kolektorów.

Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)

: pt lip 08, 2011 17:11
autor: norek111
Gawior pisze:Także jest na bieżąco, a i za robotę 100zł weźmie: wymiana rozrządu, pompy wody, wszystkie paski itp. wymiana uszczelki głowicy i kolektorów.
sam rozrząd to minimum 100zł,czyli tani ten znajomy

Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)

: pt lip 08, 2011 17:50
autor: Gawior
Za sam rozrząd on liczy 80zl, a że zdejmując głowicę musisz zdjąć rozrząd, to co za różnica w robocie, czy założy się nowe części czy nie ( wiadomo, nowe to nowe, a paska rozrządu drugi raz nie powinno się napinać itp. ).
Idąc dalej, to żeby zdjąć pasek rozrządu, trzeba zdjąć inne paski. Dla tego też pójdą nowe ( wielorowkowego i klinowego jeszcze nie wymieniałem od kąt mam auto ) . Tylko pompę trzeba dodatkowo wykręcić i koło pasowe ze starej przełożyć od nowej.

Mam jeszcze do was jedno pytanie, otóż kupiłem uszczelkę GOETZE, ale nie ma w niej żadnej informacji o momentach dokręcania. Co w takim przypadku robić ? Dokręcać według danych z książki "Sam naprawiam " ?
W uszczelce Victor Raintz była karteczka z momentami:
1. 30 Nm
2. 60 Nm
3. 90 stopni
4. 90 stopni
a tutaj zero informacji.

Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)

: pt lip 08, 2011 23:16
autor: norek111
Gawior pisze: Mam jeszcze do was jedno pytanie, otóż kupiłem uszczelkę GOETZE, ale nie ma w niej żadnej informacji o momentach dokręcania. Co w takim przypadku robić ?
mecheś będzie wiedział jak dokręcić

Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)

: pt lip 08, 2011 23:20
autor: Gawior
Pytam, bo jestem ciekawski :jezor: i wolę wiedzieć.

Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)

: pn sie 08, 2011 19:09
autor: 3lv!$
witam Panowie.
podepne sie pod temat bo jest podobny :helm:
otoz przy kolektorze wydechowym mam nieszczelnosc i podczas dodawania gazu slychac ze cos tam gwizdze,szumi...;/ i nasuwa sie pytanie czy prosciej bedzie od gory czy od dolu wyciagnac kolektor wydechowy?

Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)

: pn sie 08, 2011 21:22
autor: Paweł Marek
3lv!$, właśnie ten problem został poruszony w tym temacie a jak lepiej to kwestia wprawy czy zwyczaju mechanika. Sam jestem niedługo po wymianie portek w 2E, robił mi to mechanik którego cenię i od razu powiedział że nie będzie się męczył z odkręcaniem kolektora na silniku zostawionym w aucie, wysunięcie silnika przy jego wprawie trwało niecałą godzinkę, w sumie 3 godziny i po krzyku. Ściągać głowicę narażać się na koszty uszczelki, śrub planowania niema sensu najmniejszego, chyba że robi się to przy okazji.

Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)

: wt sie 09, 2011 09:50
autor: 3lv!$
Paweł Marek, dzieki wielkie za odp :pub: czyli sam za to nie bede sie brał ;) zostawiam to w rekach mechanikow ;) pozdrawiam ;)