Strona 1 z 1

Brak ciepłego nawiewu

: pn lip 04, 2011 15:42
autor: Farin
Witam, po przeczytaniu postów i "sam naprawiam golfa 2" spróbowałem zdiagnozować dlaczego nie leci mi ciepłe powietrze do wnętrza samochodu.

1. Suwaki w kokpicie działają - "ciepłe-zimne" - przestawia zaciąganie powietrza z różnych źródeł. Drugi suwak też przesterowuje strumień powietrza do wybranych kanałów.

2. Poziom płynu w zbiorniczku podnosi się ponad max o ok 1cm - gdy płyn się nagrzeje.

3. Termostat i czujnik działają - podnosi się kreska na desce rozdzielczej i w razie potrzeby załącza się wentylator chłodnicy.

4. Przewód na górze chłodnicy jest gorący,

5. Przewód na dole chłodnicy jest chłodny,

6. Przewody wychodzące z pompy wodnej są gorące,

7. Przewody wpływające spod maski do wnętrza - oba są gorące,

8. Chłodnica jest ciepła na górze - chłodna na dole - możliwe, że nie dogrzałem silnika - temp. była na 3 kresce (prawie w połowie).

9. Ściskanie przewodu zarówno górnego (ciepłego) jak i dolnego (chłodnego) - powoduje cofanie się płynu do zbiornika wyrównawczego - co wg mnie wyklucza zapchanie chłodnicy.

10. Poza brakiem ciepłego powietrza w nawiewie - nie narzekam na chłodzenie silnika.

Pytania:

- dlaczego dolny przewód z chłodnicy jest zimny?
- czy mieszalnik może być przyczyną braku ciepłego powietrza? (bo do chole...y oba wchodzące do kodpitu przewody są ciepłe, a mimo to ciepłego powietrza w kanałach nie ma?!)
- jak w razie czego - zdemontować ten mieszanik i co w nim może być nie tak?


Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Brak ciepłego nawiewu

: pn lip 04, 2011 16:06
autor: miś fazi
to że naciskasz przewody chłodnicy , zarówno górny jak i dolny a płyn się podnosi , to wcale nie świadczy że możesz nie mieć zatkanej chłodnicy , zauważ że wąż od zbiorniczka ( nie ten cieniutki ) tylko ten grubszy od dołu , podłączony jest do metalowego przewodu lub plastikowego króćca ( zależnie od modelu ) i łączy się z blokiem , i przez blok po ściśnięciu przewodu chłodnicy płyn się cofa do zbiorniczka , przewody idące do nagrzewnicy tak samo mogą być oba gorące , a nagrzewnica może być zatkana , najlepiej jak zdejmiesz przewody i z chłodnicy i nagrzewnicy po to aby sprawdzić zwykłym wężem ogrodowym czy woda swobodnie się przelewa i przez nagrzewnicę i chłodnicę , wystarczy podłączyć wąż do jednego końca , a drugim woda powinna się swobodnie przelewać , w innym przypadku masz zatkane , sprawdź tak a przynajmniej to wykluczysz

Brak ciepłego nawiewu

: pn lip 04, 2011 16:29
autor: Farin
Korzystając z faktu, iż pada deszcz - zapytam profilaktycznie:

- w literaturze jest napisane, że zatkana chłodnica jest do wymiany - podobnie z nagrzewnicą... Po cóż było by forum jak nie po to aby obalać takie "mity".
Czy jest jakiś sposób na odetkanie zapchanej chłodnicy/nagrzewnicy?

Jak najlepiej dostać się do nagrzewnicy?

Pozdrawiam

Brak ciepłego nawiewu

: pn lip 04, 2011 16:34
autor: miś fazi
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129364" onclick="window.open(this.href);return false; , tu masz wszystko , płuczą ługiem lub kwasem , ale obawiam się że po takiej operacji niedługo pochodzi

Brak ciepłego nawiewu

: pn lip 04, 2011 20:21
autor: Farin
Wymontowałem nagrzewnicę - zero przepływu. Wziąłem do domu - i wężem spod prysznica przepłukałem w drugą stronę... Po jakimś czasie dopiero zaczęło cokolwiek lecieć. Potem dopiero wypadło dwa jakieś korki o średnicy rurki, które zapewne ją zapychały.

Planuję podgrzać jeszcze ocet uzupełnić wnętrze nagrzewnicy i pozostawić tak na kilka minut - potem zabieg powtórzę... Na kamień w czajniku działa - to i tu podziała. Na koniec przepłuczę silnie wodą i mam nadzieję że będzie działało...

Brak ciepłego nawiewu

: pn lip 04, 2011 20:41
autor: miś fazi
powodzenia :bigok: