Brak ciepłego nawiewu
: pn lip 04, 2011 15:42
Witam, po przeczytaniu postów i "sam naprawiam golfa 2" spróbowałem zdiagnozować dlaczego nie leci mi ciepłe powietrze do wnętrza samochodu.
1. Suwaki w kokpicie działają - "ciepłe-zimne" - przestawia zaciąganie powietrza z różnych źródeł. Drugi suwak też przesterowuje strumień powietrza do wybranych kanałów.
2. Poziom płynu w zbiorniczku podnosi się ponad max o ok 1cm - gdy płyn się nagrzeje.
3. Termostat i czujnik działają - podnosi się kreska na desce rozdzielczej i w razie potrzeby załącza się wentylator chłodnicy.
4. Przewód na górze chłodnicy jest gorący,
5. Przewód na dole chłodnicy jest chłodny,
6. Przewody wychodzące z pompy wodnej są gorące,
7. Przewody wpływające spod maski do wnętrza - oba są gorące,
8. Chłodnica jest ciepła na górze - chłodna na dole - możliwe, że nie dogrzałem silnika - temp. była na 3 kresce (prawie w połowie).
9. Ściskanie przewodu zarówno górnego (ciepłego) jak i dolnego (chłodnego) - powoduje cofanie się płynu do zbiornika wyrównawczego - co wg mnie wyklucza zapchanie chłodnicy.
10. Poza brakiem ciepłego powietrza w nawiewie - nie narzekam na chłodzenie silnika.
Pytania:
- dlaczego dolny przewód z chłodnicy jest zimny?
- czy mieszalnik może być przyczyną braku ciepłego powietrza? (bo do chole...y oba wchodzące do kodpitu przewody są ciepłe, a mimo to ciepłego powietrza w kanałach nie ma?!)
- jak w razie czego - zdemontować ten mieszanik i co w nim może być nie tak?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
1. Suwaki w kokpicie działają - "ciepłe-zimne" - przestawia zaciąganie powietrza z różnych źródeł. Drugi suwak też przesterowuje strumień powietrza do wybranych kanałów.
2. Poziom płynu w zbiorniczku podnosi się ponad max o ok 1cm - gdy płyn się nagrzeje.
3. Termostat i czujnik działają - podnosi się kreska na desce rozdzielczej i w razie potrzeby załącza się wentylator chłodnicy.
4. Przewód na górze chłodnicy jest gorący,
5. Przewód na dole chłodnicy jest chłodny,
6. Przewody wychodzące z pompy wodnej są gorące,
7. Przewody wpływające spod maski do wnętrza - oba są gorące,
8. Chłodnica jest ciepła na górze - chłodna na dole - możliwe, że nie dogrzałem silnika - temp. była na 3 kresce (prawie w połowie).
9. Ściskanie przewodu zarówno górnego (ciepłego) jak i dolnego (chłodnego) - powoduje cofanie się płynu do zbiornika wyrównawczego - co wg mnie wyklucza zapchanie chłodnicy.
10. Poza brakiem ciepłego powietrza w nawiewie - nie narzekam na chłodzenie silnika.
Pytania:
- dlaczego dolny przewód z chłodnicy jest zimny?
- czy mieszalnik może być przyczyną braku ciepłego powietrza? (bo do chole...y oba wchodzące do kodpitu przewody są ciepłe, a mimo to ciepłego powietrza w kanałach nie ma?!)
- jak w razie czego - zdemontować ten mieszanik i co w nim może być nie tak?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.