Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum:)
A więc od roku posiadam golfa mk3 1993 1.4 KAT (?)
Od czasu gdy sie skończyła zima zaczęło sie trochę sypać w aucie, na początek termostat (ale to podobno norma w golfach) i coś z układem wspomagania, gdyż podczas postoju jak obracam kierownicą to strasznie 'jęczy' sprawdzałem poziom płynu wspomagania i jest OK.
Nastepnie to sprzęgło, gdy były ulewy było ok, zaraz gdy zaczęło się słońce sprzęgło przy dociskaniu również 'jęczy' gdy auto jest mokre (deszcz) to przestaje, za pomocą wd40 spryskałem linki czy co tam jest w silniku od sprzęgła i pomaga na 2-3 tygodnie, równie dobrze mógłbym tak robić ciągle ale chciałbym te sprzęgło wymienić, ile musiałbym zapłacić za taką naprawe? np samą linke mógłbym wymienić?
Ostatnia sprawa to hamulec, dokładnie lewy tylni, gdy naciskam niekiedy 'piszczy' podczas postoju cały czas lecz podczas jazdy rzadziej. również rozkręciłem koło i spryskałem to wszystko tam i tak samo jak sprzęgło pomaga na 2-3 tyg i znów, co to może być ile musze przygotować pieniędzy i czy w ogóle warto?
pozdrawiam:)
ogólna mechanika w 1993r
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- sokol26
- Użytkownik
- Posty: 292
- Rejestracja: czw sie 26, 2010 23:05
- Lokalizacja: Głowno (łódzkie)
- Kontakt:
ogólna mechanika w 1993r
o co chodzi z tym nawiasem?Virnik pisze:...mk3 1993 1.4 KAT (?)
Więc tak:
Co z tym termostatem? Wspomaganie jęczy bo pewno pasek sie ślizga albo w gorszym przypadku pompa już się kończy. Linka od sprzęgła wymienisz sam, a czy to jest przyczyną to nie wiem, a gdzie dokładnie pryskasz? Hamulce z tyłu bębny czy tarcze? Czasem jak sie odpowiednio dobierze klocki do tarcz to piszczą w tym wypadku sugerowałbym zmiane producenta klocków. Był tu na dniach taki temat i pisali jak dobrać zestaw i jakie piszczą.
ogólna mechanika w 1993r
nawias bo we wszystkich dokumentach jest po prostu 1.4 a w dowodzie 1.4 KAT a póki co zaczynam z golfami i nie wiem dużo na ten temat poza tym ze to katalizator?
Jeśli chodzi o sprzęgło to pryskam to linkę pod gumą.
Hamulce to bębny, ale jezdzilem ponad pół roku to nic nie było teraz po zimie po prostu, i piszczy jeden klocek nie wszystkie, to moze po prostu ten klocek wymienie. a jak sie pompa kończy to już lipa z tym wspomaganiem?
Jeśli chodzi o sprzęgło to pryskam to linkę pod gumą.
Hamulce to bębny, ale jezdzilem ponad pół roku to nic nie było teraz po zimie po prostu, i piszczy jeden klocek nie wszystkie, to moze po prostu ten klocek wymienie. a jak sie pompa kończy to już lipa z tym wspomaganiem?
- sokol26
- Użytkownik
- Posty: 292
- Rejestracja: czw sie 26, 2010 23:05
- Lokalizacja: Głowno (łódzkie)
- Kontakt:
ogólna mechanika w 1993r
Dokładnie, poprostu w dowodach sie tak wpisuje jak jest katalizator. Gdzie pod gumą? Od strony pedału czy przy skrzyni? najlepiej niech kolega wciska sprzęgło a Ty zlokalizuj to piszczenie. Najlepiej byłoby wszystkie, chyba że są w dobrym stanie. Jak się pompa kończy to trzeba wymienić, koszt to około 100 zł, chyba że chcesz się pobawić w regeneracje http://www.vwgolf.pl/porady/regeneracja ... bazie-mk3/
ogólna mechanika w 1993r
haha nie no stówe to wywale na tą pompe, apropo katalizatora to dużo własnie o tym czytałem, i chciałbym go wyciąć albo wyczyścić, tylko malutkie pytanko, czy w silniku benzynowym (podobno trzeba miec kata) nie powiedzą nic na przeglądzie że go nie mam albo mam rure albo pusty?
- sokol26
- Użytkownik
- Posty: 292
- Rejestracja: czw sie 26, 2010 23:05
- Lokalizacja: Głowno (łódzkie)
- Kontakt:
ogólna mechanika w 1993r
Rzadko badają spaliny i patrza czy katalizator jest... Popytaj sie znajomych co im badali na przęglądzie, ja nie badali spalin to tam jeździj... Mi na przeglądzie patrzyli tylko stan zawieszenia i hamulców, a mam 20-letnie auto z kilkuletnia instalacją lpg...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości