Strona 1 z 1

Pytanie od nośnie Gaźnika

: śr cze 22, 2011 14:06
autor: Mietek28
Witam mam pytanie od nośnie gaźnika w moim golfie 2, Mam gaźnik Pierburg 2e2 i chciałem się zapytać którą śrubą lub gdzie się reguluje wysokie obroty, bo gdy jest zimny to ma wysokie obroty a jak jest ciepły wszystko w normie.....i muszę mu skręcić obroty na dół, czytałem tutaj na forum że jakąś śrubą ale gdzie ona jest :P


Znalazłem taki schemat ale nie mogę się jakoś połapać

http://www.gaznik.pl/schemat_ideowy_pierburg_2e2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Pytanie od nośnie Gaźnika

: śr cze 22, 2011 14:26
autor: nigol_jom
obroty regulujesz z lewej strony gaźnika na "gruszce" z ruchomym trzpieniem, z tyłu tej gruchy jest śruba na 13 i kręcąc regulujesz.

teraz na mój prosty rozum chcesz zmniejszyć różnicę pomiędzy obrotami na ssaniu a normalnymi. Od tego masz 2 regulacje.

1 - jest tam krzywka z regulatora WOSKOWEGO, luzujesz śrubkę na imbus i na dół zmniejszasz obroty na zimnym - tu masz mały zakres, tak na oko 200 rpm.

jak masz większa różnicę to luzujesz śrubkę 2 i w miejscu 3 jest taki mały wkręt, który wkręcasz żeby zmniejszyć a wykręcasz żeby zwiększyć obroty. Po zakończeniu operacji dokręcasz śrubkę 2. Da się to zrobić z lusterkiem :D jak nie to Gaźnik out i kręcenie na oko. a później regulacja dokładna wg punktu 1.

Obrazek

Pytanie od nośnie Gaźnika

: śr cze 22, 2011 14:47
autor: Mietek28
No więc właśnie bo jak mam zimny silnik i go odpalę to normalnie na samym sprzęgle jadę takie wysokie obroty a jak już silnik się rozgrzeje to jest ok, więc właśnie zrobię tak jak mówisz i dam znać co zrobiłem

Pytanie od nośnie Gaźnika

: śr cze 22, 2011 15:01
autor: nigol_jom
normalnie powinieneś mieć na zimnym około 950 rpm a na ssaniu 1200 rpm...

Pytanie od nośnie Gaźnika

: śr cze 22, 2011 15:14
autor: Mietek28
nigol_jom, a ten numer 3 patrze przez lusterko ale na którą śrubę :P bo przez lusterko widzę tam wszystko imbusem poluzowałem tamto i co dalej bo nie mogę znaleźć co to jest ta 3 :P

Pytanie od nośnie Gaźnika

: śr cze 22, 2011 15:32
autor: nigol_jom
3 jest za prowadnicą linki, wkręcana od dołu, jak się przyjrzysz to widać ją na końcu strzałki... jak jej nie potrafisz wkręcić to krótki nóż lub ostry śrubokręt weź i włóż między tę blaszkę a śrubkę, dokręć imbusa i wyjmij nóż (śrubokręt) powinno tez pomóc...

Pytanie od nośnie Gaźnika

: śr cze 22, 2011 15:54
autor: Mietek28
aaaa.....to teraz już wiem gdzie patrzeć :P dobra zajmę się tym wieczorem bo silnik gorący i jak coś to będę tutaj pisał lub do ciebie na PW ale już wiem plus minus o co chodzi tak że myślę że sobie poradzę :)

Pytanie od nośnie Gaźnika

: śr cze 22, 2011 16:00
autor: nigol_jom
Mietek28 pisze:dobra zajmę się tym wieczorem bo silnik gorący
do wieczora nie wystygnie niestety :P wax element i ssanie wodne będą dalej ciepłe i rozprężone... do rana będziesz musiał poczekać :P

Powodzenia i cierpliwości

Pytanie od nośnie Gaźnika

: śr cze 22, 2011 16:08
autor: Mietek28
nigol_jom, kurde wiedziałem i tak o tym myślałem ale to ewentualnie w piątek bo jutro święto :P więc nie będę grzebał :P a jedno pytanie wiesz może kto się zajmuje regulowaniem gaźników i ile za taką usługę ?

Pytanie od nośnie Gaźnika

: śr cze 22, 2011 21:46
autor: Paweł Marek
Mietek28, nawet się nie tykaj żadnej śruby, rozregulujesz gaźnik. Wysokie obroty na zimnym nie zalezą od żadnej śruby. Czytaj o uszkodzonym zaworze elektroczasowym i odłącz go na próbę (poniżej cyfry 3 na fotce). Jedyne co możesz na tym etapie zrobić z regulacji to ustawienie tzw podwyższonych obrotów jałowych na 3000 - opis na forum . W każdym razie jeśli ta regulacja nie pomoże to masz uszkodzony gaźnik i trzeba go naprawić, może tylko węzyki podciśnieniowe albo ten zawór licho wie na tym etapie.

Pytanie od nośnie Gaźnika

: czw cze 23, 2011 19:04
autor: nigol_jom
Paweł Marek pisze:Czytaj o uszkodzonym zaworze elektroczasowym i odłącz go na próbę
Mietek28, zakładam że to już masz za sobą... że zacząłeś od sprawdzenia 2 elektrozaworów i wężyków podciśnienia bo to podstawa i jak Paweł Marek, pisze jest w FAQ o tym...
Paweł Marek pisze:nawet się nie tykaj żadnej śruby, rozregulujesz gaźnik.
jak coś jest rozregulowane to trzeba wyregulować :bigok: mam to za sobą właśnie i działa :D jest czasochłonne bo za każdym razem trzeba czekać aż auto całkiem wystygnie, zazwyczaj jest to noc i do rana znów kręcimy ale da się!

Mietek28, uważaj z regeneracją, poprzedni właściciel mojego Golfa dał do regeneracji a okazało się że dostał wyczyszczony gaźnik, który dalej nie działał... znajdź dobrego mechanika, który zna się na gaźnikach...

Pytanie od nośnie Gaźnika

: pt cze 24, 2011 20:33
autor: Mietek28
nigol_jom, no powiem Ci że już obroty są niższe :P nie wyje ani nic aż tak więc myślę że stanę na tym etapie ale w razie czego wiem co robić :P

Dzięki pomogłeś mi :)

Pytanie od nośnie Gaźnika

: pt cze 24, 2011 20:55
autor: nigol_jom
ja do tego tydzień dochodziłem :D miałem stary gaźnik i sprawdzałem co będzie gdy pokręcę tą śrubką :D

cieszę cię że mogłem pomóc.