Ustawienie zapłonu (czy dobrze sprawdzam?)

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dani3lo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 737
Rejestracja: sob lut 28, 2009 12:37
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Kontakt:

Ustawienie zapłonu (czy dobrze sprawdzam?)

Post autor: dani3lo » pt cze 17, 2011 00:20

Witam. Mam lampe chwilowo więc skoro mam okazję chciałbym sobie sprawdzić ustawienie zapłonu, ale jest u mnie bardzo śmieszny problem ponieważ nie moge pozbyć się tego plastykowego korka co widac koło zamachowe... NIe wiem czy ktoś przykleił czy co. Za nic nie chce isc, ksyje sie ale nie chce puścic. Więc chciałbym się spytać czy moj sposób będzie dobry?

Wieć tak ja chce dzialac na kole od wałka rozrządu i znaku na obudowie rozrządu. Wiec mierze średnice koła wałka rozrządu czyli wychodzi 127mm licze obwód: 2pi*r : 2*3.14* 63,5 = 398,78mm. Dziele wynik na 360; 398,78/360=1,1mm. i to własnie 1.1mm to jest 1stopien. teraz mnoze * 8 ponieważ chce sobie ustawić taki kąt wyprzedzenia i czyli wychodzi 8mm i robie sobie dodatkowy znaczek na obudowie rozrządu o 8,8mm w przeciwna str ruchu kola od znaczka OT. Podłaczam lampe odpalam auta i gdy znak na kole rozrządu pokryje mi się ze znaczkiem zrobionym przeze mnie na obudowie to wtedy jest to wyprzedzenie 8 st??

Dodaje zdjęcie mniej wiecej o co mi chodzi.

Kod: Zaznacz cały

http://iv.pl/images/95465425906761468031.jpg
Ostatnio zmieniony pt cze 17, 2011 23:26 przez dani3lo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Ustawienie zapłonu (czy dobrze sprawdzam?)

Post autor: marcin7x5 » pt cze 17, 2011 10:22

Po co robic dodatkowe znaki skoro sa fabryczne.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Ustawienie zapłonu (czy dobrze sprawdzam?)

Post autor: norek111 » pt cze 17, 2011 10:56

dani3lo, takie rzeczy rób na kole pasowym


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
dani3lo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 737
Rejestracja: sob lut 28, 2009 12:37
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Kontakt:

Re: Ustawienie zapłonu (czy dobrze sprawdzam?)

Post autor: dani3lo » pt cze 17, 2011 13:19

marcin7x5 pisze:Po co robic dodatkowe znaki skoro sa fabryczne.
ale fabryczne daja 0 st w tym przypadku...
norek111 pisze:dani3lo, takie rzeczy rób na kole pasowym
Tak to tez wiem ale na kole wałka lepszy dostęp :)



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Ustawienie zapłonu (czy dobrze sprawdzam?)

Post autor: marcin7x5 » pt cze 17, 2011 13:53

dani3lo pisze:ale fabryczne daja 0 st w tym przypadku...
Zawsze jest 0 i zawsze jest znacznik na jaki ma byc ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu. Czasami ma rózne formy/kształt ale zawsze są 2 znaki:0 i Z. Poza tym możesz sobie sprawdzić kąt vag-iem.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Ustawienie zapłonu (czy dobrze sprawdzam?)

Post autor: Paweł Marek » pt cze 17, 2011 22:39

marcin7x5, Vagiem to sobie może nie powiem co w tym silniku, po drugie autor tematu kombinuje ze znakami na kole pasowym albo rozrządu, na nich jest po jednym znaku. dani3lo, śmiało, policzysz dobrze to będzie dobrze, ja robiłem ten znak na kole pasowym, tam wypadało o ile pamiętam 1.3 mm na jeden stopień - znak na kole pasowym rób w przód od zerowego który już jest, strzałka odniesienia jest na obudowie rozrządu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
dani3lo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 737
Rejestracja: sob lut 28, 2009 12:37
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Kontakt:

Ustawienie zapłonu (czy dobrze sprawdzam?)

Post autor: dani3lo » pt cze 17, 2011 23:20

Aha czaje,

Czytałem jeszcze ze ustawia sie na odlaczonym podcisnieniu, ale rozumiem ze to tylko w RP mnie to nie dotyczy tak?



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Ustawienie zapłonu (czy dobrze sprawdzam?)

Post autor: norek111 » pt cze 17, 2011 23:44

dani3lo pisze:Tak to tez wiem ale na kole wałka lepszy dostęp :)
powodzenia tylko życzę


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Ustawienie zapłonu (czy dobrze sprawdzam?)

Post autor: Paweł Marek » sob cze 18, 2011 08:49

dani3lo, jak się upierasz przy kole wałka rozrządu to myśl o tym przy wyliczeniach że się kręci dwa razy wolniej


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
dani3lo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 737
Rejestracja: sob lut 28, 2009 12:37
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Kontakt:

Ustawienie zapłonu (czy dobrze sprawdzam?)

Post autor: dani3lo » sob cze 18, 2011 09:35

No spoko jak przeciez moge zrobić na pasowym nie ma problemu. Dzieki pany



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości