Strona 1 z 1

co zrobić? remont czy zmienić silnik?

: czw cze 16, 2011 22:30
autor: bulgar_mk2
witam wszystkich. mam problem z silnikiem 1.8 PF ponieważ brakuje mu sporo mocy i ciągnie jak 1.6 albo i to nie. na pb i lpg to samo był ostatnio u mechanika z wadą zapłonu... mechanik trochę go sprawdzał i na dwóch świecach ma tyko 6 barów ciśnienia a mechanik powiedział że powinien mieć min. z 10 i mam pare pytań w tej sprawie:

ile może kosztować generalny remont silnika?
co może być tego przyczyną?
i czy warto w takie coś się bawić?
może ktoś robił taki remont. proszę o pomoc..... :-(

co zrobić? remont czy zmienić silnik?

: pt cze 17, 2011 00:28
autor: dani3lo
słabe cisnienie moze być spowodowane tylko uszczelką. NIe wiadomo może i pierscienie a może zawory. Po sciągnięciu glowicy bd bardziej wiadomo. Zrób próbe olejową to się przekonasz czy pierścienie czy nie. Kupując silnik tak naprawde nie wiesz w jakim stanie jest wiec trzeba się zastanowic. Jak robisz to wiesz ze jest zrobione tak jak nalezy.

co zrobić? remont czy zmienić silnik?

: pt cze 17, 2011 12:36
autor: Lucki
6 to stanowczo za mało, 10 to taka wartość graniczna.
ile może kosztować generalny remont silnika?
co może być tego przyczyną?
i czy warto w takie coś się bawić?
może ktoś robił taki remont. proszę o pomoc..... :-(
remont.....hmmm zależny czy robiłbyś sam czy dawał komuś. Jesli sam to tak: pierscionki 130pln, plan glowicy i uszczelka 120pln, panewki korby i gł,ówne 200pln, popychacze 150pln, uszczelniacze zaworów 20pln, pasty zaworowe i cała reszta simeringów to 150pln === 800zł ( ceny podałem Ci orientacyjne, do tego może byc potrzebny jak bardzo zjechane szlif wału i honowanie cylindrów)


wiec widzisz ile kosztują części. Wybór nalezy do Ciebie.


p.s
ja bym robił, bo po takiej naprawie masz pewność że motor sprawny a nie wiadomo co kupisz...

co zrobić? remont czy zmienić silnik?

: pt cze 17, 2011 12:58
autor: Qto
Lucki pisze:ja bym robił, bo po takiej naprawie masz pewność że motor sprawny a nie wiadomo co kupisz...
i to jest najczęściej spotykana opinia...jak zmieniać to tyko na coś mocniejszego, bo jak to samo chcieć wstawiać to lepiej wyremontować i mieć pewność że silnik będzie jak nowy :bigok:

co zrobić? remont czy zmienić silnik?

: pt cze 17, 2011 18:43
autor: bulgar_mk2
a jak zrobić taką prubę?

no tak by było najlepiej zrobić remont...

a co do swap-u też myślałem jakiś pasek w 16V ale też nie wiadomo co kupie dzięki za odp.... pozdrawiam :pub:

co zrobić? remont czy zmienić silnik?

: pt cze 17, 2011 19:05
autor: dani3lo
tu masz o próbie olejowej:

Kod: Zaznacz cały

http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/

co zrobić? remont czy zmienić silnik?

: pt cze 17, 2011 23:36
autor: bulgar_mk2
DZIĘKI POZDRAWIAM :pub:

co zrobić? remont czy zmienić silnik?

: pn lip 18, 2011 18:44
autor: grabson121
Ja tak samo mialem ze swoim PF, cisnienie na tlokach pokazywalo 9,9,7,7 , wina tego wszystkiego byla glowica a dokladnie zle ustawiony gaz gdzie przegrzewalo zawory na trzecim cylindrze, przez co sie nie otwieraly dobrze i nie zamykaly zawory na nim z czwartym bylo to samo. Doprowadzilo to do tego ze wygonilo mi uszczelke pod glowica, remont glowicy sie nie oplacal bo bylo trzeba wymienic wszystkie prowadnice zaworow. Skonczylo sie na wymianie silnika na taki sam(udalo sie znalezc niedaleko na szrocie, gdzie zostal wyjety z jetty i zostalo sprawdzone na miejscu cisnienie na tlokach i pokazywalo po 11 na kazdym, sprawdzone zostalo jakis ta specjalistycznym miernikiem :hmm: do tej pory nie bylo jeszcze problemow po wymianie silnika :chytry: