Strona 1 z 1

Problem z silnikiem po komunikacie STOP Oil press

: śr cze 01, 2011 19:57
autor: slawekash
Witam wszystkich dzis zapalil mi sie komuniakt STOP Oil press samochod zaczal tracic na mocy, zjechalem na pobocze i slyszalem juz stuki w silniku. Probowalem go odpalic ale rozrusznik nie kreci. Podczas holowania swiatla awaryjne przestaly migac, szyby nie dzialaja i ogolnie brakuje pradu wyswietlacz ledwo co swieci. Po podlaczeniu pod vaga pokazalo blad czujnika spalania stukowego. Moje pytanie dlaczego auto nie odpala czy jest to powodem zatarcia silnika lub urwania tloku? Prawdopodobnie czeka mnie wymiana silnika czy jest mozliwosc wymiany z obecnego axp ze skrzynia duw na bca z golfa 2003 rok jesli ma ten sam kod skrzyni ? Moje auto to bora 2001 1,4 axp. Z gory dziekuje za pomoc pozdrawiam!

regulamin!/Duber

Problem z silnikiem po komunikacie STOP Oil press

: śr cze 01, 2011 23:35
autor: jhosef
slawekash, może go lepiej nie naprawiaj bo widać, że nie powinieneś mieć auta. Czy komunikat nie był wystarczająco czytelny? Jak się nie ma ciśnienia oleju to się NATYCHMIAST gasi silnik a nie czeka aż zdechnie.
slawekash pisze:Podczas holowania swiatla awaryjne przestaly migac
jak to kodeks mówi na awaryjnych się nie holuje. Tylko trójkącik. Jak chcesz pokazać, że będziecie skrecać jak masz awaryjne - taka mała dygresja. \
Jak Ci się prąd skończył to i nie będzie działać nic
slawekash pisze:Moje pytanie dlaczego auto nie odpala czy jest to powodem zatarcia silnika lub urwania tloku?
slawekash pisze: Po podlaczeniu pod vaga pokazalo blad czujnika spalania stukowego.
Jak zatarłeś silnik to sobie możesz do woli połączać pod kompa.
slawekash pisze:czy jest mozliwosc wymiany z obecnego axp ze skrzynia duw na bca z golfa 2003 rok jesli ma ten sam kod skrzyni ?
Najlepiej szukaj takiego samego silnika. Wówczas jest wszystko plug&play. Inne mogą wymagać większych lub mniejszych zmian osprzętu.

Problem z silnikiem po komunikacie STOP Oil press

: czw cze 02, 2011 00:03
autor: slawekash
Dzieki za odpowiedz i pouczenie ze swiatlami :) Czyli rozumiem ze silnik zatarty tak? Dodam ze probowalem odpalic "na pych" ale nic nawet nie probuje zaskoczyc.

Problem z silnikiem po komunikacie STOP Oil press

: czw cze 02, 2011 00:07
autor: jhosef
A rozrusznik daje radę zakręcić silnikiem?

Tak zdalnie to ciężko ocenić. Ale jeśli jechałeś bez ciśnienia to cudów bym się nie spodziewał.

Problem z silnikiem po komunikacie STOP Oil press

: czw cze 02, 2011 00:28
autor: slawekash
Nie nie daje rady nic zadnych dzwiekow nic nie kreci.

Problem z silnikiem po komunikacie STOP Oil press

: czw cze 02, 2011 08:53
autor: jhosef
slawekash, ale na podładowanym aku?
Jeśli tak to niestety silnik stoi zatarty.
Wówczas raczej szukałbym drugiej sztuki. Odratowanie takiego trupa to duży wydatek. Łatwiej znaleźć silnik i zrobić swap.

Problem z silnikiem po komunikacie STOP Oil press

: czw cze 02, 2011 12:42
autor: slawekash
tak aku 100 %, wiec wszystko jasne dzieki za pomoc pozdrawiam temat zamkniety.

Problem z silnikiem po komunikacie STOP Oil press

: ndz sty 29, 2012 23:40
autor: Vwmaniak
U mnie powyżej 2 tyś. rpm zaświecił się komunikat "STOP OIL PRESS" Natychmiast zgasiłem silnik, po chwili go zapaliłem, było OK nie wyświetlał się komunikat OIL PRESS, ale po przekręceniu kluczyka miałem komunikat "OIL SENSOR WORKSHOP" Wlokłem się do domu jakieś 300m bez gazu, bo za każdym razem kiedy przekroczyłem 2tyś. rpm. zaświecał się komunikat "OIL PRESS". Wymieniłem czujnik na nowy i dalej po przekręceniu kluczyka pojawia się komunikt "OIL SENSOR WORKSHOP" a powyżej 2 tyś. rpm. "OIL PRESS". Sprawdzę manomentrem jak jest faktycznie, bo możliwe że gdzieś jakaś zwara na instalacji się tworzy. Gdyby faktycznie brakowało ciśnienia, to silnik zaczął by dawać wyraźne odgłosy, a u mnie jest OK. Jakieś sugestie, podpowiedzi?

Problem z silnikiem po komunikacie STOP Oil press

: pn sty 30, 2012 07:03
autor: wojtas46
Sprawedż najpierw poziom i ciśnienie oleju

Problem z silnikiem po komunikacie STOP Oil press

: pn sty 30, 2012 09:32
autor: Vwmaniak
Poziom naturalnie sprawdzony odrazu. Szukam teraz manometru do zmierzenia ciśnienia :)

Problem z silnikiem po komunikacie STOP Oil press

: wt sty 31, 2012 09:39
autor: Vwmaniak
Zmierzone ciśnienie. Na zimnym jakies 4.5 bara na wolnych obrotach, a po przygazowaniu do 2 tyś. skoczyło do 6 bar. Jaki może być tego powód?

Problem z silnikiem po komunikacie STOP Oil press

: wt sty 31, 2012 09:46
autor: jhosef
Vwmaniak, mierzyłeś ciśnienie tylko na zimnym?

Problem z silnikiem po komunikacie STOP Oil press

: wt sty 31, 2012 11:40
autor: Vwmaniak
Tak tylko na zimnym, wiem że na zimnym ciśnienie jest większe. Ale dziwi mnie fakt że jak zwiększyłem obr. na 2 tyś. to ciśnienie skoczyło do 6 bar i wtedy zapalił się komunikat "STOP OIL PRESS" i czerwona kontrolka od oleju. Niby wg. katalogu, czujnik ciśnienia jest tylko jeden, a ja w jego miejsce pod filtrem oleju wkręciłem manometr, a kontrolka zapaliła się przy 2 tyś. rpm. jak ciśnienie skoczyło do 6 bar. Z tego wynika, że coś innego ostrzegło przed zbyt wysokim ciśnieniem oleju?