Strona 1 z 2

wymiana rozrządu

: czw maja 26, 2011 08:49
autor: simon_nasedo
Posiadam Golfa II 1991 rok , silnik 1.6 51kW 70KM (benzyna + gaz).

Ostatnia wymiana paska rozrządku miała miejsce 65 tys. km temu. Jak wyczytałem, powinno się dla bezpieczeństwa pasek rozrządu wymieniać co 60 tys. km. Czy oprócz paska i rolki napinającej trzeba dodatkowo coś wymieniać? Nie udało mi się znaleźć informacji co ile trzeba wymieniać pompę wody. Czy do tego silnika polecane są szczególnie jakieś firmy jeżeli chodzi o pasek i rolkę napinającą? Ile orientacyjnie kosztuje taka wymiana (części zamierzam sam kupić)?Z góry dziękuję za pomoc.

wymiana rozrządu

: czw maja 26, 2011 08:54
autor: daworz
Z tego co słyszałem to pompę wody wymienia się co drugą wymianę rozrządu.

wymiana rozrządu

: czw maja 26, 2011 10:05
autor: jhosef
daworz pisze:Z tego co słyszałem to pompę wody wymienia się co drugą wymianę rozrządu.
W mk2 1,6, 1,8 pompa wody jest na pasku klinowym więc nie ma potrzeby jej wymieniać. Ewentualna późniejsza wymiana jest prosta i nie wymaga rozpinania rozrządu. Obejrzyj stan uszczelniaczy na wałku rozrządu i na wale korbowym. Jak są zauważalne wycieki, lub zapocenia to można przezornie wymienić.
simon_nasedo pisze:Czy do tego silnika polecane są szczególnie jakieś firmy jeżeli chodzi o pasek i rolkę napinającą? Ile orientacyjnie kosztuje taka wymiana (części zamierzam sam kupić)
To dość łopatologiczne silniki więc nie mają szczególnych wymagań. Mimo wszystko zamienniki kupuj dobrej jakości. Rozrząd do tych silników jest tani więc nie ma co oszczędzac przesadnie.

Re: wymiana rozrządu

: czw maja 26, 2011 13:47
autor: simon_nasedo
Zdecydowałem się zamówić pasek firmy Contitech i rolkę napinacza firmy Ina. Mam nadzieję, że będzie dobrze. ;-)

wymiana rozrządu

: czw maja 26, 2011 13:52
autor: jhosef
simon_nasedo pisze:Contitech i rolkę napinacza firmy Ina.
Słuszna koncepcja. Przy okazji ja bym jeszcze wymienił pasek klinowy. Koszt 15 zł a już jak ściągać to starego nie zakładać.

wymiana rozrządu

: sob maja 28, 2011 13:43
autor: Dexter18
mam podobne pytanie ponieważ kupiłem samochód ale nie wiem kiedy był rozrząd robiony i jak mam sie dowiedzieć kiedy nalezy wymienić te częsci

wymiana rozrządu

: sob maja 28, 2011 16:21
autor: jhosef
Dexter18 pisze:mam podobne pytanie ponieważ kupiłem samochód ale nie wiem kiedy był rozrząd robiony i jak mam sie dowiedzieć kiedy nalezy wymienić te częsci
Jak nie masz 100 % pewności poprzedniej zmiany rozrządu w zakupionym aucie to zaraz po zakupie go zmieniasz.

wymiana rozrządu

: sob mar 03, 2012 10:10
autor: ducati996
Panowie - co do zmiany paska rozrządu...
Mam w passacie (B3-1,8 benzyna silnik PF) pasek nie zmieniony,od zmiany ma nabite 15 tysięcy,ale zmiana miała miejsce 6 lat temu.
Chcę pasek zmienić - czy słusznie?
Druga sprawa - szukałem na forum i nie znalazłem - moze ktos wie gdzie znajdę opis zmiany tego paska najlepiej z jakimis rysunkami rozrządu - mam książkę
Obrazek
ale pomyslałem ze na forum tutaj tez tą informację znajdę.Proszę serdecznie o linka jeśli ktos wie gdzie znajdę :)

Re: wymiana rozrządu

: sob mar 03, 2012 12:11
autor: krzycho85
Mam w passacie (B3-1,8 benzyna silnik PF) pasek nie zmieniony,od zmiany ma nabite 15 tysięcy,ale zmiana miała miejsce 6 lat temu.
Chcę pasek zmienić - czy słusznie?
Słusznie :bajer:

Co do opisu, był na forum podawany dziesiątki razy. Górne koło na ustawić na OT, dolne na znak na kole zamachowym, aparat zapłonowy tak aby palec wskazywał na pierwszy cylinder od chłodnicy, później korekta na lampie stroboskopowej.

wymiana rozrządu

: ndz mar 04, 2012 00:12
autor: Johnatan
czy silniki 1,6 1,8 benzyna są kolizyjne ?

wymiana rozrządu

: ndz mar 04, 2012 08:22
autor: krzycho85
czy silniki 1,6 1,8 benzyna są kolizyjne ?
Tak.

Zdarzają się wyjątki ale nie radzę sprawdzać na własnym silniku czy się do nich zalicza :helm:

Wymiana paska rozrządu 1,8 PF benzyna

: pn maja 28, 2012 09:55
autor: ducati996
A czy mógłby ktoś wkleić linka do opisu wymiany paska rozrządu w moim nieszczęsnym PF ? Chcę to zrobić sam i myślę że dam radę (pracuję przy motocyklach) ale nigdy tego w samochodzie nie robiłem,wiem że w benzyniaku to nie jest trudne,a mechanik mi powiedział - max 2 godziny pracy - to jest do przełknięcia,cena - 200 złotych za robotę - to jest nie do przełknięcia...
Dlatego prosze o jakis fachowy dokładny opis jak ktoś ma ewentualnie w punktach rozpisane co jak po kolei...
Z góry dziękuję za każdą pomoc.
Znalazłem taki opis : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=101930" onclick="window.open(this.href);return false;
ale nic nie potrafię zrozumieć jest za dużo rozbieżnych informacji ...czy mógłby ktos mi napisac :
punkt pierwszy : zrób to...
Punkt drugi : zrób to,ustaw tak...
i tak dalej...

wymiana rozrządu

: pn cze 04, 2012 09:17
autor: ducati996
Nikt mi nie chce pomóc?

wymiana rozrządu

: pn cze 04, 2012 09:55
autor: tsuchonski
Wymiana w tym aucie jest prosta.
1 Podnosisz auto na lewarku i demontujesz przednie prawe koło.
2. W skrzyni biegów masz u góru plastikowy korek, w miejscu gdzie skrzynia łączy się z silnikiem. Wykręcasz ten korek i kręcisz wałem aż wycięcie na kole zamachowym pokryje się ze strzałką na obudowie skrzyni. Masz teraz ustawiony pierwszy tłom w GMP.
3. Zdejmujesz Plastikową osłonę rozrządu.
4. Odkręcasz koło pasowe wału korbowego (śruby 8mm imbusowe chyba 6 szt. nie pamiętam dokładnie). Zdejmujesz to koło i demontujesz obudowę dolną rozrządu. Teraz masz wszystko przygotowane do wymiany rozrządu.
5. Najprostrzym sposobem wymiany jest oznaczenie sobie ustawienia kół rozrządu farbą tzn. na każdym kole znaczysz kreskę oraz kreskę na obudowie
tak żeby się zgrywały odpowiednie kreski na obudowie z odpowiednimi kreskami na kołach. Masz teraz pewność że nic się nie przestawi.
6. Luzujesz napinacz paska rozrządu. Ściągasz pasek. Zakładasz nowy pasem i nowy napinacz. Napinasz pasek i sprawdzasz czy znaki które namalowałeś na kołach rozrządu zgrywają się ze znakami na obudowie. Jeżeli tak to jest ok, jeżeli nie to musisz założyć pasek tak żeby się to wszystko zgrywało.
7. Za pomocą klucza 19, żeby mieć 100% pewność że nie przestawiłeś rozrządu, kręcisz wałem korbowym dwa pełne obroty. Jeżeli nigdzie nie blokuje wału to skręcasz wszystko w odwrotnie kolejności. I to by było na tyle.

Oczywiście przy sprawdzaniu czy znaki na kołąch się zgrywają, nacięcie na kole zamachowym i skrzyni biegów też musi się zgrywać.