Strona 1 z 3

Ubywanie płynu chłodzniczego

: sob maja 21, 2011 11:23
autor: Markoś
Witam.
Mam wielki problem ze swoim Golfem IV, gdyż przez zimę prawie codziennie musiałem dolewać płyn chłodniczy, ponieważ za każdym razem ubywał. Dziwne jest to że dzieje się to tylko gdy jest zimno, albo na większe trasy. :-x A jak codziennie dojeżdżam do pracy 12 KM to płyn w normie. :banghead:

Najfajniejsze jest to że był już w 4 warsztatach i każdy "mechanik" nie miał pojęcia co się dzieje. Podpierał swoje zdanie tym że "nie ma wycieków" ... :-x

Proszę o pomoc, bo wydaję fortunę na płyn chłodniczy, oraz przepraszam jeśli temat już był ( :bylo: ), lecz od godz nie mogłem znaleźć podobnego problemu.

Pozdrawiam vw-nowców :pub: :pub:

Ubywanie płynu chłodzniczego

: sob maja 21, 2011 16:42
autor: italiano_83
Markoś pisze:A jak codziennie dojeżdżam do pracy 12 KM to płyn w normie.
Ja bym szukał nieszczelności w chłodnicy, w rogach często na połączeniach z bokiem robią się mikro nieszczelności które pod wpływem temperatury powiększają się i masz wyciek gotowy, a nie widać tego specjalnie bo płyn na gorącym rdzeniu odparowuje, pozostawiając jedynie niewielkie zapocenia.

Ubywanie płynu chłodzniczego

: ndz maja 22, 2011 12:32
autor: Markoś
Hmm. możliwe, lecz skojarzyłem fakt że może być to związane z nagrzewnicą (chyba tak to się nazywa :crazy: ). Bo jak włączę ciepły nawiew to właśnie wtedy jakby ubywało. :? :? :?

Jutro zdejmę zderzak i popatrzę czy tam nie ma żadnych wycieków, ale wiesz co... Jak kupiłem swego Mk4 to okazało się że do zbiorniczka z płynem hamulcowym dosypany był środek uszczelniający, więc widzę że problem był nie od teraz :banghead: :banghead:

Póki co italiano_83, wielkie dzięki ( plusik dla Ciebie ) , lecz proszę o propozycje ludzi, którzy może mają pomysł, lub mieli podobny problem... bo mam masakrę z tym swoim goferkiem :rozpacz: :rozpacz:

Ubywanie płynu chłodzniczego

: ndz maja 22, 2011 14:03
autor: PAPAYOS
Markoś pisze:Hmm. możliwe, lecz skojarzyłem fakt że może być to związane z nagrzewnicą (chyba tak to się nazywa :crazy: ). Bo jak włączę ciepły nawiew to właśnie wtedy jakby ubywało. :? :? :?

Jutro zdejmę zderzak i popatrzę czy tam nie ma żadnych wycieków, ale wiesz co... Jak kupiłem swego Mk4 to okazało się że do zbiorniczka z płynem hamulcowym dosypany był środek uszczelniający, więc widzę że problem był nie od teraz :banghead: :banghead:

Kilka pytań...

Co ma wspólnego z nagrzewnicą przedni zderzak i środek uszczelniający w zbiorniczku z płynem hamulcowym???

Płyn wyciekać może:

-Jak wspomniałeś z nagrzewnicy. Objawy: Tłusta przednia szyba od środka, dziwny zapach, mokre dywaniki z przodu.
-Z chłodnicy, z przewodów.
-Może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica, cylinder i wtedy płyn dostaje się do komory spalania, wycieków nie ma a płynu ubywa. Auto wtedy ładnie kopci i gotuje wodę... Lub dostaję się do oleju i wtedy też wycieków nie ma ale za to rośnie poziom oleju i olej zmienia barwę...
-Albo po prostu płyn ucieka przez pompę obiegową układu chłodzenia i wtedy też praktycznie nie widać wycieków bo płyn jest rozbryzgiwany przez pasek rozrządu...

Sprawdź kolego najpierw czy nie masz ciśnienia w układzie chłodzenia, stan i jakość oleju i pasek rozrządu czy nie jest przypadkiem tłusty...

Pozdrawiam
PAPAYOS

Re: Ubywanie płynu chłodzniczego

: ndz maja 22, 2011 16:56
autor: Markoś
PAPAYOS pisze:
Kilka pytań...

Co ma wspólnego z nagrzewnicą przedni zderzak i środek uszczelniający w zbiorniczku z płynem hamulcowym??
Już odpowiadam:

Zdjąć zderzak przedni: ABY zobaczyć stan chłodnicy, czytaj poprzednie posty :)

A uszczelniacz miał podkreślić że problem już dawno tkwił w tym samochodzie :bigok:

A co do twej pomocy to wielkie dzięki, najprawdopodobniej to naprawdę jest związane z nagrzewnicą, gdyż tak jak mówiłeś mam tłustą szybę od wewnątrz, dziwny zapach, oraz czasami wilgotno pod dywanikami... tylko teraz jak temu podołać ;/ nowa nagrzewica ? :rozpacz:


A co innych twoich sugestii to :

-uszczelka pod głowicą wymieniona została 2 miesiące temu ( wraz z głowicą )
- olej ma prawidłową barwę i konsystencje
- pasek rozrządu suchy :smirk: :smirk:

Ubywanie płynu chłodzniczego

: ndz maja 22, 2011 17:08
autor: Qto
Markoś pisze:A uszczelniacz miał podkreślić że problem już dawno tkwił w tym samochodzie :bigok:
tyle że uszczelniacz nie był w płynie hamulcowym a chłodniczym...trochę się zagmatwało z tym płynem hamulcowym

Ubywanie płynu chłodzniczego

: ndz maja 22, 2011 17:38
autor: Markoś
A faktyczie :( zamiast chłodniczym napisałem hamulcowym... przepraszam :banghead: :banghead: :banghead:

Ubywanie płynu chłodzniczego

: ndz maja 22, 2011 19:15
autor: PAPAYOS
Markoś pisze:tylko teraz jak temu podołać ;/ nowa nagrzewica ?
nie stety TAK

Pozdrawiam
PAPAYOS

Ubywanie płynu chłodzniczego

: ndz maja 22, 2011 19:52
autor: Qto
Jeżeli faktycznie nagrzewnica...to sama nagrzewnica droga nie jest, ale jest trochę zabawy z wymianą, tu masz fotoporadę jakby co http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=290954" onclick="window.open(this.href);return false;

Ubywanie płynu chłodzniczego

: ndz maja 22, 2011 21:39
autor: Markoś
Aha, czyli jak to mi cieknie z nagrzewnicy, choć nie jestem pewny na 100% to mam lipę :( sam nie rozwalę pół samochodu :rozpacz: :rozpacz:

Ale koledzy macie na myśli samą: http://allegro.pl/vw-golf-iv-chlodnica- ... 34126.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Czy cały zestaw nagrzewnicy, razem z klimą ( którą posiadam )

Ubywanie płynu chłodzniczego

: ndz maja 22, 2011 22:19
autor: Qto
Markoś pisze:mam lipę :( sam nie rozwalę pół samochodu :rozpacz: :rozpacz:
trochę tak...ale powiem że lepiej samemu robić (można jakiegoś kumatego kumpla poprosić o pomoc) bo mechanicy sobie cenią za taką robotę...schodzi mnóstwo czasu i żeby im się opłacało to muszą dużo wykartkować, to nie jest jak wymiana klocków hamulcowych...do tego często coś popsują, złamią i później naprawiają na druty...jak sam połamiesz to chociaż wiesz że jest złamane i będziesz się starał to naprawić tak jak ma być.
Porada jest bardzo ładna także myślę że dasz radę jak nie masz dwóch lewych rąk.
Markoś pisze: Czy cały zestaw nagrzewnicy, razem z klimą ( którą posiadam )
Kolejne niestety...musisz szukać takiej z wersji z klimą (inna do manualnej inna do Climatronica), do tego będzie też trzeba spuszczać czynnik chłodniczy z klimy

Nie wiem dlaczego myślałem że o mk3 chodzi...teraz zobaczyłem że mk4 ;/ Ta porada wyżej jest do mk3...ale do czwórki też są opisy na forum

Ubywanie płynu chłodzniczego

: pn maja 23, 2011 18:50
autor: Markoś
Tutaj mam fotoporadę do MK4:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p3662527" onclick="window.open(this.href);return false;

Kumaty jestem bo nie skłamię jak powiem że miałem prawie każdą śrubkę, nakrętkę, uszczelkę itp- w ręku :los2:

Lecz to wszystko wyniesie mnie ok. 500 zeta + własna robota+ koszty jak coś pęknie i to tylko przez głupi płyn :rozpacz:


A właśnie ! Może miał ktoś do czynienie ze zamianą zwykłej manualnej klimy na climatronik, bo jak mam rozje*** pół samochodu to już lepiej zrobić wszystko za jednym razem :popcorn:

Ubywanie płynu chłodzniczego

: pn maja 23, 2011 20:19
autor: Qto
Markoś pisze:Może miał ktoś do czynienie ze zamianą zwykłej manualnej klimy na climatronik, bo jak mam rozje*** pół samochodu to już lepiej zrobić wszystko za jednym razem
dobrze kombinujesz, ludzie zmieniali i chwalą sobie..jest kilka tematów na forum także poszukaj i poczytaj
w skrócie potrzebujesz: panel Climatronica, nagrzewnicę od Climatronica, kilka wtyczek, czujników i kabli...no i schemat elektryczny by się przydał

Ubywanie płynu chłodzniczego

: pn maja 23, 2011 20:39
autor: grg474
Markoś pisze:Może miał ktoś do czynienie ze zamianą zwykłej manualnej klimy na climatronik
no miał z kilkoma :)
kup nagrzewnicę z wiązką na niej + panel + czujnik nasłonecznienia + czujnik temp zewnętrznej