Szarpanie

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Sebul
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn lis 22, 2010 18:44

Szarpanie

Post autor: Sebul » pn maja 16, 2011 14:02

Witam mam problem z moim golfem 1,9D 1994 64KM, otóz strasznie szarpie na niskich obrotach oraz stuka coś w okolicach wtrysków gdy przyśpiesze stukanie znika gdy jadę w okolicach 100km/h nic nie czuc tylko przy nizszych prędkościach jest bardzo źle. Jeszcze najgorsze jest dymienie się białego dymu z tłumnika gdy stoje albo jadę bardzo powoli, jazda przypomina jazdę ciągnikiem ;p czuć nierówną pracę silnika. Nie znam się za bardzo jeszcze na mechanice, więc mam nadzieje że coś mi poradzicie jak mógłbym wykryć usterkę. Dodam jeszcze że bez ssania samochód gaśnie nawet gdy jestem rozpędzony a wczoraj chodził normalnie dziś tak po prostu wsiadłem i już coś się popsuło.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Szarpanie

Post autor: stonefree » pn maja 16, 2011 19:22

Ja obstawiałbym przywieszony wtryskiwacz, ale ...
Na poczatek zdejm korek wlewu oleju na pracujacym silniku, jeżeli nie wali z niego dym, to wykluczysz pierscienie lub pęknięty tłok.
Druga sprawa, zobacz , czy w wężach paliwowych,tych przeźroczystych przy pompie wtryskowej nie masz pęcherzy powietrza i plam ropy.
Nastepnie sprawdź kolor oleju, poziom i czystość płynu chłodniczego i czy nie pokazują się w nim pęcherze powietrza, oraz czy węże chłodnicy nie robią się szybko twarde. - wykluczysz uszczelke pod głowicą.
Potem trzeba by jeszcze zdjąć osłonę paska rozrządu i pokrywę zaworów i sprawdzić ustawienie rozrzadu.
To na dobry poczatek.



Sebul
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn lis 22, 2010 18:44

Szarpanie

Post autor: Sebul » pn maja 16, 2011 20:31

z wlewu oleju nic nie leci, ale właśnie przy pompie w wężykach mam pęcherzyki nie ma plam ropy co to oznacza ze pompa zepsuta? olej jest na dobrym poziomie ale czarny kolor a płyn chłodniczy wydaje się w porządku, obejrze wszystko raz jeszcze i zobacze co się dzieje



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Szarpanie

Post autor: stonefree » pn maja 16, 2011 21:00

Sebul pisze:przy pompie w wężykach mam pęcherzyki
Sprawdź wężyki powrotne , te w szmacianym oplocie łączące pompę z wtryskami, może nimi łapie powietrze. Sprawdź też zaworek na filtrze paliwa, zobacz czy gdzies nie cieknie paliwo.



Sebul
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn lis 22, 2010 18:44

Szarpanie

Post autor: Sebul » wt maja 17, 2011 12:27

No i teraz to już w ogóle nie pojade, gdy probowalem odpalic na zimnym silniku to zacharczał dwa razy poleciała chmara dymu i zgasł. Czyli mogę się spodziewać że to wina wtryskiwaczy?? wczoraj też tracił na mocny na początku czułem lekkie szarpanie z każdą następną przejaźdzką w niedużych odstępach czasu było coraz gorzej....



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Szarpanie

Post autor: stonefree » śr maja 18, 2011 18:01

Sprawdziłeś coś z tego , o czym pisałem?



Sebul
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn lis 22, 2010 18:44

Szarpanie

Post autor: Sebul » czw maja 19, 2011 16:48

Auto jest już sprawne przestawiony był jednak rozrząd, dzięki za pomoc stonefree, pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości