Problem z klimą Pomocy!!!

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
abart1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt cze 01, 2010 21:12
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Problem z klimą Pomocy!!!

Post autor: abart1987 » sob kwie 30, 2011 18:15

Witam wszystkich!
Od paru dni robi się ciepło i postanowiłem uruchomić w swoim samochodzie klimatyzację (Mk3 TDI 1Z klima manualna) i niestety bardzo się rozczarowałem ponieważ wszystko zapowiadało że klima będzie chodzić.
Kupiłem samochód ok rok temu i sprzedający zapewnił mnie że klima chodziła tylko trzeba ją nabić (przez ten rok ogarniałem samochód i już nie starczyło na klimę i jakoś się udało przebujać).
Dziś pojechałem do zakładu żeby nabić. Pan mechanik sprawdził szczelność i przez 30min próżni było cały czas -1000mbr (cokolwiek to oznacza :-) ) czyli klima szczelna. Po nabiciu klimy kazał ją uruchomić po wciśnięciu przycisku coś zaskoczyło obroty delikatnie spadły i tu przyszło rozczarowanie. Wentylatory załączają się, sprzęgło w sprężarce zaskakuje (chyba bo środek tego kółka sprężarki się kręci a po wyłączeniu stoi) ale nie chłodzi, rurki od klimy nie są zimne...
Co może być przyczyną?
Może ktoś już przerabiał ten temat?
Bardzo proszę o pomoc.... :pub:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z klimą Pomocy!!!

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 01, 2011 00:04

Prawie na bank to oznacza że padła sprężarka. Ale pewność zyskasz dopiero w dobrym zakładzie - nie w punkcie gdzie tylko nabijają czynnik chłodniczy i olej ale gdzie mają sprzęt do sprawdzania ciśnień. Używkę dostaniesz za 3 stówki, robocizna - pewnie drugie tyle


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
abart1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt cze 01, 2010 21:12
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Problem z klimą Pomocy!!!

Post autor: abart1987 » ndz maja 01, 2011 08:52

A jeśli sprężarka jest uszkodzona to nie powinny być jakieś objawy?
Stukanie, chrobotanie itp czy to nie ma reguły?
Bo u mnie jest cisza własnie....



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z klimą Pomocy!!!

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 01, 2011 09:32

U mnie było to samo, zero niepokojących odgłosów, po prostu nie dawała odpowiedniego ciśnienia. Ale chyba rozumiesz że niema co gdybać, trzeba zdiagnozować


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
abart1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt cze 01, 2010 21:12
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Problem z klimą Pomocy!!!

Post autor: abart1987 » ndz maja 01, 2011 10:06

No wiem wiem :-)
Muszę poszukać jakiegoś zakładu co robi takie rzeczy tylko boję się że może to być (ale nie musi) pierdoła a powiedzą mi że oni całą instalację nową założyli...
A jeszcze jedno pytanie... opłaca się naprawiać sprężarkę czy wymiana na nową (oczywiście używkę z allegro)?



Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Re: Problem z klimą Pomocy!!!

Post autor: tom17 » ndz maja 01, 2011 18:49

trzeba sprawdzić jakie ciśnienia są podczas pracy układu. wtedy będzie można zdiagnozować co jest uszkodzone. oprócz sprężarki może być uszkodzony jeszcze zawór rozprężny.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z klimą Pomocy!!!

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 01, 2011 20:31

abart1987, tylko używka, przy tej ilości cześci ze szrotów nie opłaca się regenerować. I właściwie to można jeszcze napisać że jeśli sprzęgło sprężarki się włącza a klima nie chłodzi zupełnie to nie może to być taka całkiem pierdoła, ponieważ oznacza to że wszystkie czujniki i elektronika klimy działa, że klima jest nabita , więc pozostaje to co wyżej napisano, może jeszcze osuszacz, ale jeśli stało się to dość nagle - to najbardziej prawdopodobna jest awaria sprężarki


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Problem z klimą Pomocy!!!

Post autor: lukasfenix » ndz maja 01, 2011 22:00

Nigdy nie wierzcie przy zakupie auta, że działa, tylko nie nabita. Prawie zawsze jest to padło. Jak by działała, to by poprzednik jeździł z nabitą i korzystał z niej. Sam kupiłem auto z walniętym silnikiem klapki... dałem się zrobić.
Ot taka sugestia ala Wujek Dobra Rada. :jezor:



Awatar użytkownika
abart1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt cze 01, 2010 21:12
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Problem z klimą Pomocy!!!

Post autor: abart1987 » pn maja 02, 2011 13:51

Zaraz po nabiciu jak pan kazał załączyć klimę to jego urządzenie było podłączone i były tam manometry (i manometry nawet się nie ruszyły a mówił że powinny coś pokazywać). W tym miesiącu udam się do jakiegoś zakładu i zobaczymy co powiedzą.

Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc. :pub:
Jak coś mi się wyjaśni to napiszę co i jak.



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Problem z klimą Pomocy!!!

Post autor: tomek08 » śr maja 25, 2011 18:10

Witam, co tam w sprawie tej Twojej klimy słychać? Czy udało ci się rozwiązać problem?
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
abart1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt cze 01, 2010 21:12
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Problem z klimą Pomocy!!!

Post autor: abart1987 » pn lip 04, 2011 21:33

Witam was ponownie!
Więc z moją klimą były straszne jaja mianowicie pojechałem do serwisu klimy i kazali mi kupić sprężarkę i osuszacz ale cena za robociznę było kosmiczna więc woziłem sprawę w swoje ręce.
Kupiona sprężarka na allegro za 270zł + osuszacz 85zł (nowy).
Wymiana kosztowała mnie 50zł (w serwisie AC chcieli ok 300zł)
Nabicie 150zł.
Niestety po nabiciu okazało się że klima po 20sek przestała działać. Dogadałem się z panami co nabijali klimę że wyciągną co nabili i jutro po wymianie podjadę ponownie. (Podziękowania dla nich :grin: )
Padł zawór rozprężny. :banghead:
Kupno zaworu 75zł + 20zł wymiana.

Klima po ponownym nabiciu pochodziła przez 2 min po czym przestała.
Niestety nie miałem czasu podjechać ponowie do serwisu (z powodu spraw rodzinnych) a samochód został pod blokiem.
Gdy wróciłem i jeszcze raz ja uruchomiłem działała i działa do tej pory.
Prawdopodobnie zawór musiał się przesmarować.

Podsumowanie:
Już nie dam się zrobić przy zakupie na tekst: "wystarczy nabić!" (tak jak jeden z kolegów napisał).
Naprawdę BARDZO dziękuje wszystkim za rady. :pub:
Temat można zamknąć.



Samarexus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 13, 2011 21:08

Problem z klimą Pomocy!!!

Post autor: Samarexus » wt lip 26, 2011 21:40

Ze strony chłodniczej dodam, że mogła pozostać wilgoć w układzie, która zamarzła na wyjściu z zaworu rozprężnego.To powoduje wysokie ciśnienie po stronie tłocznej i podciśnienie na ssaniu.Po kilku próbach pracy klimy wilgoć zaabsorbował osuszacz i problem zniknął"samoistnie";P



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Problem z klimą Pomocy!!!

Post autor: tomek08 » śr lip 27, 2011 18:55

Witam, czyli wystarczy wymienić osuszacz i wszystko będzie ok. Czy dobrze rozumiem Samarexus, ?
Pozdrawiam.


Tomek

Samarexus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 13, 2011 21:08

Re: Problem z klimą Pomocy!!!

Post autor: Samarexus » śr lip 27, 2011 19:18

Powinno pomóc..upewnij się również, czy otwiera się elektrozawór na stronie tłocznej(o ile jest). Ciśnienie układu po stronie tłocznej dla R 134a powinno się wahać w granicach 11 - 13 bar, na ssącej nie pamiętam, ale temperatura odparowania powinna być rzędu +2 - +5 st.C



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości