Strona 1 z 1

4 problemy - 1.8 90KM GAZ

: sob kwie 30, 2011 01:37
autor: sroger
Witam.
Posiadam Golfa 1.8 90KM 1992r. + GAZ , kupiony niedawno .
Mam z nim trzy problemy (zaznaczam że szukałem ale nie dokońca chyba znalazłem odpowiedzi).
1. migająca kontrolka oleju + przerażliwy brzęczyk , włączaja się powyżej 2000obr. ale jak obroty wzrosną powyżej 2500obr to problem ustaje.
Np. Jadę na 4 lub 5 biegu np mając 3000obr i kiedy np zwolnię i obroty zlecą poniżej 2500obr to zaczyna migac kontrolka oleju i wydobywa się piskliwy dźwięk, tak jest prawie na kązdym biegu.
Działa to tak jakby autko kazało mi jechać z obrotami 2600 i wyższe.Silnik normalnie pracuje.Nie dusi się i nie traci mocy.Od czego się zabrać? Bo wyczytałem że wiele rzeczy tu może być , nie wymienię bo nie chcę sugerować.
2. pyka coś pod pokrywą zaworów - nie pyka cały czas tylko raz pyka raz nie, jak jest gorący silnik to pyka ale jak chwile postoi na właczonym silniku na luzie to pyka i zaraz ustaje i nie pyka.Czy to cos powaznego?
3. wskazówka temperatury płynu chłodzącego nie dochodzi do 90st. ma 70 czasem 80 stopni.
dodam że wiatrak się załącza, grzanie w kabinie działa,nie ma masła pod korkiem.Co może być nie tak?
4. po wyłączeniu zapłonu , kasuje się licznik i nie wyświetla się nic, po przekręceniu kluczyka zapala się cały przebieg i wyzerowany trip i zegarek, za każdym razem, jak to zmienić?

P.S. Auto jeździ na mineralnym oleju, podobno auto więcej stało niż jeździło.
Auto ma gaz, i gość mówił że odpalał go czasem rano na gazie, ehh, to tak jakby nie schłodzić turbiny:)

Czekam na porady :smirk: z góry dziękuję za pomoc

4 problemy - 1.8 90KM GAZ

: sob kwie 30, 2011 18:27
autor: grg474
Ad 1 - w zeszłym roku identyczne objawy miał jedne forumowicz - podmieniałem mu czujnik oleju , czyściłem smok pompy oleju a skończyło się na wymianie pompy oleju (prosta robota)
sroger pisze:2. pyka coś pod pokrywą zaworów - nie pyka cały czas tylko raz pyka raz nie, jak jest gorący silnik to pyka ale jak chwile postoi na właczonym silniku na luzie to pyka i zaraz ustaje i nie pyka.
ciekawe - czy to nie ma związku również z ciśnieniem oleju?
Ad 3 - możliwe że albo termostat albo czujnik temp płynu
Ad 4 - sprawdź bezpieczniki

4 problemy - 1.8 90KM GAZ

: wt maja 03, 2011 22:43
autor: sroger
Ad1. Wymieniony filtr i olej i dalej to samo. Jutro kupie czujniki.
Ad4. Dzięki grg474 , faktycznie był to brakujący bezpiecznik.

4 problemy - 1.8 90KM GAZ

: wt maja 03, 2011 23:13
autor: forevwers
ad1 i 2 ewidentnie pompa oleju jak na moje oko. pykanie to zawory ktore nie sa odpowiednio smarowane a czujnik zglasza za niskiecisnienie (jedno z 2 sie wiaze jednoznacznie wskazujac na za niskie cisnienie z pompy oleju)

Re: 4 problemy - 1.8 90KM GAZ

: pt maja 06, 2011 00:04
autor: sroger
forevwers pisze:ad1 i 2 ewidentnie pompa oleju jak na moje oko. pykanie to zawory ktore nie sa odpowiednio smarowane a czujnik zglasza za niskiecisnienie (jedno z 2 sie wiaze jednoznacznie wskazujac na za niskie cisnienie z pompy oleju)
dzięki za podpowiedzi - wymieniłem czujnik-brązowy i biały i jakby trochę lepiej bo zakres obrotów się zmienił , przy 2100obr się włacza pipczyk i przy 2200 wyłacza, silnik oczywiscie musi byc gorący.
jadę do mechaniorka niech sprawdzi ciśnienie ;) , jaki jest przypuszczalny koszt pompy i wymiany?