Strona 1 z 1

Luz na piaście po kolejnej wymianie łożyska i piasty.

: sob kwie 02, 2011 23:18
autor: tomcio1
Witam

Posiadam Golfa 4 V6 4 motion. Kupiłem go 3 miesiące temu i problem polega na tym iż przy zakupie był już luz na piaście który można było sprawdzić na postoju targając kołem przednim od strony pasażera (przy skręcaniu też było słychać dziwne odgłosy i metaliczne dzwięki na nierównościach jak wjechało się tym kołem do dziury) . Po zakupie odkręciłem samo koło i okazało się, że nakrętka była luźna więc ją odpowiednio dociągnąłem. Odgłosy nie zniknęły luz był ciut mniejszy, ale po przejechaniu kolejnych kilometrów ok. 300 znów sprawdziłem i nakrętka znów była luźna.

Wymieniłem więc łożysko i piastę na nowe. I po przejechaniu 500 km problem powraca w ten sam sposób (na razie pojawił się już luz jak ruszam kołem i przy jeździe na dziurach znów zaczyna być słychać ten odgłos), oczywiście nakrętka znów była luźna.

Macie pomysł czego to może być wina?
Stara piasta nie nadawała się do niczego miała już taki luz na zewnętrznej części że mogłem ją włożyć do nowego łożyska i nią obracać a łożysko stało w miejscu. Jeśli chodzi o zwrotnice to nie miała żadnych uszkodzeń.

Proszę o pomoc.

Luz na piaście po kolejnej wymianie łożyska i piasty.

: ndz kwie 03, 2011 08:06
autor: stonefree
A może półoś jest zgięta?

Luz na piaście po kolejnej wymianie łożyska i piasty.

: ndz kwie 03, 2011 09:15
autor: tomcio1
stonefree pisze:A może półoś jest zgięta?
Lekkie drgania kierownicy podczas jazdy >100 km/h są, ale czy to może być przyczyną popuszczania się tak często nakrętki?

Luz na piaście po kolejnej wymianie łożyska i piasty.

: ndz kwie 03, 2011 09:51
autor: grg474
tomcio1, daj nową nakrętkę i dociągnij odpowiednią siłą - jeśli okaże się że znowu się poluzowało to wymień półoś

Luz na piaście po kolejnej wymianie łożyska i piasty.

: pn kwie 04, 2011 07:52
autor: mishabest
Powiem szczerze, nie przyjrzałem się jak to jest w vw ale jak wymieniałem łożyska w poprzednim aucie to było takie wcięcie i nakrętkę po dociągnięciu trzeba było uderzyć raz majzlem żeby w to wcięcie się zagięła i nie było bata żeby się odkręciło.

Luz na piaście po kolejnej wymianie łożyska i piasty.

: pn kwie 04, 2011 08:37
autor: wesol
Tak bywa do dzis w niektorych autach, Bywalo ze byly zabezpieczenia- cos ala "agrafka" ale teraz robia albo nakretki samokatrujace ( z plastikiem po stronie gwintu albo tez nakretki lakko przyplaszczone i tak tez mozesz zrobic. Zawsze mozesz tez przykrecic nakretke na klej do gwintow - taki czerwony. Jakiej marki łozysko wstawiles bo moze to byc przyczyna padania lozyska i powstawania luzu.