Strona 1 z 1

Nierówne obroty na jałowym

: ndz mar 27, 2011 17:00
autor: krycha00
Silnik 1,3 , 91r, wtrysk.

Witam, wie ktoś co może być przyczyną nierównych obrotów na biegu jałowym?
A dokładniej : po odpaleniu, na zimno, gdy jeszcze jest na ssaniu, obroty ok, nic złego sie nie dzieje. Natomiast gdy silnik się trochę zagrzeje objawy są następujące: dojeżdżam do świateł - obroty ok, i po kilku sekundach zaczynają falować i odczuwane są drgania (radio wyłączone,nawiew też, właczone tylko światła).
Gdy przygazuję go na jałowym, obroty znowu na kilka sekund są w porządku, brak drgań (trochę poniżej 1000rpm), i po kilku sekundach znowu falowanie i delikatne telepanie...
Co to może być?
Ostatnio były wymieniane świece i czujnik halla. Zaczęło się to dziać mniej więcej od czasu wymiany tych rzeczy.
Dodam że paliwo tankuję tylko na shellu.

Nierówne obroty na jałowym

: ndz mar 27, 2011 18:55
autor: Haki
Najczęściej właśnie HALL jest za to odpowiedzialny ...
Zerknąłbym też na : filtry - kable WN ( czy nie ma przebić )

Nierówne obroty na jałowym

: ndz mar 27, 2011 20:29
autor: krycha00
Czujnik halla podobno wyjęty ze sprawnego auta, ale różnie może to być.
Moje podejrzenia padają na pompę paliwa, lub sondę lambda. Słusznie?

Nierówne obroty na jałowym

: ndz mar 27, 2011 21:12
autor: Haki
Wiesz - wszystko co podałem + Twoje ... może się do tego przyczyniać i tu jest problem : bo 100% odpowiedzi i strzału możesz się spodziewać jak 6tki w Totku - dlatego chyba najlepszą metodą - będzie podmienianie wyżej wymienionych elementów z jakiegoś sprawnego Golfika ...

Nierówne obroty na jałowym

: wt sie 28, 2012 08:34
autor: green_mk3
Panowie odświerzam temat.

mam podobny problem z mk3!! gdy dojeżdzam do świateł to obroty zaczynają falować poniżej 1000 rpm. Nie mam pojęcia co to jest. Po chwili jak rusze obroty sie normują. Czasami także mam efekt "ciężkiego pedału gazu" musze go bardziej docisnąć żeby załapał.. Ostatnio wymieniałem silniczek krokowy. Po podłączeniu komputera wykazuje mi błąd z nastawnikiem i czujnikiem halla. Ale podobno w mk3 czujnik halla zawsze wskazuje błąd na biegu jałowym. Czy wymieniać ten nastawnik i halla czy to może wina czegoś innego??

prosze o odp.

Nierówne obroty na jałowym

: wt sie 28, 2012 15:43
autor: Paweł Marek
nastawnik przepustnicy a silniczek krokowy to to samo - druga nazwa jest błędna ale potocznie używana, więc nie wiadomo co założyłeś, nowe, używane, sprawdzone?

Nierówne obroty na jałowym

: śr sie 29, 2012 09:36
autor: green_mk3
Aha :) no to nie wiedziałem. Wiesz co... podobno był nowy także nie wiem. Gadałem z mechanikiem ma go wyjąć i ew. go zareklamować. I dodatkowo mówili mi, że w golfach 3 czujnik halla na biegu jałowym podobno zawsze błąd wskazuje. To prawda??

Nierówne obroty na jałowym

: śr sie 29, 2012 23:19
autor: Paweł Marek
nie, błąd pokazuje na włączonym zapłonie przy niepracującym silniku - i nie wszystkie silniki tak pokazują ale większość