Strona 1 z 3

grzejący sie silnik

: sob mar 12, 2011 00:00
autor: lukasz2017
Witam , dziś napotkał mnie dziwny problem ze swoja trójka...jechałem trasa i temp była ok - ok. 90stopni...trochę postoju na światłach i zobaczyłem jak idzie mi para spod maski, a temp. wzrosła powyżej stu stopni, zjechałem na pobocze, otworzyłem maskę i zaobserwowałem gotująca się wodę w zbiorniku płynu chłodniczego...Dodam ze od razu moja uwagę zwróciło to ze wentylator chłodnicy się nie załącza...proszę o pomoc...w trasie można jeździć ale przy jeździe w cyklu miejskim nie da rady...dodam ze po tym incydencie obyło mi ok 1, 5 litra płynu chłodniczego a wycieku nie zauważyłem...Proszę o fachową pomoc i porady...myślę że może być to uszkodzony termo-włącznik wiatraka...gdyż na krótko wiatrak działa...ale to tylko moje skojarzenie

grzejący sie silnik

: sob mar 12, 2011 00:10
autor: Haki
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=140754" onclick="window.open(this.href);return false;

grzejący sie silnik

: sob mar 12, 2011 19:58
autor: simens
sprawdz termostat, pozniej wiatrak i czy nie cieknie z kroccow

grzejący sie silnik

: sob mar 12, 2011 20:01
autor: GTD-MILEK
Zobacz króciec przy termostacie , nie wiem czy akurat w mk3 tak jest , ale w moim mk2 jak osiągałem temp np 97 otwierał sie termostat robiłos sie cisnienie i z pod krocca leciało ostro ale gdy zauważyłem że sie grzeje to wyciek miałem juz kilka km za sobą , zdiagnozuj to na postoju jak będzie osiągał tą szczytową temperature.

grzejący sie silnik

: sob mar 12, 2011 21:02
autor: lukasz2017
z kroccow nie cieknie na bank.... a jak moge termostat sprawdzić? wydaje mi sie ze to bedzie jednak ten czujnik temp co w chlodnicy siedzi...

grzejący sie silnik

: sob mar 12, 2011 21:07
autor: GTD-MILEK
termostat wyjąc wrzucic do pojemnika z wodą i grzałką jak temp w naczyniu przekroczy 90+ to powinien się otworzyc.

grzejący sie silnik

: sob mar 12, 2011 22:07
autor: lukasz2017
ale w trasie mam normalna temperature - ok 90 stopni trzyma ciagle...grzeje sie przy postoju i korkach...to wina termostatu?

grzejący sie silnik

: sob mar 12, 2011 22:17
autor: GTD-MILEK
postoj i korek to termostat masz zacięty , jak miałem calibre też mi się tak działo , w trasie silnik chłodzi pęd powietrza więc dlatego Ci trzyma temperature w korkach termostat się nie otwiera albo jest zacięty.

grzejący sie silnik

: sob mar 12, 2011 22:36
autor: lukasz2017
no ale wiatrak to raczej tez ...skoro sie nie załącza?

grzejący sie silnik

: sob mar 12, 2011 22:39
autor: GTD-MILEK
Podłącz go na krótko do akumulator sprawdz czy działa jeżeli tak to czujnik padł jeżeli takowy w tym modelu jest. Ale najpierw sprawdz czy działa.

grzejący sie silnik

: sob mar 12, 2011 22:41
autor: lukasz2017
sprawdzalem i na krótko dziala jak nalezy...na dwoch biegach

grzejący sie silnik

: sob mar 12, 2011 22:42
autor: GTD-MILEK
to teraz pozostaje pytanie , bo on powinien miec czujnik że jak przekroczy płyn daną temp to on się włącza , albo jeżeli termostat się otoworzy to on też się włącza więc ta 2 opcja bardziej prawdopodobna a u Ciebie wygląda jakby był zamknięty cały czas albo zacięty.

grzejący sie silnik

: ndz mar 13, 2011 05:16
autor: simens
termostat najlatwiej sprawdzic patrzac na wskaznik jak ma ok 50 to dolny waz ma byc zimny od 87 ma pelne otwarcie wiec oba weze od chlodnicy masz miec cieple jak dalej dolny jest zimny to masz termostat zaciety a czujnikow sa 2 lub 3 = 2 na kroccu -sygnal do licznika i do kompa (moze to byc w jednym zalezy czy ma 2 piny czy 4) i w chlodnicy do wiatraka

grzejący sie silnik

: ndz mar 13, 2011 16:13
autor: lukasz2017
więc moze najlepiej poprostu kupic czujnik i termostat...i bedzie po sprawie...