grzejący sie silnik

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lukasz2017
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: czw paź 21, 2010 22:10

grzejący sie silnik

Post autor: lukasz2017 » sob mar 12, 2011 00:00

Witam , dziś napotkał mnie dziwny problem ze swoja trójka...jechałem trasa i temp była ok - ok. 90stopni...trochę postoju na światłach i zobaczyłem jak idzie mi para spod maski, a temp. wzrosła powyżej stu stopni, zjechałem na pobocze, otworzyłem maskę i zaobserwowałem gotująca się wodę w zbiorniku płynu chłodniczego...Dodam ze od razu moja uwagę zwróciło to ze wentylator chłodnicy się nie załącza...proszę o pomoc...w trasie można jeździć ale przy jeździe w cyklu miejskim nie da rady...dodam ze po tym incydencie obyło mi ok 1, 5 litra płynu chłodniczego a wycieku nie zauważyłem...Proszę o fachową pomoc i porady...myślę że może być to uszkodzony termo-włącznik wiatraka...gdyż na krótko wiatrak działa...ale to tylko moje skojarzenie



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

grzejący sie silnik

Post autor: Haki » sob mar 12, 2011 00:10

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=140754" onclick="window.open(this.href);return false;


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
simens
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: śr kwie 04, 2007 11:42
Lokalizacja: Wroclaw

grzejący sie silnik

Post autor: simens » sob mar 12, 2011 19:58

sprawdz termostat, pozniej wiatrak i czy nie cieknie z kroccow


VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!

Awatar użytkownika
GTD-MILEK
GTD_POWER
GTD_POWER
Posty: 144
Rejestracja: wt sie 17, 2010 16:57

grzejący sie silnik

Post autor: GTD-MILEK » sob mar 12, 2011 20:01

Zobacz króciec przy termostacie , nie wiem czy akurat w mk3 tak jest , ale w moim mk2 jak osiągałem temp np 97 otwierał sie termostat robiłos sie cisnienie i z pod krocca leciało ostro ale gdy zauważyłem że sie grzeje to wyciek miałem juz kilka km za sobą , zdiagnozuj to na postoju jak będzie osiągał tą szczytową temperature.


1. Opel Calibra 91 2,0CNE sprzedane
2. Audi b2 coupe 81 1,6 sprzedane
3. Golf MK2 GTD 88 sprzedane
4. Golf MKIV 2,3 VR5 1997sprzedane
5. Golf MKIII 1,4 ABD 1994 sprzedane
6. Seat Ibiza II 1996 r. 1,4 sprzedane
7. VW Jetta A2 1985 1,6 GTD SB
8. na pewno VW

lukasz2017
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: czw paź 21, 2010 22:10

grzejący sie silnik

Post autor: lukasz2017 » sob mar 12, 2011 21:02

z kroccow nie cieknie na bank.... a jak moge termostat sprawdzić? wydaje mi sie ze to bedzie jednak ten czujnik temp co w chlodnicy siedzi...



Awatar użytkownika
GTD-MILEK
GTD_POWER
GTD_POWER
Posty: 144
Rejestracja: wt sie 17, 2010 16:57

grzejący sie silnik

Post autor: GTD-MILEK » sob mar 12, 2011 21:07

termostat wyjąc wrzucic do pojemnika z wodą i grzałką jak temp w naczyniu przekroczy 90+ to powinien się otworzyc.


1. Opel Calibra 91 2,0CNE sprzedane
2. Audi b2 coupe 81 1,6 sprzedane
3. Golf MK2 GTD 88 sprzedane
4. Golf MKIV 2,3 VR5 1997sprzedane
5. Golf MKIII 1,4 ABD 1994 sprzedane
6. Seat Ibiza II 1996 r. 1,4 sprzedane
7. VW Jetta A2 1985 1,6 GTD SB
8. na pewno VW

lukasz2017
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: czw paź 21, 2010 22:10

grzejący sie silnik

Post autor: lukasz2017 » sob mar 12, 2011 22:07

ale w trasie mam normalna temperature - ok 90 stopni trzyma ciagle...grzeje sie przy postoju i korkach...to wina termostatu?



Awatar użytkownika
GTD-MILEK
GTD_POWER
GTD_POWER
Posty: 144
Rejestracja: wt sie 17, 2010 16:57

grzejący sie silnik

Post autor: GTD-MILEK » sob mar 12, 2011 22:17

postoj i korek to termostat masz zacięty , jak miałem calibre też mi się tak działo , w trasie silnik chłodzi pęd powietrza więc dlatego Ci trzyma temperature w korkach termostat się nie otwiera albo jest zacięty.


1. Opel Calibra 91 2,0CNE sprzedane
2. Audi b2 coupe 81 1,6 sprzedane
3. Golf MK2 GTD 88 sprzedane
4. Golf MKIV 2,3 VR5 1997sprzedane
5. Golf MKIII 1,4 ABD 1994 sprzedane
6. Seat Ibiza II 1996 r. 1,4 sprzedane
7. VW Jetta A2 1985 1,6 GTD SB
8. na pewno VW

lukasz2017
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: czw paź 21, 2010 22:10

grzejący sie silnik

Post autor: lukasz2017 » sob mar 12, 2011 22:36

no ale wiatrak to raczej tez ...skoro sie nie załącza?



Awatar użytkownika
GTD-MILEK
GTD_POWER
GTD_POWER
Posty: 144
Rejestracja: wt sie 17, 2010 16:57

grzejący sie silnik

Post autor: GTD-MILEK » sob mar 12, 2011 22:39

Podłącz go na krótko do akumulator sprawdz czy działa jeżeli tak to czujnik padł jeżeli takowy w tym modelu jest. Ale najpierw sprawdz czy działa.


1. Opel Calibra 91 2,0CNE sprzedane
2. Audi b2 coupe 81 1,6 sprzedane
3. Golf MK2 GTD 88 sprzedane
4. Golf MKIV 2,3 VR5 1997sprzedane
5. Golf MKIII 1,4 ABD 1994 sprzedane
6. Seat Ibiza II 1996 r. 1,4 sprzedane
7. VW Jetta A2 1985 1,6 GTD SB
8. na pewno VW

lukasz2017
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: czw paź 21, 2010 22:10

grzejący sie silnik

Post autor: lukasz2017 » sob mar 12, 2011 22:41

sprawdzalem i na krótko dziala jak nalezy...na dwoch biegach



Awatar użytkownika
GTD-MILEK
GTD_POWER
GTD_POWER
Posty: 144
Rejestracja: wt sie 17, 2010 16:57

grzejący sie silnik

Post autor: GTD-MILEK » sob mar 12, 2011 22:42

to teraz pozostaje pytanie , bo on powinien miec czujnik że jak przekroczy płyn daną temp to on się włącza , albo jeżeli termostat się otoworzy to on też się włącza więc ta 2 opcja bardziej prawdopodobna a u Ciebie wygląda jakby był zamknięty cały czas albo zacięty.


1. Opel Calibra 91 2,0CNE sprzedane
2. Audi b2 coupe 81 1,6 sprzedane
3. Golf MK2 GTD 88 sprzedane
4. Golf MKIV 2,3 VR5 1997sprzedane
5. Golf MKIII 1,4 ABD 1994 sprzedane
6. Seat Ibiza II 1996 r. 1,4 sprzedane
7. VW Jetta A2 1985 1,6 GTD SB
8. na pewno VW

Awatar użytkownika
simens
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: śr kwie 04, 2007 11:42
Lokalizacja: Wroclaw

grzejący sie silnik

Post autor: simens » ndz mar 13, 2011 05:16

termostat najlatwiej sprawdzic patrzac na wskaznik jak ma ok 50 to dolny waz ma byc zimny od 87 ma pelne otwarcie wiec oba weze od chlodnicy masz miec cieple jak dalej dolny jest zimny to masz termostat zaciety a czujnikow sa 2 lub 3 = 2 na kroccu -sygnal do licznika i do kompa (moze to byc w jednym zalezy czy ma 2 piny czy 4) i w chlodnicy do wiatraka


VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!

lukasz2017
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: czw paź 21, 2010 22:10

grzejący sie silnik

Post autor: lukasz2017 » ndz mar 13, 2011 16:13

więc moze najlepiej poprostu kupic czujnik i termostat...i bedzie po sprawie...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości