Strona 1 z 1

Kamień w układzie chłodzenia

: pn mar 07, 2011 19:56
autor: krzysko90
Witam. Mam taki problem mianowicie wczoraj pękł mi jeden wąż od ogrzewania i wiadomo cały płyn wywaliło na silnik. Po scholowaniu auta do domu od razu wymieniłem tego węża i zalałem nowym płynem. Dzisiaj mało co się sytuacja nie powtórzyła. Poczekałem aż silnik ostygnie i po odpaleniu zauważyłem że nie ma powrotu z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego. Po przedmuchaniu powrót był ale przerywał i zauważyłem że w zbiorniczku pływa kamień taki jak się osadza na rurach w domu czy czajnikach. Czym to może być spowodowane? i jak się tego pozbyć aby nie uszkodzić chłodnicy i nagrzewnicy. Wspomnę że nagrzewnica wymieniana na początku zimy a chłodnica tydzień temu

Kamień w układzie chłodzenia

: pn mar 07, 2011 20:53
autor: stonefree
krzysko90 pisze:nagrzewnica wymieniana na początku zimy a chłodnica tydzień temu
A jak by wsadzić starą chłodnicę, złączyć węże nagrzewnicy rurką i wypłukać jakimś odkamieniaczem, potem wodą i włożyć nową spowrotem?

Kamień w układzie chłodzenia

: pn mar 07, 2011 23:57
autor: Haki
:bylo: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2&start=14" onclick="window.open(this.href);return false; np

:bigok:

Kamień w układzie chłodzenia

: śr mar 09, 2011 19:38
autor: krzysko90
Haki, Sorki że założyłem temat jeżeli to już kiedyś było ale przejrzałem go i dalej nie wiem jak przepłukać cały układ żeby nie uszkodzić chłodnicy i nagrzewnicy a je też wypłukać i jakim płynem. I jeszcze pytanie czy zatkane kanaliki (nie wiem jak to nazwać) w nakrętce od zbiorniczka wyrównawczego mogłyby mięć coś wspólnego ze wzrostem ciśnienia płynu i pęknięciem węża? Bo zauważyłem że jeżeli nie mam dokręconego korka to wszystko jest w porządku

Kamień w układzie chłodzenia

: śr mar 09, 2011 20:05
autor: wojtas46
krzysko90, przez korek się odpowietrza układ , wiec jeśli korek kaput , to mogło się stac to co u Ciebie . Korek do wymiany

Kamień w układzie chłodzenia

: pt mar 11, 2011 17:45
autor: krzysko90
Na odpalonym silniku gdy temperatura wskoczyła na odpowiedni poziom ( u mnie za lampkę to znaczy około 92-95stopni) poziom płynu zaczął rosnąć (wszystko na ściągniętym korku) gdy płyn zapełnił cały zbiorniczek i zaczął już się rozlewać zgasiłem silnik i automatycznie poziom płynu zaczął opadać po kilku minutach osiągnął swój prawidłowy poziom. Co to może być i jak temu zapobiec bo nie mam zielonego pojęcia?

Kamień w układzie chłodzenia

: pt mar 11, 2011 20:01
autor: Haki
Obieg i nic innego , albo termostat nie puszcza płynu i stąd takie akcje.

Chłodnicę zalej czymś co kamień rozpuści , np gorącym roztworem octu ....

Kamień w układzie chłodzenia

: sob mar 12, 2011 16:24
autor: krzysko90
Termostat puszcza bo dolny wąż z czasem robi się ciepły.