Strona 1 z 1

Brak odcięcia zapłonu ...?

: sob lut 26, 2011 15:18
autor: krystianoo
Witam :bigok: mam takie pytanko którego nie mogę znaleść na forum dlaczego w mojej dwójeczce niema odcięcia :grin: silnik kręci się ile chyba da rady jakieś 8 tyś obrotów ciągłym dzwiękiem Jest to silnik 1.3 na gazniku chyba za ten typ tak ma ? :pub:

Brak odcięcia zapłonu ...?

: sob lut 26, 2011 16:31
autor: Paweł Marek
no tak ma, istniały jakieś aparaty zapłonowe z mechanicznym odcięciem zapłonu ale to chyba nie w MH. Po licho go tak kręcisz 6 tys. nie starczy?

Brak odcięcia zapłonu ...?

: sob lut 26, 2011 18:49
autor: krystianoo
czasami nie :grin: pozdro :pub:

Brak odcięcia zapłonu ...?

: pn lut 28, 2011 14:56
autor: -=ren=-
Paweł Marek, twierdzisz że nie ma ograniczenia prędkości obrotowej silnika?? to chyba nie możliwe, może jakoś inaczej jest to zrealizowane. Nie wiem czy 1,3 ma halla w aparacie?
krystianoo, czy masz obrotomierz i wiesz na pewno że to 8 tysięcy?? ja jak miałem motor 2e bez obrotomierza to też mi się wydawało że kręci z 8 tys, a dźwięk był taki przy faktycznych 5,5krpm.

Brak odcięcia zapłonu ...?

: czw mar 03, 2011 16:22
autor: krystianoo
mam obrotek no przy pełnych obrotach wychodzi po za skalę

Brak odcięcia zapłonu ...?

: sob mar 05, 2011 00:59
autor: Johnatan
hehehe :D:D po za 6tyś, nie ma juz w ogóle mocy :D czego ty tam człowieku szukasz? :D jeźziłem na tym silniku kiedyś i ciągnąłem go tylko do 5,1tyś.. bo dalej nie było w ogóle mocy. Bardziej opłacało mi sie wbić następny bieg :) Pozdro

Brak odcięcia zapłonu ...?

: sob mar 05, 2011 11:21
autor: Ryś Stepowy
Mam też 1.3 MH i kręcenie tego motoru do 8000 obr/min to dla niego najprostsza droga do destrukcji. Moc maksymalna w tym silniku bez modyfikacji jest osiagana przy 5200 obr/min, maksymalny moment obrotowy 96N.m przy 3400 obr/min - wynika z tego że najlepiej teoretycznie zmieniać bieg między 3400 i 5200 Obr/min. Przejechałem tym autem 200 000 km i potwierdzam teorię.

Brak odcięcia zapłonu ...?

: sob mar 05, 2011 12:19
autor: Paweł Marek
-=ren=-, miałem przeciez jetkę II GU na gaźniku żadnego odcięcia zapłonu ani na benie ani na LPG, teraz w vento 2E jak jadę na LPG też nie mam bo odcięcia bo na benie jest realizowane przez odłączenie prądu od wtryskiwaczy a iskra jest nadal więc na LPG kręce mocno poza wartość odcięcia na benie.

Brak odcięcia zapłonu ...?

: sob mar 05, 2011 12:24
autor: rosper85
to widzę kolego masz kupkę $ odłożone na remont motoru :) ten silnik też jest z "dołu" mocniejszy.. kręcenie go poza odcinke.. nie ma najmniejszego sensu... max moment i moc osiąga dużo wcześniej, więc nie wiem po co go tak kręcisz ? dla dźwięku? kiedyś może się okazać, że przy okazji dźwięku usłyszysz odgłos wypadającego korbowodu przez blok silnika... pozdro upalaczu ;)

Brak odcięcia zapłonu ...?

: sob mar 05, 2011 12:35
autor: Paweł Marek
nie wiem komu odpisałeś jeśli mnie to niech sobie wychodzi bokiem co chce, nie będę się tym zamartwiał mając auto z 4-ma stówkami przebiegu które od zawsze regularnie na lpg przekrecam, natomiast ja tylko pisałem o fakcie braku odcięcia zapłonu

Brak odcięcia zapłonu ...?

: sob mar 05, 2011 16:02
autor: krystianoo
no ten silnik jak dla mnie to poraszka :rozpacz: ale myśle powoli nad zmianą silniczka minimum 1.8 RP, GX albo 16V ...
Dzięki za ciekawe odpowiedzi :rotfl:

Brak odcięcia zapłonu ...?

: ndz mar 06, 2011 22:30
autor: -=ren=-
Paweł Marek, kolejne nowe dla mnie informacje, na pewno się przydadzą na przyszłość :bigok: