Golf II uczelka głowicy

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Dareczek013
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob lut 19, 2011 17:41
Lokalizacja: Lublin

Golf II uczelka głowicy

Post autor: Dareczek013 » śr lut 23, 2011 14:21

Witam, jestem tu nowy. Chciałbym się dowiedzieć paru rzeczy. Mam golfa II silnik 1.3 na wtrysku. Rok 1991. I mam taki problem: samochód jakiś zrobił mi się wolny, taki muł. Podejrzewam że to uszczelka głowicy. Bo pod korkiem wlewu oleju jest taka biała maź, a i w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego jest brązowy osad. Czy to jest wina uszczelki?? jak coś to będę dalej pytał. Licze na odpowiedź


Darooo

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Golf II uczelka głowicy

Post autor: prezesik25 » śr lut 23, 2011 14:34

Biała maź występuje szczególnie zimą z pwoodu niedogrzania silnika (krótkie odcinki trasy).
Brązowy osan w zbiorniczku w połączeniu z mazią pod korkiem na 90% potwierdza uszczelkę pod głowicą - uszczelka puściła między kanałem olejowym a płaszczem wodnym, płyn łączy się z olejem.
Przy zimnym silniku odkręć korek zbiorniczka i uruchom silnik - jak będzie bomblowało to również potwierdzenie walniętej uszczelki - spaliny dostają się do układu chłodzenia. Również na ciepłym silniku będziesz miał bardzo twarde węże idące do chłodnicy, silnik będzie się przegrzewał przy większym obciążeniu.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dareczek013
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob lut 19, 2011 17:41
Lokalizacja: Lublin

Golf II uczelka głowicy

Post autor: Dareczek013 » śr lut 23, 2011 14:41

Dziękuje za odpowiedź i już odpowiadam na pytanie, bo akurat to wszystko sprawdzałem bo ja trochę się znam. Więc tak, ta maź jest biała , a jak odkręcę korek w zbiorniczku to bulgocze woda. Ale węże to ja mam miękkie. I zauważyłem jeszcze takie coś że jak stoje przodem na jakimś wzniesieniu to szybko mi się nagrzewa samochód.
Czyli 99% to uszczelka, a można na niej tak jeździć i czekać aż padnie całkiem czy wymienić??


Darooo

Awatar użytkownika
piotrek gti_abf
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 199
Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
Lokalizacja: okolice Wielunia

Golf II uczelka głowicy

Post autor: piotrek gti_abf » śr lut 23, 2011 14:49

Lepiej to naprawić jak najszybciej bo jakby nie patrzeć to olej miesza się z płynem i traci swoje właściwości.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Golf II uczelka głowicy

Post autor: prezesik25 » śr lut 23, 2011 14:51

piotrek gti_abf pisze:bo jakby nie patrzeć to olej miesza się z płynem
i paprze cały układ chłodzenia olejem (nagrzewnicę i chłodnicę w szczególności


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dareczek013
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob lut 19, 2011 17:41
Lokalizacja: Lublin

Golf II uczelka głowicy

Post autor: Dareczek013 » śr lut 23, 2011 14:57

Rozumiem. Więc jak tylko zdobędę na to środki to zabiore sie za naprawe. A teraz kolejne pytania. Ostatnio mam dość skąpy budżet bo wymieniłem przednie łożyska w moim golfie i troche mnie wyniosły. I mam takie pytanie, czy przy wymianie tej uszczelki "musowo" planować głowicę czy może się obejść bez tego?? I drugie pytanie: czy można zmienić tą uszczelke głowicy wymieniając tylko płyn chłodniczy na nowy a olej np. za miesiąc?? A i ile kosztuje planowanie głowicy tak średnio??


Darooo

Awatar użytkownika
piotrek gti_abf
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 199
Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
Lokalizacja: okolice Wielunia

Golf II uczelka głowicy

Post autor: piotrek gti_abf » śr lut 23, 2011 15:26

Niby da się to sprawdzić, ale ja osobiście bym ją planował. Ja za planowanie płaciłem 50zł. Płyny powinieneś wymienić na nowe bo na takim oleju nie ma co jeździć.



Awatar użytkownika
Dareczek013
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob lut 19, 2011 17:41
Lokalizacja: Lublin

Golf II uczelka głowicy

Post autor: Dareczek013 » śr lut 23, 2011 15:37

Ajaj i kolejny koszt. Cały czas coś się tylko psuje... Dzięki za odpowiedź. I ogólnie za pomoc. tutaj przynajmniej można otrzymać pomoc a nie kozaczą inni. Dzięki . A prawda jeszcze jedno juz nie będe zakładał kolejnego wątku, tłuką mi sie zawory, można tak jeździć czy też trzeba robić??


Darooo

Awatar użytkownika
piotrek gti_abf
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 199
Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
Lokalizacja: okolice Wielunia

Golf II uczelka głowicy

Post autor: piotrek gti_abf » śr lut 23, 2011 16:56

Trzeba robić bo jak tak będzie waliło po nich to się zniszczą i będą nadawały się tylko do wyrzucenia. A jak padną to znów trzeba będzie głowice zrzucać... :-( Pozdrawiam



Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Golf II uczelka głowicy

Post autor: lukasfenix » śr lut 23, 2011 17:02

Dareczek013 pisze:A prawda jeszcze jedno juz nie będe zakładał kolejnego wątku, tłuką mi sie zawory, można tak jeździć czy też trzeba robić??
Pewnie chodzi Koledze o popychacze zaworowe.
Można na tym jeździć, w lato nie będą się tak tłukły jak teraz przy niskich temperaturach. Pamiętaj jednak, że z czasem będzie co raz głośniej...



Awatar użytkownika
Dareczek013
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob lut 19, 2011 17:41
Lokalizacja: Lublin

Golf II uczelka głowicy

Post autor: Dareczek013 » śr lut 23, 2011 17:46

No mechanik-kolega powiedział mi że to szklanki zaworów. Oj tam będę jeździł na tym. Teraz tą uszczelke musze wymienić. Kurczę to forum to super jest. Wszystko się można łatwo dowiedzieć. A wie ktoś czy jak oddam głowice do splanowania to oni cofną zawory bo słyszałem że cos takiego trzeba zrobić, czy to już do oddzielnego zakładu??


Darooo

Awatar użytkownika
piotrek gti_abf
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 199
Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
Lokalizacja: okolice Wielunia

Golf II uczelka głowicy

Post autor: piotrek gti_abf » śr lut 23, 2011 18:25

Ja tam zaworów nie cofałem po planowaniu. A niby czemu ma służyć to cofanie? :-)



Awatar użytkownika
Dareczek013
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob lut 19, 2011 17:41
Lokalizacja: Lublin

Golf II uczelka głowicy

Post autor: Dareczek013 » śr lut 23, 2011 18:43

bo jak sie splanuje głowice to żeby one nie dotykały tłoków bo w końcu głowica będzie ciutke mniejsza


Darooo

Awatar użytkownika
piotrek gti_abf
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 199
Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
Lokalizacja: okolice Wielunia

Golf II uczelka głowicy

Post autor: piotrek gti_abf » śr lut 23, 2011 19:15

No tak ale głowice planuje się minimalnie (żeby się tylko cała zabieliła) Ja już kilka uszczelek wymieniłem i tylko z jedną był problem bo zawory spotkały się z tłokami ( ale to nie było auto tylko jakiś wynalazek :jezor: ) ale daliśmy grubszą uszczelkę i było ok :-)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości