Strona 1 z 1
[Mk3 1,8 ]wymiana kolektora ?
: wt lut 15, 2011 21:14
autor: Dami24
Witam , tak jak w temacie potrzebuję odkręcić kolektor od bloku silnika. Ale okazało się że 2 nakrętki są objechane a dojście od spodu nie jest takie dostępne. Podpowiedzcie mi jak się do tego dobrać bo mi już chodzą po głowie myśli żeby silnik wyjąć ale to sporo roboty.
[Mk3 ]wymiana kolektora ?
: wt lut 15, 2011 21:38
autor: rysiektr
musisz kombinować... może dremelem z tarczką do cięcia da się podejść i naciąć nakrętkę, albo coś przyspawać do nakrętki jeśli się da podejść... opcji jest dużo a gotowego przepisu raczej nie znajdziesz
[Mk3 ]wymiana kolektora ?
: wt lut 15, 2011 23:49
autor: Paweł Marek
Dami24, to zależy które śruby, jaki jest dostęp. Napiszę ci tylko że wielu mechaników dla operacji wymiany kolektora od razy wyjmuje cały zespół napędowy bo tak jest szybciej, to dotyczy silników z kolektorem skierowanym w tył czyli 1.8 i 2.0, nie byłeś łaskaw napisać co pod maską siedzi.
[Mk3 ]wymiana kolektora ?
: śr lut 16, 2011 00:09
autor: boleK1315
Zobacz czy nakrętki nie są okrągłe czyli nie objechane do końca. Jeżeli nie są to weź klucz mniejszy o rozmiar i nabij go na nakrętkę. Jeżeli nakrętka nie jest zapieczona to powinieneś spokojnie ją odkręcić.
Jak pisał kolega wyżej rozwiązań jest wiele. Podaj jaki motor masz.
[Mk3 1,8 ]wymiana kolektora ?
: śr lut 16, 2011 10:36
autor: Dami24
Paweł Marek właśnie chodzi o 1,8 a nakrętki te od spodu.
[Mk3 1,8 ]wymiana kolektora ?
: śr lut 16, 2011 23:01
autor: Paweł Marek
To jak napisałem, u mnie zresztą jak trzeba było dwururkę zmienić też się na wyjęciu silnika skończyło, ale w konkretnej sytuacji na odległość przewidzieć się nie da