Strona 1 z 1

problem z odpaleniem po wymianie pierscieni

: sob lut 05, 2011 21:18
autor: czerwonaperła
witam mam problem z odpaleniem mojego golfa robiłem ostatnio wymiane pierscieni tlokowych odrazu zrobilem plantowanie glowicy no i wymiane wszystkich uszczelek i pasków po złozeniu ustawilem rozrzad według oznaczen i silnik nie odpala i niewiem dlaczego może mi ktoś powie gdzie zrobilem błąd przy skręcaniu silnika albo czego zapomniałem ustawic prosze o szybką pomoc

Re: problem z odpaleniem po wymianie pierscieni

: sob lut 05, 2011 23:15
autor: oldstaszek
czerwonaperła pisze:witam mam problem z odpaleniem mojego golfa robiłem ostatnio wymiane pierscieni tlokowych odrazu zrobilem plantowanie glowicy no i wymiane wszystkich uszczelek i pasków po złozeniu ustawilem rozrzad według oznaczen i silnik nie odpala i niewiem dlaczego może mi ktoś powie gdzie zrobilem błąd przy skręcaniu silnika albo czego zapomniałem ustawic prosze o szybką pomoc
Silnik benzyna?
Jeżeli benzyna to przestawiłeś aparat zapłonowy wałkiem napędzającym - zapłon do ustawienia od początku...
Całkiem możliwe że ktoś kiedyś przestawiał aparat do znaków na kole zamachowym bez uwzględniania znaków na kole od strony rozrządu.
Zmieniłeś i ustawiłeś na znaki - aparat znalazł się w innym ustawieniu(najbardziej prawdopodobne). :pub:

problem z odpaleniem po wymianie pierscieni

: ndz lut 06, 2011 11:05
autor: czerwonaperła
tak jest to silnik benzynowy na gazniku jezelli masz racje co do tego zapłonu to o odpaleniu mojego auta moge tylko pomarzyć bo ja sam już wstawiałem drugie kolo zamachowe przy wymianie sprzegła bo jakiś fachowiec ktory mial mojego golfa wstawił wieksze koło zamachowe które ledwo co pasowało a ja musiałem wstawis drugie bo mi sprzęgło nie pasowało no i teraz jak mam ustawic zapłon na koło zamachowe

Re: problem z odpaleniem po wymianie pierscieni

: ndz lut 06, 2011 14:48
autor: oldstaszek
czerwonaperła pisze:tak jest to silnik benzynowy na gazniku jezelli masz racje co do tego zapłonu to o odpaleniu mojego auta moge tylko pomarzyć bo ja sam już wstawiałem drugie kolo zamachowe przy wymianie sprzegła bo jakiś fachowiec ktory mial mojego golfa wstawił wieksze koło zamachowe które ledwo co pasowało a ja musiałem wstawis drugie bo mi sprzęgło nie pasowało no i teraz jak mam ustawic zapłon na koło zamachowe
No to musisz dojść drogą "na czuja".
Wykręcone świece i zdjęta pokrywa zaworów. Wstawiasz jakiś cienki pręt w otwór świecy I cylindra do oparcia się o tłok.
Obracasz powoli wałem korbowym i przez otwór świecy ten pręt będzie wysuwany - w jakimś momencie stanie i będzie znowu się opuszczał.
Znajdź miejsce gdy będzie najwyżej. Sprawdź czy krzywki wałka rozrządu są w górze - obie dla tego cylindra tj. zawory zamknięte.
To jest pozycja GMP. Teraz sprawdzasz czy koło zamachowe pokazało znak w otworze obudowy sprzęgła i czy ten znak pokrywa się z odpowiednikiem na obudowie. Jeżeli tak - dalej już proste - ustawiasz aparat na I cylinder. Jeżeli nie - to będziesz musiał coś nanieść na kole zamachowym aby mieć jakikolwiek punkt odniesienia. W takim przypadku samo ustawienie zapłonu (dokładne) będziesz musiał zrobić na "wyczucie" ale i tak początkowo stawiasz aparat na I cylinder i dalej zostaje tylko korygowanie.
:pub:

problem z odpaleniem po wymianie pierscieni

: ndz lut 06, 2011 17:42
autor: czerwonaperła
dzięki za pomoc golfik odpalił za pierwszym razem

problem z odpaleniem po wymianie pierscieni

: ndz lut 06, 2011 17:42
autor: czerwonaperła
dzięki za pomoc golfik odpalił za pierwszym razem