Strona 1 z 1

Wymiana silnika?

: pn sty 24, 2011 17:35
autor: Dziku VR6
Witam.
Mam w aucie silnik o oznaczeniu RP, ale zauważyłem że sobie łyka troszkę oleju, w mróz odpala normalnie ale przez chwile chodzi jakby na 3 gary, i do tego na wolnych obrotach czasami mrugnie kontrolka od ciśnienia oleju, czyli oceniając stan silnika jest "taki sobie"
Nie chce pchać się w remont, mam też takie wyjscie: leży u mnie w garażu słupek silnika prawdopodobnie 1.6 PN lub 1.8 RH(brak alternatora i gaźnika) silnik w stanie bardzo dobrym po wymianie rozrządu. I teraz jakbym wsadził go zamiast mojego RP i zostawił osprzęt z RP to będzie to jakoś jechać? Bo chodzić powinien normalnie na tym osprzęcie? Ktoś może robił już taką przekładkę lub się spotkał? ile to tak miej wiecej będzie miało koni? Chyba wiecej niż 70?

Wymiana silnika?

: pn sty 24, 2011 18:57
autor: bombel-g2
jeśli masz taki słupek do zmieniaj i będzie gitara. gdzieś czytałem ze 1.6 to ten sam blok co 1.8 różnica tylko w skoku tłoka -ale skok uzyskujesz poprzez wykorbienie min. takze sam musisz ocenić w jakim stanie masz stary silnik.więc na pewno będzie git-skoro twierdzisz ze zdrowy to dużo roboty nie ma .... :)
jak wsadzisz 1.6 na mono wtrysku to 75 będzie. natomiast 1.8 gx powinien mieć te 90 i zmiana sprzętu nie stanowi problemu i będzie to jechało-bez obaw -bo zmieniasz na" ten sam" silnik

Wymiana silnika?

: pn sty 24, 2011 22:06
autor: tecno
po wszystkim sprawdz AFR, bedziesz mial pewnosc ze nie zajezdzisz silnika

Wymiana silnika?

: wt sty 25, 2011 14:22
autor: Dziku VR6
tecno pisze:po wszystkim sprawdz AFR
Możesz rozwinąć skrót AFR bo nie za bardzo kojarzę co to.

A jeszcze jak ze spalaniem? będzie jakaś różnica jak to będzie PN?

Wymiana silnika?

: wt sty 25, 2011 21:32
autor: bombel-g2
myśle że spalanie będziesz miał na normatywnym poziomie tzn takie jakie miałeś a może o literek mniej :bigok:

Wymiana silnika?

: wt sty 25, 2011 21:49
autor: tecno
AFR czyli Air Fuel Ratio czyli stosunek powietrza do paliwa. oznacza to ze przy modyfikacjach silnika czy jest to modyfikacja turbo czy NA zmienia sie afr. podczas kiedy masz mieszanke uboga to temperatura w komorze spalania znacznie rosnie i grozi wypaleniem zaworow oraz rozpuszczeniem tlokow i pierscieni. w przypadku mieszanki bogatej paliwo podmywa panewki i pierscienie przez co tracisz smarowanie i w rezultacie zacierasz silnik. pomiar afr wykonywany jest sonda szerokopasmowa i srednio kosztuje 50pln