Strona 1 z 1

Problem z układem wspomagania !

: czw sty 20, 2011 16:38
autor: Tofik90
Witam !
Od jakiegoś czasu samochód zaczął głośno pracować, szczególnie przy skręcaniu kierownicą. Otworzyłem maskę i okazało się, że płyn do wspomagania jest pod takim ciśnieniem, że wystrzeliwuje z korka wlewu. "Gotująca'' się piana kipi z tego zbiorniczka, szczególnie mocno gdy się kręci kierownicą. Byłem u mechanika, powiedział, że pompa niema żadnych nieszczelności, nic z niej nie wycieka. Co może być przyczyną problemu ? Dziwi mnie to, że ten płyn (95 % olej mineralny) się pieni i wygląda jakby się gotował (paruje). Oleje nie mają takich właściwości fizycznych... Proszę o pomoc, bo w tej chwili samochód jest unieruchomiony.

Problem z układem wspomagania !

: czw sty 20, 2011 16:43
autor: wojtas46
Kolego jeśli się pieni to na początek wymieniłbym ten płyn

Problem z układem wspomagania !

: czw sty 20, 2011 16:46
autor: marekTDI
jak pompą wsp nie cieknie i z przekładni się nie leje to wymień płyn na taki jaki producent auta zaleca i zobaczymy co będzie się działo. Może ktoś wlał jakieś kupa żeby tylko było albo może poprostu wymieniany był wieki temu i stracił swoje właściwości techniczne. I pisz czy pomogło.

Problem z układem wspomagania !

: czw sty 20, 2011 17:05
autor: Tofik90
Kupiłem auto rok temu, nie wiem kiedy był wymieniany. W jaki sposob mogę się pozbyc starego płynu ? Ile litrów wchodzi do mojego golfa ? Mozecie mi doradzić dobrą markę i typ płynu ?

Problem z układem wspomagania !

: czw sty 20, 2011 17:41
autor: Scoti
Wg VW Febi 6161. Ja nalalem Febi 6162 (zamiennik) i hula :) Cena ok 30zl /litr. Do ukl. wspomagania wchodzi niecaly litr.

Problem z układem wspomagania !

: czw sty 20, 2011 17:43
autor: marekTDI
będziesz miał nauczkę na następny raz, że jak kupujesz auto to trzeba wyskrobać kilka złotych i wymienić wszystkie płyny (w tym od wspomagania :) ), filtry itp itd. Nie wierzy się o słowo że ktoś akurat miesiąc przed sprzedażą to zrobił bo każdy Ci powie że pół auta jest nowe a sprzedaje tylko dlatego że mu się znudziło-no ale to taka rada na przyszłość.


Wracając do tematu. Do Ciebie powinien iść taki płyn w kolorze zielonkawym gl4 febi 6162. A wypuszczasz go ściągając który kolwiek z węży bo w tym aucie powinien być układ obwodu zamkniętego tak jak by, czyli płyn chodzi napędzany pompą wkoło. Więc gdzie byś nie odpiął węża to i tak go pompa wychnie. A idzie ok 1L na cały obwód :) jeszcze niech ktoś potwierdzi Ci te informacje bo mogłem się gdzieś pomylić ;p

Problem z układem wspomagania !

: czw sty 20, 2011 17:46
autor: Scoti
marco_pl, Febi 6162 to zamiennik :) Ori to Febi 6161 :) Reszta sie zgadza kolego :)

Re: Problem z układem wspomagania !

: czw sty 20, 2011 18:23
autor: marekTDI
Scoti pisze:marco_pl, Febi 6162 to zamiennik :) Ori to Febi 6161 :) Reszta sie zgadza kolego :)

no dlatego prosiłem żeby ktoś potwierdził czy zgadza się :D

Problem z układem wspomagania !

: czw sty 20, 2011 18:25
autor: Tofik90
A jak z kwestią odpowietrzenia układu po wymianie płynu ?

Problem z układem wspomagania !

: czw sty 20, 2011 19:41
autor: T.O.B.I.
wąż odkręca się przy pompie i tamtędy spuszcza płyn, nie radzę odpalać silnika podczas tego zabiegu bo pompa będzie chodzić na sucho, zalewasz nowy płyn i po odpaleniu kręcisz kierownicą parę razy w prawo i lewo do oporu ale nie trzymaj w skrajnych położeniach długo, układ powinien się sam odpowietrzyć, jeśli sytuacja z pienieniem płynu się powtórzy to znaczy że maglownica może być niesprawna.

Problem z układem wspomagania !

: czw sty 20, 2011 21:51
autor: Tofik90
Jednak mechanik nie okazał się fachowcem, dzisiaj odpaliłem na chwile samochód i zaglądam pod spód a tu z pompy normalnie sikało tym olejem :(