Strona 1 z 1

Narzeczona wzięła auto i ma teraz problem z uruchomieniem

: śr sty 19, 2011 21:32
autor: sapieh17
Witam
To mój pierwszy wpis więc z góry przepraszam jeśli coś jest nie tak z formą.
Zacznę od tego że popełniłem ogromny błąd dając mojej narzeczonej ukochanego golfa :bajer:
Oczywiście coś musiało się zepsuć :grrr:
Potrzebuję więc diagnozy godnej dr Housa, Colombo, czy Monka, ponieważ podam tylko to co usłyszałem od mojej ukochanej, a to nie muszą być fakty (sami wiecie) :hmm:
No więc do rzeczy:
- zapaliła silnik i puściła sprzęgło tak że auto bardzo szarpnęło i zgasło,
- próbując zapalać ponownie, ponoć słyszała dziwne odgłosy silnika ( to akurat mało prawdopodobne),
- wspominała też o tym że jak kręciła rozrusznikiem migała kontrolka od smarowania
- kazałem sprawdzić jej też oba paski, to stwierdziła że są nie naruszone tyko że rozrząd niby nie jest napięty (oczywiście to jej subiektywne zdanie)
- dalsze próby rozruchu nie przyniosły skutku wiec dała sobie spokój a autko stoi smutne samo.
To chyba tyle co wiem. Proszę o jakieś propozycję co mogło się stać.
Nie chce jej wysyłać w ciemno do mechanika bo ją naciągną pewnie.
Czekam na odpowiedz i z góry dziękuje.

Narzeczona wzięła auto i ma teraz problem z uruchomieniem

: śr sty 19, 2011 21:38
autor: tobi19761
Sprawdz czy jest iskra jak nie to padła cewka!

Narzeczona wzięła auto i ma teraz problem z uruchomieniem

: śr sty 19, 2011 21:49
autor: sapieh17
Iskra jest bo auto coś łapie przy zapalaniu

Narzeczona wzięła auto i ma teraz problem z uruchomieniem

: śr sty 19, 2011 22:04
autor: Szymon Jarosz
Lepiej sprawdz dobrze rozrzad :chytry: Od takiego szarpniecia moglo sie tam cos nabroic.

Narzeczona wzięła auto i ma teraz problem z uruchomieniem

: śr sty 19, 2011 22:09
autor: sapieh17
No właśnie mam takie podejrzenia że to może być rozrząd. Prawda jest taka że kręci się już grubo ponad rok. To możliwe że szarpnięcie mogło spowodować przeskoczenie paska. I czy wtedy świeciła by się kontrolka od smarowania?

Narzeczona wzięła auto i ma teraz problem z uruchomieniem

: śr sty 19, 2011 22:10
autor: sapieh17
Jeszcze jedno czy silnik ABU jest silnikiem bezkolizyjnym?

Narzeczona wzięła auto i ma teraz problem z uruchomieniem

: śr sty 19, 2011 22:23
autor: Dzidekkck
u mnie po takich objawach okazało się, że rozrząd jest przestawiony, wałki pozacierane - konieczna była wymiana głowicy. Ponoć efekt zimowych jazd na krótkich odcinkach :( Właśnie zakładam odrębny temat, aby ktoś mi wyjaśnił jaka jest tego przyczyna. Nie próbuj odpalać na pych ani na ciąg, bo rozwalisz silnik do końca. U mnie skończyło się lawetą niestety.

Narzeczona wzięła auto i ma teraz problem z uruchomieniem

: śr sty 19, 2011 22:35
autor: sapieh17
A ta kontrolka od smarowania... Czemu miga przy zapalaniu. To też może być wina rozrządu?

Narzeczona wzięła auto i ma teraz problem z uruchomieniem

: śr sty 19, 2011 22:57
autor: Dzidekkck
mryga, bo sygnalizuje, że nie ma smarowania. przynajmniej u mnie tak było i taka była diagnoza. Mechanik powiedział, że jak sięnastępnym razem zapali kiedyś kontrolka , to mam stać w miejscu i się nie ruszać i dzwonić po lawetę i broń boże nie odpalać ponownie.

Narzeczona wzięła auto i ma teraz problem z uruchomieniem

: śr sty 19, 2011 22:59
autor: Dzidekkck
Tak było pierwszym razem 2 lata temu. A w tym roku nie zauważyłem na czas kontrolki, bo odpaliłem auto, zostawiłem go na chodzie i poszedłem skrobać zamarznięte szyby. Szarpnęło, zgasło i miałem powtórkę z rozrywki:(

Narzeczona wzięła auto i ma teraz problem z uruchomieniem

: śr sty 19, 2011 23:06
autor: sapieh17
Dzidekkck ........ Współczuje kolego. Mam nadzieje że u mnie nic tam nie połamało. Chociaż dziewczyna mówiła że coś tam słyszy niefajnego.
Czytałem gdzieś że w silnikach ABU (a taki właśnie mam) tłoki są tak wyprofilowane że by w podobnym przypadku nie narobić szkód swoim kolegom zaworom. Wiadomo Ci coś na ten temat. Czy raczej zawsze skończy się "lewatywą"?????

Narzeczona wzięła auto i ma teraz problem z uruchomieniem

: śr sty 19, 2011 23:16
autor: Dzidekkck
Nie wiem nic na temat silników ABU.
Wiem natomiast wszystko już na temat silników AUA :satan: Zgłębiłem temat wzdłuż i w szerz. Wiem, że się tak w nich dzieje, tylko nie mam pojęcia dlaczego, skoro nie z powodu odmy. U mnie nic "poważniejszego" nie połamało, za wyjątkiem koła zębatego (tego podwójnego), no ale głowica była do wymiany cała. Medal dla tych którzy wymyślili te miliony trzyliterowych oznaczeń silników - tydzień szukałem odpowiedniej głowicy do mego typu silnika i nie znalazłem. Na szczęście znalazłem odpowiednik - do mego akurat pasuje sprzęt z silników AHW i APE. Jak jest w Twoim przypadku - nie mam pojęcia :?

Narzeczona wzięła auto i ma teraz problem z uruchomieniem

: pt sty 21, 2011 23:36
autor: sapieh17
hehe Dziwna sytuacja. Pojechałem na miejsce zobaczyć co się dzieje, przekręciłem kluczyk, dodałem trochę gazu i autko zapaliło jak nowe. Żadnych kontrolek ani stukania. Co to więc mogło być? Czy to mogły być zalane świece, które obeschły przez dwa dni i zapaliły normalnie. Jak myślicie?