Strona 1 z 1

ktos wic co to jest? 1AE: electronic differential lock (EDL/

: ndz sty 09, 2011 15:08
autor: siman20
witam wszystkich tak jak w temacie po sprawdzeniu w mojej nalepki w bagazniku odkrym ze mam na wysposarzeniu cos takiego.. czy ktos moze mi powiedziec co to jest i do czego sluzy i jak mniejwiecej to dziala? lub jak powinno dzialac?
1AE: electronic differential lock (EDL/ABS)

naalazlem tez cios takiego ale niewiem czy napewno to mam wic jak moge to sprwdzic?
0BB: tylny stabilizator
i cos takiego
1H0: bez proportioning valve?

jesli zly dzial wybralem to sorka

ktos wic co to jest? 1AE: electronic differential lock (EDL/

: ndz sty 09, 2011 15:20
autor: lukas640
siman20 pisze:1AE: electronic differential lock (EDL/ABS)
To jest elektroniczna blokada dyferencjału. Przydatne na śliskiej nawierzchni bo jeśli komputer wykryje uślizg jednego koła to przy pomocy abs przyhamowuje to koło i siła napędowa przechodzi na drugie które ma lepszą przyczepność.

ktos wic co to jest? 1AE: electronic differential lock (EDL/

: ndz sty 09, 2011 15:31
autor: siman20
czyli wnioskuje ze jesli hamulce sa zaopwietrzone albo juz sie konca to ten system moze nie dzialac poprwnie? boja jak mialem zapowietrznoy uklad hamolcowy to nieszlo autem, ruszyc na sliskim ktores kolo caly czeas mialilo jak oszalale.. i zamiast jechac prosto sciagalo mnie na prawo..tylko przy ostrym ruszaniu lub zmiany biegow w koncowym zaresie obrotow. kiedy kola mieszaja cignie wprawo.. noi jak wnioskuje ze moze ktorys przegob jest walniety i dlatego tak sciaga bo zawiecha jest okej.. no a system chyba nie dziala skoro nie blokuje skutecznie uslizgu

ktos wic co to jest? 1AE: electronic differential lock (EDL/

: ndz sty 09, 2011 15:40
autor: lukas640
No może tak być. Może któryś z czujników już niedomaga. A ABS działa normalnie? Przy ruszaniu z uślizgiem jeśli system działa powinieneś usłyszeć takie cykanie o dużej częstotliwości. Przynajmniej tak mam w T4 2.5 TDi.
Nie sądzę żeby przegub był powodem ściągania. Jeśli przegub byłby zużyty to usłyszałbyś stuki przy ruszaniu lub przy jeździe na skręconych kołach.

ktos wic co to jest? 1AE: electronic differential lock (EDL/

: ndz sty 09, 2011 16:00
autor: siman20
wiez co trudno to tak dokladnie wyslyszec w mk2 tez tak mialem ze mie cignelo w prawo..dokladnie tak jak ter w tym mk3.. a bylo to tak ze wymenialem przegoby ale niemialem czasu wymiec douch naraz i robilem to z odstempem kilku dni i najpier wymienilem prawy zewnetrzny i bylo dokladnie tak jak opisuje teraz w tym tzn.. jak dodawalem gadu albo kolo wiezdzalo na silki to auto sciagalo prawo tlumacze to sobie tym ze poprostu kolo zaczyna mieszac i pez to ciadnie w ta strone od ktorej jest.. czyli od prawej potem wymienilem dogi przeogb zewnetrzy w tym mk2 i problem znikl jak reka odjl.. ato juz jedzilo normalnie.. wiec z tad moje podejrzenia o przegob..

a CO do ABS-u to dziala normalni i wzystkie czujniki sa okej.. vag tez niewykazjue zadnych bledow.

ktos wic co to jest? 1AE: electronic differential lock (EDL/

: ndz sty 09, 2011 16:09
autor: lukas640
Tylko wymiana przegubu nie wpłynie Ci na to że koło Ci przestanie mielić na śliskim. Możliwe że tego systemu poprostu już w samochodzie nie ma. Może też być że jest jakiś czujnik w innym miejscu od systemu. Ciężko stwierdzić.

ktos wic co to jest? 1AE: electronic differential lock (EDL/

: ndz sty 09, 2011 16:29
autor: siman20
wiadomo wszystko jest mozliwe.. tylko czemu skoro oba kola maja tak samo slisko i oba maja identyczne nowe opony.. to auto "cignie" w prawo.. tylko ze na vagu w abs niema zadnego bledu a jak by czegos niebylo to wywalio blad.. tak jak ma to w climatroniku niema tak jakies perdoly i wywala blad i nie dzala tak jak powinno ale to inna bajka.. wiem narazie tyle ze mam do wymiany klodki i tarcze bo juz niestety prawie blachcao blache leci.. potem gruntowne opowietrzanie wlacznie z opowietrzaniepompy prze vag.. zrobie to tak raz opoczatku do konca porzadnie jak system nie za dziala.. to powymieniam przegoby zeby chociaz jechal prosto..

mam tylk0o nadzieje ze zdola rozpoznac ze ten system dziala.. i jeszcze takie pytanie czy jak ten system dziala to przy ruszani z piskiem jest takie wrazenie ze jak zaczya mieszac kolami to jakby silnik podksakiwal "takie dranie albo cos. i w tym momecie stukanie? moze nie takie doslowne bo ciezko to opisac ale cos w tym rozdzaju?

ktos wic co to jest? 1AE: electronic differential lock (EDL/

: ndz sty 09, 2011 17:05
autor: lukas640
Nie wiem bo nigdy nie próbowałem T4 spalić gumy na suchym :) Ale raczej nie powinno nic stukać chyba że poduszki wyrąbane są. Przy ruszeniu z piskiem silnik otrzymuje niesamowite przeciążenie i zaczyna podskakiwać lekko. System ma na celu jak największe zmniejszenie uślizgu kół i to na każdej nawierzchni.

ktos wic co to jest? 1AE: electronic differential lock (EDL/

: ndz sty 09, 2011 20:31
autor: siman20
rozumiem.. piszac stukanie mialem na mysli "cykanie jak to ujoles wczesniej.. a poduszki sa okej bo juz je sprawdzalem i naweno jeszcze duzo dluzej wytrzymaja niz niejdena nowa podrobka "zamiennik"

ktos wic co to jest? 1AE: electronic differential lock (EDL/

: śr kwie 24, 2013 04:12
autor: Sandorr
Odgrzeję kotleta :bigok:
Czy jest możliwość wyłanczania tego systemu EDL
Czasem jest on niebezpieczny,np.przy szybszym ruszeniu z krzyzówki system się załancza i auto zamiast szybko wyrwać zaczyna się powoli toczyć