ktos wic co to jest? 1AE: electronic differential lock (EDL/

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

ktos wic co to jest? 1AE: electronic differential lock (EDL/

Post autor: siman20 » ndz sty 09, 2011 15:08

witam wszystkich tak jak w temacie po sprawdzeniu w mojej nalepki w bagazniku odkrym ze mam na wysposarzeniu cos takiego.. czy ktos moze mi powiedziec co to jest i do czego sluzy i jak mniejwiecej to dziala? lub jak powinno dzialac?
1AE: electronic differential lock (EDL/ABS)

naalazlem tez cios takiego ale niewiem czy napewno to mam wic jak moge to sprwdzic?
0BB: tylny stabilizator
i cos takiego
1H0: bez proportioning valve?

jesli zly dzial wybralem to sorka



Awatar użytkownika
lukas640
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: wt cze 01, 2010 21:23
Lokalizacja: SkoczóVW

ktos wic co to jest? 1AE: electronic differential lock (EDL/

Post autor: lukas640 » ndz sty 09, 2011 15:20

siman20 pisze:1AE: electronic differential lock (EDL/ABS)
To jest elektroniczna blokada dyferencjału. Przydatne na śliskiej nawierzchni bo jeśli komputer wykryje uślizg jednego koła to przy pomocy abs przyhamowuje to koło i siła napędowa przechodzi na drugie które ma lepszą przyczepność.


"Lamborghini to esencja wszystkiego, co sprawia, że samochody są interesujące, ekscytujące i cudowne. A my musimy je za to kochać" Jeremy Clarkson

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=458308 Mk2 WOB Edition by lukas640

Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

ktos wic co to jest? 1AE: electronic differential lock (EDL/

Post autor: siman20 » ndz sty 09, 2011 15:31

czyli wnioskuje ze jesli hamulce sa zaopwietrzone albo juz sie konca to ten system moze nie dzialac poprwnie? boja jak mialem zapowietrznoy uklad hamolcowy to nieszlo autem, ruszyc na sliskim ktores kolo caly czeas mialilo jak oszalale.. i zamiast jechac prosto sciagalo mnie na prawo..tylko przy ostrym ruszaniu lub zmiany biegow w koncowym zaresie obrotow. kiedy kola mieszaja cignie wprawo.. noi jak wnioskuje ze moze ktorys przegob jest walniety i dlatego tak sciaga bo zawiecha jest okej.. no a system chyba nie dziala skoro nie blokuje skutecznie uslizgu



Awatar użytkownika
lukas640
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: wt cze 01, 2010 21:23
Lokalizacja: SkoczóVW

ktos wic co to jest? 1AE: electronic differential lock (EDL/

Post autor: lukas640 » ndz sty 09, 2011 15:40

No może tak być. Może któryś z czujników już niedomaga. A ABS działa normalnie? Przy ruszaniu z uślizgiem jeśli system działa powinieneś usłyszeć takie cykanie o dużej częstotliwości. Przynajmniej tak mam w T4 2.5 TDi.
Nie sądzę żeby przegub był powodem ściągania. Jeśli przegub byłby zużyty to usłyszałbyś stuki przy ruszaniu lub przy jeździe na skręconych kołach.


"Lamborghini to esencja wszystkiego, co sprawia, że samochody są interesujące, ekscytujące i cudowne. A my musimy je za to kochać" Jeremy Clarkson

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=458308 Mk2 WOB Edition by lukas640

Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

ktos wic co to jest? 1AE: electronic differential lock (EDL/

Post autor: siman20 » ndz sty 09, 2011 16:00

wiez co trudno to tak dokladnie wyslyszec w mk2 tez tak mialem ze mie cignelo w prawo..dokladnie tak jak ter w tym mk3.. a bylo to tak ze wymenialem przegoby ale niemialem czasu wymiec douch naraz i robilem to z odstempem kilku dni i najpier wymienilem prawy zewnetrzny i bylo dokladnie tak jak opisuje teraz w tym tzn.. jak dodawalem gadu albo kolo wiezdzalo na silki to auto sciagalo prawo tlumacze to sobie tym ze poprostu kolo zaczyna mieszac i pez to ciadnie w ta strone od ktorej jest.. czyli od prawej potem wymienilem dogi przeogb zewnetrzy w tym mk2 i problem znikl jak reka odjl.. ato juz jedzilo normalnie.. wiec z tad moje podejrzenia o przegob..

a CO do ABS-u to dziala normalni i wzystkie czujniki sa okej.. vag tez niewykazjue zadnych bledow.



Awatar użytkownika
lukas640
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: wt cze 01, 2010 21:23
Lokalizacja: SkoczóVW

ktos wic co to jest? 1AE: electronic differential lock (EDL/

Post autor: lukas640 » ndz sty 09, 2011 16:09

Tylko wymiana przegubu nie wpłynie Ci na to że koło Ci przestanie mielić na śliskim. Możliwe że tego systemu poprostu już w samochodzie nie ma. Może też być że jest jakiś czujnik w innym miejscu od systemu. Ciężko stwierdzić.


"Lamborghini to esencja wszystkiego, co sprawia, że samochody są interesujące, ekscytujące i cudowne. A my musimy je za to kochać" Jeremy Clarkson

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=458308 Mk2 WOB Edition by lukas640

Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

ktos wic co to jest? 1AE: electronic differential lock (EDL/

Post autor: siman20 » ndz sty 09, 2011 16:29

wiadomo wszystko jest mozliwe.. tylko czemu skoro oba kola maja tak samo slisko i oba maja identyczne nowe opony.. to auto "cignie" w prawo.. tylko ze na vagu w abs niema zadnego bledu a jak by czegos niebylo to wywalio blad.. tak jak ma to w climatroniku niema tak jakies perdoly i wywala blad i nie dzala tak jak powinno ale to inna bajka.. wiem narazie tyle ze mam do wymiany klodki i tarcze bo juz niestety prawie blachcao blache leci.. potem gruntowne opowietrzanie wlacznie z opowietrzaniepompy prze vag.. zrobie to tak raz opoczatku do konca porzadnie jak system nie za dziala.. to powymieniam przegoby zeby chociaz jechal prosto..

mam tylk0o nadzieje ze zdola rozpoznac ze ten system dziala.. i jeszcze takie pytanie czy jak ten system dziala to przy ruszani z piskiem jest takie wrazenie ze jak zaczya mieszac kolami to jakby silnik podksakiwal "takie dranie albo cos. i w tym momecie stukanie? moze nie takie doslowne bo ciezko to opisac ale cos w tym rozdzaju?



Awatar użytkownika
lukas640
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: wt cze 01, 2010 21:23
Lokalizacja: SkoczóVW

ktos wic co to jest? 1AE: electronic differential lock (EDL/

Post autor: lukas640 » ndz sty 09, 2011 17:05

Nie wiem bo nigdy nie próbowałem T4 spalić gumy na suchym :) Ale raczej nie powinno nic stukać chyba że poduszki wyrąbane są. Przy ruszeniu z piskiem silnik otrzymuje niesamowite przeciążenie i zaczyna podskakiwać lekko. System ma na celu jak największe zmniejszenie uślizgu kół i to na każdej nawierzchni.


"Lamborghini to esencja wszystkiego, co sprawia, że samochody są interesujące, ekscytujące i cudowne. A my musimy je za to kochać" Jeremy Clarkson

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=458308 Mk2 WOB Edition by lukas640

Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

ktos wic co to jest? 1AE: electronic differential lock (EDL/

Post autor: siman20 » ndz sty 09, 2011 20:31

rozumiem.. piszac stukanie mialem na mysli "cykanie jak to ujoles wczesniej.. a poduszki sa okej bo juz je sprawdzalem i naweno jeszcze duzo dluzej wytrzymaja niz niejdena nowa podrobka "zamiennik"



Awatar użytkownika
Sandorr
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 840
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 16:21
Lokalizacja: Staszów,UK

ktos wic co to jest? 1AE: electronic differential lock (EDL/

Post autor: Sandorr » śr kwie 24, 2013 04:12

Odgrzeję kotleta :bigok:
Czy jest możliwość wyłanczania tego systemu EDL
Czasem jest on niebezpieczny,np.przy szybszym ruszeniu z krzyzówki system się załancza i auto zamiast szybko wyrwać zaczyna się powoli toczyć


Byłe mk4 i BMW- viewtopic.php?f=89&t=382399" onclick="window.open(this.href);return false;
Mk5 - viewtopic.php?f=90&t=551962&p=6560642#p6560642" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości