Silnik nie schodzi z obrotów.(Zbyt powolny spadek obrotów)
: pn gru 27, 2010 19:28
Witam wszystkich.
Jestem posiadaczem VW golf III z 1996r 1.8 benz+lpg (90 KM.)
Problem przedstawia się następująco:
przykład 1.
Jadąc stałą prędkością np. 60/h po zdjęciu nogi z gazu auto nadal jedzie przez kilka sekund tą samą prędkością po czym prawidłowo zwalnia
przykład 2.
Jadąc stałą prędkością i przyspieszając, po zdjęciu nogi z gazu auto przez kilka sekund nadal przyspiesza!( tak jak bym nadal trzymał wduszony pedał gazu) po czym prawidłowo zwalnia.
przykład 3
Na jałowym biegu czasami następuje zawieszenie obrotów na 2000 obr/min. Po dodaniu gazu obroty spadają lecz nadal zatrzymują się na 2tys obr/min. Przy ruszeni wymuszam spadek obrotów i praca silnika normuje się taką jaka powinna być czyli ok 1200 obr/min.
Wszystkie te objawy zostały zaobserwowane na przestrzeni około 5 miesięcy, bez względu na porę roku.
Jak dotąd problem ten rzadko występował i nie był tak bardzo uciążliwy aby uniemożliwiał mi jazdę golfikiem lecz powtarza się notorycznie i coraz częściej przez co czas najwyższy coś z tym zrobić.
Zgłębiłem zagadnienie i doczytałem, ze tego typu objawy mogą być charakterystyczne dla uszkodzonego:
-silniczka krokowego
-błąd przepływomierza
-uszkodzony potencjometr przepustnicy lub uszkodzone jego przewody elektryczne
-do wtrysku dostaje sie tzw. lewe powietrze
Domyślam sie ze wszystkie przyczyny moga wpływać na pracę silnika
Proszę wszystkich zainteresowanych o pomoc co należy sprawdzić i jakiej kolejności usuwać usterki/części/podzespoły.
Z góry wielkie dzięki !!!
Jestem posiadaczem VW golf III z 1996r 1.8 benz+lpg (90 KM.)
Problem przedstawia się następująco:
przykład 1.
Jadąc stałą prędkością np. 60/h po zdjęciu nogi z gazu auto nadal jedzie przez kilka sekund tą samą prędkością po czym prawidłowo zwalnia
przykład 2.
Jadąc stałą prędkością i przyspieszając, po zdjęciu nogi z gazu auto przez kilka sekund nadal przyspiesza!( tak jak bym nadal trzymał wduszony pedał gazu) po czym prawidłowo zwalnia.
przykład 3
Na jałowym biegu czasami następuje zawieszenie obrotów na 2000 obr/min. Po dodaniu gazu obroty spadają lecz nadal zatrzymują się na 2tys obr/min. Przy ruszeni wymuszam spadek obrotów i praca silnika normuje się taką jaka powinna być czyli ok 1200 obr/min.
Wszystkie te objawy zostały zaobserwowane na przestrzeni około 5 miesięcy, bez względu na porę roku.
Jak dotąd problem ten rzadko występował i nie był tak bardzo uciążliwy aby uniemożliwiał mi jazdę golfikiem lecz powtarza się notorycznie i coraz częściej przez co czas najwyższy coś z tym zrobić.
Zgłębiłem zagadnienie i doczytałem, ze tego typu objawy mogą być charakterystyczne dla uszkodzonego:
-silniczka krokowego
-błąd przepływomierza
-uszkodzony potencjometr przepustnicy lub uszkodzone jego przewody elektryczne
-do wtrysku dostaje sie tzw. lewe powietrze
Domyślam sie ze wszystkie przyczyny moga wpływać na pracę silnika
Proszę wszystkich zainteresowanych o pomoc co należy sprawdzić i jakiej kolejności usuwać usterki/części/podzespoły.
Z góry wielkie dzięki !!!