Strona 1 z 1

problem po wymianie nagrzewnicy MK2

: ndz gru 26, 2010 03:05
autor: gajos7772
witam. otóż mam taki problem.. wymienilem nagrzewnice, zapowietrzenie układu. zapalam z rana auto, temp. na przed ostatniej kresce a w środku zimno.. górny wąż gorący a dolny między chłodnicą a pompą zimny.. co mam zrobić?? po przejechaniu 15 km zaczyna się robić ciepło w środku i temp. spada ale na dłuższym odcinku jest znów to samo, w środku zimno temperatura na przedostatniej kresce i płyn wywala jak odkręcę korek od zbiorniczka.. co to może być?? dodam że przez jakiś tydzień było wszystko w normie.. :( :( :(

problem po wymianie nagrzewnicy MK2

: ndz gru 26, 2010 09:54
autor: Paweł Marek
Układ się zapowietrza a czemu to musisz dojść, zacznij od kontroli drożności cienkiego wężyka do zbiorniczka, czy korek zbiorniczka jest dobry, potem czy termostat nie zablokowany, czy pompa wody nie połamana. Nie odkręcaj korka przed przestudzeniem silnika tylko utrudniasz odpowietrzenie. Najrzadsza przyczyna to uszczelka pod głowicą mało prawdopodobna jeśli wcześniej było ok, ale pewnie nie było bo wymieniałeś nagrzewnicę, czemu więc wymieniałeś?

problem po wymianie nagrzewnicy MK2

: ndz gru 26, 2010 10:02
autor: olsen72
Jezeli wczesniej wszystko bylo ok z temp silnika (poza ogrzewaniem rozumiem) to stawialbym raczej na zapowietrzony uklad (jak "Pawel Marek" wspomnial) lub ew. na termkstat bo on czasami lubi sie zawiesic.

problem po wymianie nagrzewnicy MK2

: ndz gru 26, 2010 11:08
autor: juro
Miałem taki sam problem, dolny wąż był zimny a górny gorący i odpowietrzanie nic nie dało, również po wymianie termostatu było tak samo a przyczyną była uszkodzona pompa wody.

Re: problem po wymianie nagrzewnicy MK2

: ndz gru 26, 2010 13:24
autor: gajos7772
Paweł Marek pisze:Układ się zapowietrza a czemu to musisz dojść, zacznij od kontroli drożności cienkiego wężyka do zbiorniczka, czy korek zbiorniczka jest dobry, potem czy termostat nie zablokowany, czy pompa wody nie połamana. Nie odkręcaj korka przed przestudzeniem silnika tylko utrudniasz odpowietrzenie. Najrzadsza przyczyna to uszczelka pod głowicą mało prawdopodobna jeśli wcześniej było ok, ale pewnie nie było bo wymieniałeś nagrzewnicę, czemu więc wymieniałeś?




wymieniałem nagrzewnice bo było bardzo słabe grzanie

problem po wymianie nagrzewnicy MK2

: ndz gru 26, 2010 13:26
autor: gajos7772
panowie a jak szybko odpowietrzyc układ??
i czy czy jest sens wywalic termostat i zobaczyc przez kilka dni co bedzie sie robic??

problem po wymianie nagrzewnicy MK2

: ndz gru 26, 2010 15:41
autor: janek1350
uzupełnij płyn chłodniczy odpal auto i trzymaj go na te 2,5tysiaca obrotów ale na zakręconym korku go odpowietrzaj ale na właczonym na max ogrzewaniu nie dmuchawy!! jak będziesz miał temperature w połowie skali to włacz nadmuch na 1 i czekaj do otwarcia termostatu i załaczenia wentylatora musi sie odpowietrzyć !!!

problem po wymianie nagrzewnicy MK2

: ndz gru 26, 2010 17:14
autor: Paweł Marek
Gmeranie z pokrętłami grzania nic nie daje nagrzewnica ma otwarty przepływ i żadnego zaworu. Zalać ile wejdzie i jechać na przejażdżkę, po powrocie absolutnie nie odkręcać korka od razu dopiero jak się silnik przestudzi i dolać ile trzeba. Jeśli wężyk odpowietrzający jest drożny to gotowe (sprawdź go najpierw).

problem po wymianie nagrzewnicy MK2

: pn gru 27, 2010 02:31
autor: gajos7772
problem rozwiązany.. dobrze odpowietrzony no i przyczyna tkwiła w tym że w tym własnie miejscu zasysało powietrze.. dokręcone i jest ok.. załączam foto. dzięki wszystkim za porady i informacje, pozdrawiam. temat do zamknięcia. Obrazek