SWAP witek271
Wsadziłem właśnie silnik 1.6 D CR z MK I do MK III 1,4 ABD
SWAP zrobiłem z wielką pomocą forum ELEKTRODA i VWGOLF oraz informacjami zamieszczonymi w internecie oraz książkami Sam naprawiam i katalogowi ETKA
Wymieniłem
1 Silnik 1.6 CR z golfa MK I rok 1982
2 Skrzynię 8A z golfa MK II 1986
3 Wiązkę komory silnika od modelu 1.9 TD AAZ ze skrzynką bezpieczników (wszystkie kostki spasują od modelu 1989 do modelu 1997 Ja wymieniłem też skrzynkę bo moja była pęknięta Każda kostka ma swoje wejście także nie ma możliwości żeby pomylić kostki w skrzynce bezpieczników) a wiązkę silnika zrobiłem samoróbkę
4 Bak od diesla (pasuje od roku 1986 do 1997)
5 Chłodnicę 525x320 od golfa MK III
6 Zegary z obrotomierzem (wyjście W z alternatora do 10 pinu licznika tak powinno być mi spasowało wszystko na instalacji)
7 Lewarek zmiany biegów (od 1.4 ABD jest krótszy)
8 Pierwszą rurę od kolektora wydechowego (najlepiej kupić nową)
9 Dokupiłem impulsator do skrzyni
10 Tylna łapa silnika od MK II nie spasuje (Pasuje od MK III 1.8 1,9 2,0)
11 Linka sprzęgła
12 Linka gazu (ja zostawiłem starą własna modyfikacja i działa)
13 Wzmocnienie przednie na chłodnicę 525x320 (ja powycinałem stare to co miałem i włożyłem chłodnice 525x 320)
14 Przekaźnik świec żarowych (polecam Przekaźnik o numerach 142 1h0 911 262 jest to moim zdaniem najlepszy przekaźnik świec żarowych posiada 8 nóżkę która podgrzewa wstępnie świece po otwarciu drzwi kierowcy przez 5 sekund jeśli temperatura jest poniżej 10 stopni C oraz 191 911 261 posiada 7 nóżek ma funkcje dogrzewania świec po rozruchu a tego z numerem 171 911 261 nie polecam można również zrobić grzanie świec na krótko ale też nie polecam bo już tego próbowałem pamięć człowieka jest zawodna i nikt nie myśli o przycisku który podgrzeje świece jak mu się spieszy)
Pasuje od MK III 1,4 ABD
1 Wentylator chłodnicy (Pasuje od MK II i MKIII)
2 Półosie i przeguby powinny raczej pasować i mnie jest chyba ok
3 Wiązka oświetlenia przedniego (wkręciłem wtyczkę do wtyczki plug&play)
4 Stacyjka (ktoś kiedyś pisał na forum że trzeba zmieniać NIE PRAWDA)
Na początku było tak
Teraz jest tak
Jeśli macie jakieś pytania piszcie chętnie odpowiem
Udowodniłem wielu osobom które pukały mi do głowy że głupi jestem że wszystko się da zrobić tylko trzeba mieć trochę chęci ale co niektórym kopara opada gdy wsiadam do mojego parcha czekam jakieś pół minuty aż zagrzeje świece przekręcam kluczyk zaskakuje od razu i wyjeżdżam a Ci którzy pukali mi do głowy męczą się co rano albo z instalacją gazową albo zdezelowanymi dieslami Ja ten silnik miałem po remoncie dlatego szkoda by go było zmarnować
Teraz marzy mi się go trochę podnieść a może kiedyś zrobić 4x4 COUNTRY
