Strona 1 z 1

Problem z obiegiem cieczy chłodzącej

: śr gru 08, 2010 17:25
autor: matiz_1990
Witam Koledzy! Mam taki problem... Mam Golfa 3 1.8 ABS (to chyba mój największy problem :grrr: ) .Więc tak, we wrześniu wymieniłem pompę wody na pompę marki HEPU, ponieważ stara wyzionęła ducha. Przed wymianą w aucie ciepłe powietrze z nawiewów leciało dopiero przy ok. 2000/min. Po wymianie pompy problem pozostał, ale nie przeszkadzało mi to do pierwszych mrozów. Wtedy grzanie ustąpiło całkowicie niezależnie od obrotów. Wymieniłem wczoraj nagrzewnice (myślałem, że ona jest winowajcą) , lecz grzania jak nie było tak nie ma niezależnie od obrotów:( Coś tam dopiero przy 3000/min zaczyna lecieć letniego z nawiewów. Mam wrażenie, że pompa za słabo tłoczy, ponieważ przy zdjętym wężu z nagrzewnicy (tym wejściowym) nic z niego nie leci... Mam też pytanie czy koło pasowe na pompie powinno posiadać wyżłobienia na pasek czy nie? Moje jest całkowicie łyse i może to jest przyczyną problemu z grzaniem, ponieważ pasek nie napędza odpowiednio koła (ślizga się)? Jednak pisków z tamtych okolic nie ma. Auto się nie grzeje wszystko jest cacy oprócz tego ogrzewania. Proszę o pomoc!

Problem z obiegiem cieczy chłodzącej

: śr gru 08, 2010 18:45
autor: Paweł Marek
wyżłobień fabrycznie niema tyko robią się płytkie od wieloletniej pracy paska na kole. Zakładam że pasek założyłeś jak należy czyli od spodu koła pompy czyli na około? Bo co drugi amator i co czwarty mechanik zakłada od góry co daje skutki takie jak u ciebie.

Re: Problem z obiegiem cieczy chłodzącej

: śr gru 08, 2010 18:53
autor: matiz_1990
Pasek idzie górą.... Czyli moja wina? Jak założę dołem ma być w porządku? Lece sprawdzić i poinformuje o wynikach!

Problem z obiegiem cieczy chłodzącej

: śr gru 08, 2010 18:56
autor: Paweł Marek
no nie zapomnij napisać.

Problem z obiegiem cieczy chłodzącej

: śr gru 08, 2010 21:08
autor: matiz_1990
Świetna diagnoza! Wystarczyło przełożyć pasek i od razu tropiki w aucie! :grin: :grin: :grin: :grin: Dla potomnych pasek ma iść pod kołem pompy! Dziękuje Szanownemu koledze :pub:

Problem z obiegiem cieczy chłodzącej

: śr gru 08, 2010 23:30
autor: Paweł Marek
Współczuję czasu straconego na nagrzewnicę, pozostają cenne dośwadczenia

Re: Problem z obiegiem cieczy chłodzącej

: czw gru 09, 2010 15:38
autor: matiz_1990
Może aż tak stracony nie był bo wyjęciu starej nagrzewnicy okazało się, że była trochę rozszczelniona i miała niewielki wyciek. Ale pewnie dalej by grzała bez problemu....

Problem z obiegiem cieczy chłodzącej

: pt gru 17, 2010 17:40
autor: Sylwek18
witam mam nastepujący problem a mianowicie z nawiewu leci letnie powietrze i nie wiem co jest termostat zmieniony i nie wiem czy to pompa od wody juz kończy żywot czy nagrzewnica jest zamulona prosze o pomoc

Problem z obiegiem cieczy chłodzącej

: wt gru 21, 2010 17:29
autor: matiz_1990
Ale opisz swój problem bo nikt tu z fusów nie wróży... Podaj jak najwięcej informacji O aucie o problemie i wtedy będzie można pomóc. Może to być pompa wody (kupuj te droższe np. Hepu) lub właśnie nagrzewnica (wymiana to *#cenzura#* sprawa, jest na forum foto porada o tym) więc nie ma co się modlić tylko wymieniać bo trudno stwierdzić. Poza tym tematów o słabym ogrzewaniu powstaje przynajmniej 1 dziennie więc szukaj odpowiedzi po forum. Pozdrawiam!

Re: Problem z obiegiem cieczy chłodzącej

: wt gru 21, 2010 18:58
autor: janek1350
Paweł Marek pisze:wyżłobień fabrycznie niema tyko robią się płytkie od wieloletniej pracy paska na kole. Zakładam że pasek założyłeś jak należy czyli od spodu koła pompy czyli na około? Bo co drugi amator i co czwarty mechanik zakłada od góry co daje skutki takie jak u ciebie.
możesz mi wytłumaczyć jak ma isc dokładnie ten pasek bo ja tez mam nie za dobre ogrzewanie ale ten pasek umnie inaczej nie pasuje mam silnik 1.8rp.

Problem z obiegiem cieczy chłodzącej

: śr gru 22, 2010 10:24
autor: Paweł Marek
janek1350, w vw 1.8 a mk2 i mk3 oraz 2.0 z mk3 pasek daje się założyć zarówno prawidłowo czyli pod kołem pompy wody, jak i nad kołem co skutkuje odwrotną praca pompy. Długość paska na to pozwala. Tyczy się oczywiscie wersji bez klimy bo przy klimie żaden spec już by źle założyć nie potrafił - bo pompę napędza pasek wspomagania

Problem z obiegiem cieczy chłodzącej

: śr gru 22, 2010 12:34
autor: janek1350
Witam Paweł Marek umnie pasek idzie tak jak na zdjęciu to jest dobrze założony czy nie ? a pasek raczej nie jest zle załozony bo jak kupiłem golfa to tak był załozony i jak wymieniałem to załozyłem go tak jak był a z ogrzewaniem mam taki problem ze na niskich obrotach leci ciepłe powietrze na na onrotach 1500rpm leci juz gorące i podczas jazdy jest ok i to raczej wina nagrzewnicy bo węze które wchodzą do nagrzewnicy są gorące. Obrazek

Problem z obiegiem cieczy chłodzącej

: śr gru 22, 2010 21:02
autor: matiz_1990
By może że masz nagrzewnice zamuloną. Na większych obrotach pompa szybciej tłoczy i masz ciepłe wtedy. Ale jak CI jeszcze grzeje to bym się chyba wstrzymał z wymianą do cieplejszych dni bo teraz w taką pogodę to nie robota jeśli to będziesz sam robił.

Problem z obiegiem cieczy chłodzącej

: śr gru 22, 2010 21:13
autor: janek1350
Ok dzięki za pomoc nagrzewnice będe sam wymieniał latem wiem ze jest z tym duzo roboty ale dam rade.