Strona 1 z 1

Osad pod korkiem oleju i pare innych pytan żółtodzioba :-)

: ndz lis 14, 2010 18:32
autor: sienkie
Siema. Od niedawna jestem posiadaczem Golfa IV 1.6sr 98r i to jest moje pierwsze auto w życiu :-) . Mam parę pytań dla bardziej doświadczonych kierowców i forumowiczów i mam nadzieje, że będzie wam się chciało trochę pomóc :chytry:

Problem nr. 1 : Osad pod korkiem oleju. Biało-brunatny, i rudy osad wgłębi wlewu. Załączam foto:
Obrazek
Obrazek

Problem nr 2: Skrzypienie przy nierównościach ze strony lewego, tylnego koła.

Problem nr 3: Niedziałający przycisk cyrkulacji powietrza (nie chce się wcisnąć)

Problem nr 4: Silnik bardzo wolno się rozgrzewa. Dopiero po około 10km łapie 90stopni. Wydaje mi się, że to za wolno ale czekam na wasze opinie.

Wydawało mi się, że płyn chłodniczy powinien być niebieski ? Mój jest taki. jest ok?? Obrazek

Nie śmiejcie się jak coś :jezor:


Dodam, że samochód stał dosyć długi okres czasu (od 2008 zrobił tylko 10 tys.) a ja z reguły jeżdżę na krótkich odcinkach 3-5km (tu podłączam pytanie czy jest sens zakładać LPG?przy jakiej temp sie załącza?.

W tygodniu jadę do mechanika na wymianę oleju, filtrów, rozrządu itd. to się go zapytam o te rzeczy ale fajnie by było jakbyście mnie trochę oświecili wcześniej :P

Jestem z Łodzi, jak znacie jakiegoś dobrego i nieprzesadnie drogiego mechanika to piszcie.
Z góry dzięki za pomoc. Pozdrooo :pub:

Osad pod korkiem oleju i pare innych pytan żółtodzioba :-)

: ndz lis 14, 2010 18:41
autor: Duber
sienkie pisze:Osad pod korkiem oleju. Biało-brunatny
normalne,nie przejmuj sie tym.przepedz autko od czasu do czasu..bylo 1000 razy na forum
kolor plynu?a moze to zwykla woda,wymien i po problemie

Re: Osad pod korkiem oleju i pare innych pytan żółtodzioba :

: ndz lis 14, 2010 18:45
autor: sienkie
Duber pisze:
sienkie pisze:Osad pod korkiem oleju. Biało-brunatny
normalne,nie przejmuj sie tym.przepedz autko od czasu do czasu..bylo 1000 razy na forum
kolor plynu?a moze to zwykla woda,wymien i po problemie
dzieki, jestem nowy :jezor: przestraszylem sie troche poprostu bo wyczytalem w "auto swiecie", ze to moze byc uszczelka pod glowica albo glowica-wyciek plynu chlodniczego do oleju. dlatego sie podpytuje...

Osad pod korkiem oleju i pare innych pytan żółtodzioba :-)

: ndz lis 14, 2010 18:48
autor: Duber
jesli niczego nie przybywa lub ubywa to raczej wsio ok.

Osad pod korkiem oleju i pare innych pytan żółtodzioba :-)

: ndz lis 14, 2010 19:00
autor: Shmatan
Duber, wiem że było pisane o tym na forum, i wiem że ludzie często pisali że to normalne i w benz i tdi, ale śmiem twierdzic że nie do końca - mój golf przejeżdża miesiecznie około 900km niedogrzany w mieście po 3-10km, i jakieś 100km w krotkich trasach (po 20-30km), i nigdy nie miałem nawet najmniejszego osadu pod korkiem wlewu oleju

Osad pod korkiem oleju i pare innych pytan żółtodzioba :-)

: ndz lis 14, 2010 19:04
autor: rolmik
sienkie pisze:Problem nr 2: Skrzypienie przy nierównościach ze strony lewego, tylnego koła.

Problem nr 3: Niedziałający przycisk cyrkulacji powietrza (nie chce się wcisnąć)

Problem nr 4: Silnik bardzo wolno się rozgrzewa. Dopiero po około 10km łapie 90stopni.
do
1 zobacz moze już któraś tuleja sie wytarła
2 zobacz czy nie masz nawiewu przełączonego w pozycji tylko na szybe przycisk ma jakąś blokade przy tym ustawieniu
3 ja wymieniałem termostat 2 km w korku (jakies 10 min ) i trzyma 90 więc jest ok

Re: Osad pod korkiem oleju i pare innych pytan żółtodzioba :

: ndz lis 14, 2010 19:27
autor: sienkie
no ten osad kiepsko wygląda, muszę to sprawdzić.
co do odpowiedzi o przełączmiku to sprawdze i odpowiem czy pomoglo.
Dzieki za odpowiedzi, jak cos wam przyjdzie do glowy jeszcze to piszcie :pub:

Re: Osad pod korkiem oleju i pare innych pytan żółtodzioba :

: ndz lis 14, 2010 19:50
autor: dax-88
od jakiegoś czasu tam dolewałem płynu do chłodnicy, bo wymieniałem wode to dolewajac myślałem ze sie odpowietrza, no ale dzis zostawiłem auto na asfalcie, rano ide (stał jakieś 18h) i po autem miałem konkretna kałuże :S, no i sprawdziłem chłodniczy troche ubyło, wróciłem do domu, silnik postał chciałem sprawdzic olej, miałem ten biały żel, czy tam maź, no i oleju jest mniej, a to co wycieka nie jest jak płyn chłodniczy bo on chyba tłusty nie jest, czyli to jest raczej uszczelka?
bo na jednym wężu mam mokro i z tego moze lecieć płyn chłodniczy i spada na ziemie, po silniku i dlatego moze tłuste to jest, autem robie krótkie odcinki dzinnie od 12 km do 20 :D co polecacie zrobić? sprawdzic do konca przewody? od chłodniczego czy od razu walic do mechanika z tym?

Osad pod korkiem oleju i pare innych pytan żółtodzioba :-)

: ndz lis 14, 2010 19:58
autor: Duber
Shmatan, ja tez nie mam,a nie robie tras.ale jak mi sie trafi prosta to 180 se pujde :bigok: i wystarczy aby nie miec osadu.
wystarczy tu poczytac...raczej nie bylo innych przyczyn jak niedogrzewanie silnika zwlaszcza jak juz zimno sie robi
dax-88 pisze:bo na jednym wężu mam mokro i z tego moze lecieć
raczej z tąt,płyn jest taki tlustawy.ale drugim razem zakladaj osobny swoj temat.
odpal autko i sprawdz skad leci,tylko najpierw uzupelnij stan

Osad pod korkiem oleju i pare innych pytan żółtodzioba :-)

: ndz lis 14, 2010 20:00
autor: Duber
z tym skrzypieniem tez juz bylo o ile se przypominam
sienkie, na samym dole masz wyszukiwarke google powpisuj tam slowa kluczowe

Osad pod korkiem oleju i pare innych pytan żółtodzioba :-)

: ndz lis 14, 2010 22:19
autor: sienkie
dobra poszukam ale to nie to samo :P narazie dzieki

Re: Osad pod korkiem oleju i pare innych pytan żółtodzioba :

: pn lis 15, 2010 01:21
autor: Jazz_Blue
sienkie pisze:Problem nr. 1 : Osad pod korkiem oleju. Biało-brunatny, i rudy osad wgłębi wlewu.
Obserwuj kolego stan oleju i płynu chłodniczego, najlepiej na zimnym silniku z rana jak auto dłużej postoi, może to być uszczelka pod głowicą, ale na razie nie ma się co martwić na zapas. Przeczyść korek wlewu oleju i zobaczysz po jakim czasie znowu zrobi się ten osad...
sienkie pisze:Problem nr 4: Silnik bardzo wolno się rozgrzewa. Dopiero po około 10km łapie 90stopni. Wydaje mi się, że to za wolno ale czekam na wasze opinie.
Powinien nieco szybciej, może to być wina termostatu, dość częsta przypadłość w wielu autach, zawsze przed zimą tematów o tej treści przybywa ;)
sienkie pisze:Wydawało mi się, że płyn chłodniczy powinien być niebieski ? Mój jest taki. jest ok??
A jednak różowy :food: Jak będziesz wymieniał rozrząd(pasek, napinasz, pompa wody) to wymień sobie od razu płyn chłodniczy, będziesz miał pewność, że ma odpowiednią temparaturę krzepnięcia.
sienkie pisze:Dodam, że samochód stał dosyć długi okres czasu (od 2008 zrobił tylko 10 tys.) a ja z reguły jeżdżę na krótkich odcinkach 3-5km (tu podłączam pytanie czy jest sens zakładać LPG?przy jakiej temp sie załącza?
To już Twoja decyzja, zastanów się ile chcesz nim jeszcze jeździć i czy będzie to opłacalne... Poza tym licz się z ewentualnymi problemami po przerobieniu na LPG. Minimalna temperatura wynosi około 35 stopni +-

Osad pod korkiem oleju i pare innych pytan żółtodzioba :-)

: pt gru 17, 2010 19:27
autor: sienkie
ok dzięki wszystkim szczególnie jazz_blue, wszystkie problemy rozwiązane. plyn jest dobry, oryginalny, rozrząd wymieniony, termostat też - w końcu jest ciepło :satan: a osad pod korkiem na krótkich odcinkach to ponoć norma. Nad gazem jeszcze się zastanawiam.. jakby ktoś chciał polecić jakąś dobrą instaalkę do mk4 to proszę.. :food: dzięki i pozdroo