Strona 1 z 1

padnięta pompa czy maglownica?

: sob lis 06, 2010 12:31
autor: zgryza
Witam.

Autko jak w profilu.
Świeżo po zakupie mojego mk3 zmagam się z usterką, która coraz gorzej daje swe znaki.
Jakże w sprawach mechaniki nie jestem dobrze obeznany stąd moje pytania.
Postaram się to wytłumaczyć dokładnie na ile będę mógł.
Pierwszym objawem jest blokowanie kierownicy przy skręcie maxymalnie kół - manewrowanie na parkingach
(tzn kierownica robi się pływająca i trzeba ją odkręcić lekko bo sama nie chce)
Drugim objawem podczas jazdy jest jest przy wjeżdżaniu w koleiny, dziury kierownica ciągnie wraz z koleiną, dziurą)
(po prostu tak jakby ktoś nam łapał za kierownice i skręcał)
Trzecia objawem jest słyszalny dźwięk pracy pompy wspomagania (przy delikatnym skręceniu kół już słychać)
Jest to taki dźwięk jak przy normalnej pracy pompy przy pełnym skręcie.
Podejrzenia co do padniętej maglownicy to lekkie luzy które stwierdził gość na stacji diagnostycznej.
Po oględzinach pompy zauważyłem mocno zużyte koło (cienkie bardzo ścianki posiada)
Sprawdziłem stan płyny do wspomagania i uważam że jest w normie.
Proszę o pomoc i rady.

padnięta pompa czy maglownica?

: sob lis 06, 2010 16:04
autor: ciachotdi
Objaw padnietej maglownicy - auto skreca dobrze tylko w jedną stronę,
zgryza pisze:Drugim objawem podczas jazdy jest jest przy wjeżdżaniu w koleiny, dziury kierownica ciągnie wraz z koleiną, dziurą)
(po prostu tak jakby ktoś nam łapał za kierownice i skręcał)
Zbieżność ustawiona?? ( w koleinach auto zawsze bedzie skręcać) :bajer:
zgryza pisze:Trzecia objawem jest słyszalny dźwięk pracy pompy wspomagania (przy delikatnym skręceniu kół już słychać)
To znak że pompa pracuje czyli podaje płyn
zgryza pisze:Podejrzenia co do padniętej maglownicy to lekkie luzy które stwierdził gość na stacji diagnostycznej.
W końcu masz wspomaganie mały luz to normalne zjawisko
zgryza pisze:Po oględzinach pompy zauważyłem mocno zużyte koło (cienkie bardzo ścianki posiada)
Zrób foto a ocenimy to czy są cienkie

padnięta pompa czy maglownica?

: sob lis 06, 2010 16:12
autor: zgryza
ciacho840 pisze:Zbieżność ustawiona?? ( w koleinach auto zawsze bedzie skręcać) :bajer:
Zbieżności nie ustawiałem po zakupie auta.
Auto z reguły jedzie prosto, nieraz delikatnie ucieka raz w prawo, raz w lewo
i przy hamowaniu również jedzie prosto na równej drodze.

Wnioskując po twojej wypowiedzi obawiam się iż właśnie odczucia pływania i niestabilności po koleinach, dziurach
nasiliły się przez wylany tylny prawy amortyzator. Pisałem kilka dni temu o awarii tylnego prawego amortyzatora.
Po weekendzie wezmę się za wymiany tylnych amortyzatorów i zobaczę co dalej.

padnięta pompa czy maglownica?

: ndz lis 07, 2010 22:50
autor: ciachotdi
jak golfik pływa to tulejki na wachaczu, amortyzatory wymieniami parami obyś pamiętał

Re: padnięta pompa czy maglownica?

: ndz lis 21, 2010 00:25
autor: Grzesiek GT
Witam, koledzy podłączę się pod temat gdyż nie wiem czy normalnie mi działa wspomaganie kierownicy. Otóż kierownica zaskakująco lekko chodzi koła skręcają normalnie ale aż za lekko czy to normalne? Jak jadę po lekko dziurawej drodze to jak puszczę kierownicę to jak natrafi na dziurę to pobuja się tak w jedną i drugą stronę, nie wiem czy to normalne czy może płyn do wymiany czy inna przyczyna co sądzicie?

padnięta pompa czy maglownica?

: ndz lis 21, 2010 00:30
autor: Djpawssio
Radziłbym pojechać na zbieżność oraz kółka wyważyć tylko pierw wyważenie potem zbieżność :) to jest podstawa przy nowym samochodzie :) ja przy kupnie swojego pojechał z sprzedawcą na zbieżność, przegląd itd... miał szczęście bo wszystko przeszedł ;)

Re: padnięta pompa czy maglownica?

: ndz lis 21, 2010 00:39
autor: Grzesiek GT
Kolego do nowości to mojemu bolidowi już dużo brakuje :jezor: a tak na poważnie to wyważenie było oraz robiona zbieżność także wątpię żeby to wina tego była bo zaczęło się tak od niedawna jakoś dziać, jutro zacznę od sprawdzenia ciśnienia w oponach z przodu a potem będę szukał przyczyny innej, sprawdzałem płyn to mam stan max i płyn koloru zielonego czyli taki jak chyba powinien być tylko nie wiem czy moze go nie wymienić? pomoże to coś?

padnięta pompa czy maglownica?

: czw lis 25, 2010 12:44
autor: zgryza
Objawy złego prowadzenia auta ustąpiły tak jak mówiłem po wymianie amortyzatorów.
Teraz niestety mam problem ze wspomaganiem.

Zdarzyła mi się awaria rolki napinacza paska wielorowkowego
Problem tutaj.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=365480" onclick="window.open(this.href);return false;


Przy wymianie tego paska musiałem popuścić pompę od wspomagania aby zdjąć pasek klinowy w celu założenia paska wielorowkowego.
Teraz wspomaganie działa mi przy około 2 tyś obrotów, na wolnych obrotach silnika wspomaganie nie działa.
Sprawdziłem iż pasek kręci pompą od wspomagania. Siadła pompa ?

padnięta pompa czy maglownica?

: czw lis 25, 2010 15:14
autor: ciachotdi
slabo naciągnięty pasek wspomagania,

padnięta pompa czy maglownica?

: czw lis 25, 2010 16:12
autor: zgryza
Też tak mi się wydaje lecz myślałem, że skoro pompa chodzi na wyższych obrotach to nie byłem pewien.
Sprawdzę to i dam znać.