Problem z gaźnikiem

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Edams_Mk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt lip 02, 2010 11:05
Lokalizacja: W-Wa
Kontakt:

Problem z gaźnikiem

Post autor: Edams_Mk2 » pt paź 29, 2010 13:41

Witam.

Mam mały problem z gaźnikiem w moim MK2 1.3MH z 1988r. Mianowicie nie trzyma takich obrotów jakie powinien, są one za niskie co skutkuje gaszeniem silnika w czasie np: dojeżdżania do skrzyżowania, czy podczas jazdy w korku. Nie dzieje się to cały czas ale męczy szczególnie gdy silnik nie osiągnie jeszcze optymalnej temperatury dla swojej pracy. Chciałbym również aby ktoś mi podpowiedział jak sprawdzić jaki mam typ gaźnika oraz kontakt do jakiegoś, naprawdę porządnego sprawdzonego gaźnikowca który mógłby się tym zająć. Kiedyś byłem na Ul. Wysockiego 44 w Warszawa-Bródno, na przeciwko salonu KIA, ale teraz nie odbiera telefonu, ani domowego ani komórkowego, po prostu brak kontaktu, nie wiem czy zamknął interes czy coś innego się stało a był naprawdę bardzo porządnym i dokładnym fachowcem w tej dziedzinie.

Dzięki za pomoc i z góry Dziękuje :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z gaźnikiem

Post autor: Paweł Marek » pt paź 29, 2010 13:53

Pierburg 2E3, bardzo rzadko inny, opis na gaznik.pl jest na rysunku pokazana śruba do regulacji wolnych obrotów, możesz spróbować, jeśli się nie uda znaczy że gaznik ma jakieś głębsze uszkodzenie, abo nieszczelna podstawka pod gaźnikiem, tu szukaj o próbie z dezodorantem na forum.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Edams_Mk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt lip 02, 2010 11:05
Lokalizacja: W-Wa
Kontakt:

Problem z gaźnikiem

Post autor: Edams_Mk2 » pt paź 29, 2010 13:59

Albo po prostu jest on już zanieczyszczony..



Edams_Mk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt lip 02, 2010 11:05
Lokalizacja: W-Wa
Kontakt:

Problem z gaźnikiem

Post autor: Edams_Mk2 » pt paź 29, 2010 14:06

Możesz mi podać nr z tego rysunku która to jest śruba? Bo dokładnie tego nie sprecyzowali



Awatar użytkownika
artur1902
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob mar 08, 2008 19:28
Lokalizacja: RJS

Problem z gaźnikiem

Post autor: artur1902 » pt paź 29, 2010 19:25

http://www.gaznik.pl/schemat_ideowy_pierburg_2e3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wkręt o nr.5(jest on w takiej plastikowej tulejce)


Old volkswagen's never die...

Awatar użytkownika
BeEerT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: czw paź 22, 2009 21:38
Lokalizacja: Bartoszyce (NBA) / Olsztyn
Kontakt:

Re: Problem z gaźnikiem

Post autor: BeEerT » sob paź 30, 2010 10:33

artur1902 pisze:http://www.gaznik.pl/schemat_ideowy_pierburg_2e3.html
wkręt o nr.5(jest on w takiej plastikowej tulejce)

Ten wkręt faktycznie jest od regulowania obrotów, ale jeśli kolega podkręci sobie obroty na zimnym silniku tak żeby ładnie wszystko chodziło, automatycznie obroty podkręcą się na na ciepłym silniku, bo pewnie teraz na ciepłym chodzi idealnie. A wiem to stąd,że mam identyczny problem jak kolega i podkręcałem właśnie tym wkrętem. Narazie znalazłem taki punkt w tej regulacji, że obroty na zimnym lekko większe (silnik nie gaśnie przy dojeżdżaniu do świateł), a na ciepłym lekko większe, ale bez przesady. Jeśli chodzi o rozwiązanie tego problemu do końca to niestety ja już się poddaje, gaźnik idzie do fachowca i niech on się już męczy :)



Edams_Mk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt lip 02, 2010 11:05
Lokalizacja: W-Wa
Kontakt:

Problem z gaźnikiem

Post autor: Edams_Mk2 » sob paź 30, 2010 20:51

Niestety ale u mnie i na ciepłym silniku istnieje ten problem.

A jest ktoś w stanie polecić mi sprawdzonego gaźnikowca w okolicach warszawy?



Awatar użytkownika
BeEerT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: czw paź 22, 2009 21:38
Lokalizacja: Bartoszyce (NBA) / Olsztyn
Kontakt:

Problem z gaźnikiem

Post autor: BeEerT » ndz paź 31, 2010 08:29

A widzisz, no to jak masz za niskie na ciepłym no to wtedy ta śruba powinna pomóc.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Problem z gaźnikiem

Post autor: oldstaszek » ndz paź 31, 2010 15:00

Zapodany link i wkręt oznaczony nr 6 - skład mieszanki. Gdy wkręcasz to zubażasz a gdy wykręcasz - wzbogacasz. Zbyt niskie obroty mogą być wynikiem tak zbyt dużego wkręcenia(uboga mieszanka) jak i zbyt bogatej w wyniku zbyt dużego wykręcenia.Trzeba znaleźć takie położenie wkręta przy jakim silnik ma największe obroty a numerem 5 te obroty obniżać aż do uzyskania zadowalającego rezultatu.Na koniec należy wkręt nr 6 wykręcić jakieś niecałe ćwierć obrotu(obniżenie emisji NOx) i skorygować numerem 5.
Wkręt nr. 5 reguluje uchylenie przepustnicy.

Tyle... :pub:

EDIT: zapomniałem dodać - wykonuje się to na rozgrzanym silniku.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
BeEerT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: czw paź 22, 2009 21:38
Lokalizacja: Bartoszyce (NBA) / Olsztyn
Kontakt:

Problem z gaźnikiem

Post autor: BeEerT » ndz paź 31, 2010 16:27

oldstaszek, Czyli, jak tam się pokręci tym wkrętem pod numerem 6 na ciepłym to na zimnym też będzie poprawa?.
I jeszcze jedno pytanko, bo na tym schemacie nie bardzo mogę sobie zobrazować gdzie szukać tego wkrętu. On jest poniżej numeru 5 gdzieś?



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Re: Problem z gaźnikiem

Post autor: oldstaszek » ndz paź 31, 2010 16:46

BeEerT pisze:oldstaszek, Czyli, jak tam się pokręci tym wkrętem pod numerem 6 na ciepłym to na zimnym też będzie poprawa?.
I jeszcze jedno pytanko, bo na tym schemacie nie bardzo mogę sobie zobrazować gdzie szukać tego wkrętu. On jest poniżej numeru 5 gdzieś?
Na schemacie masz je w linii od lewej do prawej - 5 - 11 - 6 (ma malutki oring który nie pozwala na samoczynne zmiany położenia wkręta).Możliwe że jest zakryty zaślepką plastikową w gaźniku. Położenie na schemacie nie musi odpowiadać położeniu rzeczywistemu.

Ustawiasz TYLKO na ciepłym - na zimnym działa ssanie.
Poprawa będzie w stabilności pracy silnika a także zużyciu paliwa. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
BeEerT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: czw paź 22, 2009 21:38
Lokalizacja: Bartoszyce (NBA) / Olsztyn
Kontakt:

Problem z gaźnikiem

Post autor: BeEerT » ndz paź 31, 2010 17:42

A jak ja tylko na zimnym mam za małe obroty to co wówczas?



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Re: Problem z gaźnikiem

Post autor: oldstaszek » ndz paź 31, 2010 17:57

BeEerT pisze:A jak ja tylko na zimnym mam za małe obroty to co wówczas?
Wówczas przestawiasz ssanie lub wykonujesz regulację cięgna między klapką ssania a przepustnicą - są sprzężone - klapka ssania uchyla za pomocą cięgna przepustnicę. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
BeEerT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: czw paź 22, 2009 21:38
Lokalizacja: Bartoszyce (NBA) / Olsztyn
Kontakt:

Problem z gaźnikiem

Post autor: BeEerT » ndz paź 31, 2010 18:01

No i jak się za to zabrać, na czym polega przestawienie ssania i jak, czy też czym dokonać regulacji tego cięgna



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości