Strona 1 z 1

[1.3NZ] Kruciec termostatu przecieka

: wt paź 26, 2010 22:39
autor: dogu18
witam

od jakiegoś czasu przeciekał mi koło głowicy ten plastikowy króciec do którego jest montowany termostat i ogólnie większość węzy w NZ...

dziś to zdjąłem i zobaczyłem ze jest tam dość dużo wżerów pod uszczelką... :/

O-ring dałem nowy do tego wyszlifowałem ile się dało(niewiele poszło) te wżery i złożyłem wszystko na silikonie dla pewności... i co dalej cieknie ale tym razem koło górnej śruby... powiedzcie mi czy jest jakaś rada na to żeby nie przeciekało??? jakaś dodatkowa uszczelka czy coś takiego albo może więcej silikonu????


pozdrawiam i czekam na rade

[1.3NZ] Kruciec termostatu przecieka

: wt paź 26, 2010 22:50
autor: Paweł Marek
silikon to nie metoda, przeczyść ta powierzchnie z wżerami szczotką drucianą, potem wyszpachluj dowolnym klejem dwuskładnikowym do metalu na koniec wyszlifuj na gładko. Sam oring i ma wystarczyć. Silikon nie wytrzymuje tam raczej

[1.3NZ] Kruciec termostatu przecieka

: wt paź 26, 2010 23:21
autor: dogu18
dzięki za rade kupie w takim razie klej i spróbuje twojej metody:)

[1.3NZ] Kruciec termostatu przecieka

: śr paź 27, 2010 20:40
autor: marcin1989
zobacz czy nie ma gdzies pakniecia,ja mialem to samo,probowalem roznych metod i wszystko zawodziło,kupilem nowy króciec i mam spokoj,do mojego mk3 koszt nowego zamiennika w sklepie 50 zł, do mk2 chyba bedzie mniej

[1.3NZ] Kruciec termostatu przecieka

: śr paź 27, 2010 21:01
autor: dogu18
w aso 45 razem z uszczelka... ale na razie spróbuje to uszczelnić jakoś bo niedługo wskakuje nowy silnik to w ten nie-chce już inwestować:P:P

[1.3NZ] Kruciec termostatu przecieka

: czw paź 28, 2010 11:28
autor: kriswol
To i ja się pochwalę co u mnie w 1.3 się dzieje z tym krućcem . Mianowicie jak kupowałem lekko kapało właśnie na łączeniu z głowicą gostek powiedział że wystarczy dociągnąć i będzie ok i też tak zrobił miało być wszystko w porządku no niby było do domu dojechałem i po kilku dniach się rozciekło ale całe szczęście miałem przy sobie wodę więc było co dolać by dostać się do domu po zdemontowaniu okazało się że na dole ktoś na chamca i krzywo wkręcił wkręt meblowy ale nie bez powodu. Po prostu ktoś tak się musiał mścić że zerwał gwint i w ogóle zniszczył dolną dziurę na śrubę po małych przemyśleniach właśnie w ruch poszedł klej dwu składnikowy ale nie jakaś poxilina czy coś bo to lipa raczej jest jakiś porządny co się właśnie nadaje do tego typu napraw nawet do bojlerów i nie tylko (koszt około 30 zł) trochę rozwierciłem prze gwintowałem i wkleiłem w tamto miejsce szpilkę po wyschnięciu delikatnie i z umiarem przykręciłem kruciec wraz z silikonem odpornym na wysokie temperatury troszkę się pociło ale było ok aż do niedawna przy wymianie skrzyni biegów się to obruszało i znów ciekło pomyślałem że posunę się do ostatecznych kroków i też tak zrobiłem ten sam klej w ruch znów szpilka wklejona i cały plastik obklejony ładnie aż się troszkę powyciskało kleju na boki wiem że to trochę nie odpowiednia metoda ale za to mam z tym święty spokój nic nie cieknie nic nie kapie nareszcie sucho. i taniej niż wymiana głowicy.

[1.3NZ] Kruciec termostatu przecieka

: wt lis 02, 2010 15:18
autor: xelloss23
ja mam to samo, facet od którego kupiłem swojego mk2 zasilikonował tam dookoła więc aż się boję co będzie jak to ściągnę i czy ściągnę..
dziś kupiłem w dobrze zaopatrzonym sklepie w Krakowie króciec + oringi czujników, górny wąż + obejmy i wszystko razem wyszło 40parę zł, niestety nie mam paragonu, ale max 20 kosztował sam króciec :)

[1.3NZ] Kruciec termostatu przecieka

: śr lis 03, 2010 20:35
autor: Jaro74
To dość powszechny problem w VW. Tworzywo, z których są wykonane te króćce z biegiem czasu i na skutek zmian temperatury, kruszeje i pęka. Pęknięcie to po rozgrzaniu rozszerza się i mocniej cieknie, a na zimnym silniku może być sucho. Wszelkie sposoby uszczelniania z czasem zawodzą i pozostaje wtedy wymiana na nowy króciec (średnio raz w roku).
Po którejś wymianie w MK2 i pierwszej w MK3 (po dwóch miesiącach od zakupu) nauczony doświadczeniem postanowiłem wykonać ten króciec z metalu. Trochę toczenia, spawania i szlifowania i od trzech lat (odpukać w niemalowane :ass: ) nie mam problemu z przeciekiem płynu pod króćcem.

[1.3NZ] Kruciec termostatu przecieka

: śr lis 03, 2010 21:08
autor: dogu18
kolego możesz zrobić foto jak wykonałeś ten króciec??

pozdrawiam

[1.3NZ] Kruciec termostatu przecieka

: czw lis 04, 2010 17:58
autor: xelloss23
dziś udało mi się zmienić swój króciec, faktycznie poprzedni był delikatnie pęknięty na dole, a oringa nie było wcale - tylko "pińcet kilo" silikonu,
przeczyściłem wlot silnika papierem wodnym, najpierw 1500, potem 2500, przetarłem i założyłem tylko na oringu króćca - póki co nic nie widać żeby się coś działo brzydkiego, trzyma się to wszystko solidnie, zobaczymy jak będzie dalej :)

Re: [1.3NZ] Kruciec termostatu przecieka

: pn lis 08, 2010 23:28
autor: Jaro74
dogu18 pisze:kolego możesz zrobić foto jak wykonałeś ten króciec??

pozdrawiam
Króciec jest zamontowany w aucie, ale zrobiłem go na podstawie oryginału.
Jak nie zapomnę to jutro będzie fotka.

[1.3NZ] Kruciec termostatu przecieka

: wt lis 09, 2010 00:31
autor: Paweł Marek
dopisze tylko że te króćce są tanie w ASO, 36 zeta dałem za przedni do mojego 2.0, podobny jak 1.8 mk3, czyli pół raza więcej niż podróba Toprana a u mnie trzyma 3 lata bez problemu, wcześniej fakt co rok-dwa zmieniałem