Oba koła kręcą sie w tą samą stronę.

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
matti_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
Kontakt:

Oba koła kręcą sie w tą samą stronę.

Post autor: matti_vw » pn paź 18, 2010 18:41

Witam.
Dzisiaj, kiedy auto było na podnośniku, mechanik wyczaił coś dziwnego. Otóż na luzie, podczas gdy wszystkie koła są w górze i zakręci się ręką jednym z kół napędowych to koło po przeciwnej stronie kręci się w tą samą stronę. Podobno to powinno być trochę inaczej, mianowicie koła powinny się obracać w przeciwnych kierunkach, chyba żebym miał szpere, ale raczej na 100% nie, ponieważ, nic tam nie było modzone z napędem. Auto, to co prawda Seat Leon z silnikiem ARL 1.9TDI 150KM, ale to chyba nie ma znaczenia bo ARL w Golfie też jest.
Czy to normalne że oba koła się tak kręcą?



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Oba koła kręcą sie w tą samą stronę.

Post autor: Rafał 21 » pn paź 18, 2010 19:21

matti_vw pisze:chyba żebym miał szpere, ale raczej na 100% nie, ponieważ, nic tam nie było modzone z napędem.
matti_vw, to obrazowo ta twoja szpera :P ale może byś używał polskiego określenia! Szpera czyli LSD (z ang. Limited Slip Differential) to po Polsku tzw. mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. http://www.wykop.pl/link/359840/czy-nie ... roznicowy/" onclick="window.open(this.href);return false; A już sam zdecyduj czy go posiadasz :P


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
matti_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
Kontakt:

Oba koła kręcą sie w tą samą stronę.

Post autor: matti_vw » pn paź 18, 2010 20:30

Przecież koncern vag-a nie montował w żadnym swoim aucie mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu (masz po Polsku ;) ) seryjnie, a w opcji raczej tez nie.
Co prawda mam kod wyposażenia: 1AJ = Anti-spin regulation (ABS/ASR/EDL) with electronic differential lock (EDL), ale to nie działa przez mechanizm różnicowy tylko przez pompę hamulcową.
Bardziej się boje czy się coś nie zaciera w mechanizmie różnicowym, albo olej ma za duży opór, ale żeby aż tak?!



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Oba koła kręcą sie w tą samą stronę.

Post autor: Rafał 21 » wt paź 19, 2010 15:42

matti_vw pisze:Bardziej się boje czy się coś nie zaciera w mechanizmie różnicowym
matti_vw, Czy ty dobrze oglądnąłeś filmik jak działa mechanizm różnicowy na tej makiecie z klocków :P A ta makieta nie jest wyposażona w ABS/ASR/EDL .. Pytałeś o obroty kół prawda?? Wiec masz pokazane jak prawidłowo działa mechanizm różnicowy .Bo nie sadzę aby te systemy działały na kręcenie kół na podnośniku!


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
matti_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
Kontakt:

Oba koła kręcą sie w tą samą stronę.

Post autor: matti_vw » wt paź 19, 2010 18:57

No dobra, to dlaczego w moim przypadku to działa inaczej niż na makiecie z Lego? Tam kręcąc kołem, drugie kręci się w przeciwną a u mnie w tą samą stronę. Czy to oznacza coś poważnego czy dać sobie z tym spokój? Może ma ktoś z Was ARL-a ze skrzynią FMH?



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Oba koła kręcą sie w tą samą stronę.

Post autor: Duber » wt paź 19, 2010 20:51

tak ma byc.mialem 2 skrzynie vw i krecąc flansza w jedna strone druga sie tak samo krecila,tez sie dziwilem myslalem ze zepsute ale tak jest



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości