Strona 1 z 1

uklad chlodzenia

: pt paź 15, 2010 17:46
autor: dzidas1987
:grrr: siemka mam problem a mianowicie chodzi o to iz gdy moje auto sie rozgrzewa i jak jest rozgrzane jest taki problemik plyn przelewa sie przez zbiorniczek wyrownawczy wyglada mi to na zbyt wysokie cisnienie lub zbyt puzne wlaczanie sie wiatraka dzieje sie tak przy otwartym lub zamknietym zbiorniczku . :bigok: macie moze jakies sugestie :x pozdrawiam

uklad chlodzenia

: pt paź 15, 2010 18:27
autor: pitru
Jak ze wskazaniami temperatury? Na pierwszy rzut oka uszczelka pod głowicą.

uklad chlodzenia

: pt paź 15, 2010 19:05
autor: Paweł Marek
dzidas1987, możesz jeszcze zmienić korek zbiorniczka, ale jeśli awaria nie wystąpiła po jakiejś robocie typu wymiana króćca od płynu albo termostatu, to faktycznie trzeba rozważyć czy uszczelka nie padła. A jeśli pokazuje dobrze temperaturę na liczniku to sam chyba widzisz czy wiatrak włącza się za późno, powinien przy ok 95 stopni.

uklad chlodzenia

: pt paź 15, 2010 19:15
autor: dzidas1987
nie mam oznaczenia temperatury ale nawet nie dochozi do polowy plyn nawet nie jest goracy i juz sie unosi do gory a co do zmiany korka ja to sprawdzalem bez korka na zimnym 5 minut i juz zaczyna rosnac a wiatrak mi sie wlacza tak minimalnie za polowa to moze nie dziala mi 1 bieg jak to jest w vw 2 on ma chyba 2 biegi jak wiekszlosc . A wydaje mi sie gdyby byla uszczelka to weze by twardnialy a jak nie weze to woda byla by w oleju lub odwrotnie normalnie rozkladam rece jutro podlacze wiatrak na krotko i zobacze co sie bedzie dzialo

uklad chlodzenia

: pt paź 15, 2010 19:21
autor: Paweł Marek
zostaw wiatrak w spokoju na razie skoro tak szybko się podnosi poziom płynu na chłodnym silniku to on nie jest winien. Przyczyną takiego podnoszenia się szybkiego jest wyłącznie bania gazu w układzie chłodzenia, często się tak dzieje w przypadku złego odpowietrzenia po wymianie płynu czy jakiejś naprawie (dlatego pytałem czy coś było robione), a jeśli po prostu w trakcie exploatacji powstał taki objaw to proponuję zmień korek, może stary nie trzyma na uszczelce, a jak nie pomoże myśl o uszczelce głowicy

uklad chlodzenia

: pt paź 15, 2010 19:37
autor: guti
kiedys mialem taki problem, jak podwinięła mi sie uszczelka na korku.. wywalało płyn w miare rozgrzewania płynu...
podczas rozgrzewania rosnie cisnienie, wtedy wywala po najmniejszej linii oporu,

sprawdz twardosc wezy zanim Ci jeszcze wywali płyn.. czy nie sa nadmiernie twarde

sprawdz czy z wezyka zwrotnego leci płyn ( powinien sikac, jezeli nie , to podejrzenie pada na pompe.. , nie ma cyrkulacji )

sprawdz czy dolny wąz sie nagrzewa szybciej jak dolny ( termostat czy działa )

masz gaz ?? jaka instalacja ? moze Ci nawala gazem w układ chłodzenia ( awaria reduktora , to akurat przerabiałem w swoim aucie.. )


jeszcze taka mala opcja jest, ze moze ktos Ci zmieniał pasek np na pompie i załozył na "lewe"obroty ( byłem swiadkiem takiego szpeca ... w silniku AAZ załozył pasek zle.. i sie autko gotowało )

Re: uklad chlodzenia

: pt paź 15, 2010 20:18
autor: dzidas1987
[quote="guti"]kiedys mialem taki problem, jak podwinięła mi sie uszczelka na korku.. wywalało płyn w miare rozgrzewania płynu...
podczas rozgrzewania rosnie cisnienie, wtedy wywala po najmniejszej linii oporu,

sprawdz twardosc wezy zanim Ci jeszcze wywali płyn.. czy nie sa nadmiernie twarde

sprawdz czy z wezyka zwrotnego leci płyn ( powinien sikac, jezeli nie , to podejrzenie pada na pompe.. , nie ma cyrkulacji )

sprawdz czy dolny wąz sie nagrzewa szybciej jak dolny ( termostat czy działa )

masz gaz ?? jaka instalacja ? moze Ci nawala gazem w układ chłodzenia ( awaria reduktora , to akurat przerabiałem w swoim aucie.. )


jeszcze taka mala opcja jest, ze moze ktos Ci zmieniał pasek np na pompie i załozył na "lewe"obroty ( byłem swiadkiem takiego szpeca ... w silniku AAZ załozył pasek zle.. i sie autko gotowało )[/quot
a jak wymienie korek od zbiorniczka to czy nie wywali gdzies indziej
weze sa miekkie
leci z wezyka zwrotnego
termostat wymienialem w wakacje i to nic nie dalo
nie mam gazu

uklad chlodzenia

: pt paź 15, 2010 20:21
autor: dzidas1987
moze byc tak ze jest jak mowisz Paweł Marek ze jest zle odpowietrzony jutro zleje plyn i odpowietsze zobaczym co bedzie sie dzilo
guti a co do lewych obrotow to wydaje mis ie ze szybciej by to roslo a to rosnie w miare powoli a jeszcze jedna uwaga co jest dziwne ze jak wlacza sie wiatrak to woda opada na chwile czy to nie jest dziwne :grrr:

uklad chlodzenia

: pt paź 15, 2010 22:37
autor: guti
dzidas1987 pisze:ze jak wlacza sie wiatrak to woda opada na chwile czy to nie jest dziwne
normalny objaw :)

zazwyczaj sie tak odpowietrza,
jak spuszczales płyn, to zalewasz nowym do Max na zbiorniczku , odkrecasz korek , ogrzwanie na ciepłe dajesz ( nie wiem po co, bo nie ma zaworków zadnych na węzach..,ale ok :) przynajmniej bedziesz mial ciepło w aucie :D ) czekasz az sie otworzy termostat , za chwile powinien sie właczyc wentylator, wtedy czy to na skutek schłodzenia płynu czy to na skutek chwile wczesniej otwarcia pełnego duzego obiegu płyn w zbiorniczku spada.. uzupelniasz płyn do maxa na gorącym silniku, zakrecasz korek i to wszystko :)
na zimnym masz miec MIN na gorącym MAX
ja kilka razy odpowietrzałem zanim sie nauczylem, poznie mialem MIN MAX i zadnych wahan minimalnych nawet poza normy



a teraz w volvo jak mi reduktor nawalił to potrafił tak napompowac układ, ze na odkreconym korku dosłownie po kilku sekundach płyn wywalało, a jak korek był zakręcony , po zgaszeniu auta odkreciłem to potrafiło 1,5 litra na raz wywalic.. syczało kilka minut.. zanim upusciłem cisnienie..
a teraz nawet na gorącym silniku odkrecenie korka ( oczywioscie wolne ) zazwyczaj brzmi jak otworzenie piwa.. pssst i po zabiegu :)

uklad chlodzenia

: sob paź 16, 2010 08:56
autor: Krzychu161190
Jeśli mogę się wtrącić miałem taki objaw identyczny modziłem wymieniłem termostat i nic bardzo dużo pomógł nowy czujnik od włączania wentylatora mój NP. dużo za późno włączał wentylator ale najważniejsze jest dokładne odpowietrzenie układu chłodzenia mi się gotował ostatnio przez to bo wymieniałem płyn chłodniczy i nie odpowietrzyłem dokładnie przez to prawie nie było płynu po jednej przejażdżce zalałem nowy płyn i odpowietrzyłem i teraz jest git :bigok:

uklad chlodzenia

: sob paź 16, 2010 12:11
autor: Paweł Marek
ja tylko napisze że na ogół odpowietrzanie na odkreconym korku kończy sie wywaleniem płynu zanim sie odpowietrzy. A potem masa pytań co się stało, może uszczelka pod głowica może pompa albo nie wiadomo co. Korek ma byc zakręcony i kropka a każdy niech robi po swojemu. Włączanie ogrzewania nie ma znaczenia oczywiście to nie syrenka z zaworkiem na nagrzewnicę.
Drugi błąd: nie nalewa się po pierwszym zalaniu płynu pod korek, chodzi o to żeby została przestrzeń pod korkiem, wówczas rozprężający się od ciepła się gaz ma się gdzie łatwiej pomieścić i nie dochodzi do wywalania płynu przez płynu zawór bezpieczeństwa w korku

uklad chlodzenia

: sob paź 16, 2010 14:05
autor: guti
Paweł Marek pisze:ja tylko napisze że na ogół odpowietrzanie na odkreconym korku kończy sie wywaleniem płynu zanim sie odpowietrzy.
tak dokladnie jest jak piszesz, tuz przed otworzeniem termostatu płyn rosnie , dlatego ja nalewalem do maxa , pozniej plyn urósł do krawedzi zbiorniczka i po otworzeniu termostatu plyn wciagneło :)