Strona 1 z 1

Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

: wt paź 05, 2010 08:44
autor: aron20000
Witam do czego jest zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa. Wiem tyle że po wyłączonym silniku utrzymuje jeszcze podciśnienie, ale pytanie jest po co?

Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

: wt paź 05, 2010 09:18
autor: pitru
A czy nie lepiej jest mieć wspomaganie hamulca kiedy silnik jest zgaszony?

Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

: wt paź 05, 2010 19:47
autor: aron20000
Hmm więc tylko po to... powiem szczerze, że majac do dyspozycji wrzucenie 1-dynki, zaciągniecie hamulca ręcznego, i wcisnięcie jeszcze dodatkowo hamulca nożnego choćby bez wspomagania, chyba powinno wystarczyć. Ale fakt, lepiej jeszcze mieć to wspomaganie jakiś czas po zgaszeniu, choć średnio fukcjonalne.

Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

: wt paź 05, 2010 20:13
autor: miś fazi
przede wszystkim zawór zwrotny na przewodzie do serwa jest po to aby nie świrowały Ci obroty silnika przy wciskaniu pedału hamulca

Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

: wt paź 05, 2010 21:56
autor: aron20000
przede wszystkim zawór zwrotny na przewodzie do serwa jest po to aby nie świrowały Ci obroty silnika przy wciskaniu pedału hamulca
Mógłbyś napisac w jaki sposób może to zakłócić pracę silnika?
Weźmy starszego TD mamy misę olejową do której mogą dochodzić ewentualne przedmuchy z komory spalania, mamy pompe vacum która "wciąga" powietrze od serwa do komory pod tłokami, z tamtąd odpowietrzeniem odmą nadciśnienie odprowadzane jest do dolotu.
Nie wiem i zachodzę w głowę nad sensem tego mechanizmu. Niby prosta i oczywista rzecz, ale nie wiadomo ostatecznie do czego przeznaczona???

Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

: wt paź 05, 2010 23:28
autor: pitru
aron20000,
dlaczego ma brać powietrze z komory pod tłokami jeżeli vacum wytwarza podciśnienie? :bajer: Jeżeli już to zassane powietrze może właśnie tam odprowadzać.
miś fazi pisze:przede wszystkim zawór zwrotny na przewodzie do serwa jest po to aby nie świrowały Ci obroty silnika przy wciskaniu pedału hamulca
Czyżby tak bardzo taka mała pompka obciąża wałek pośredni :bajer: ?

Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

: śr paź 06, 2010 11:26
autor: guti
pitru pisze:A czy nie lepiej jest mieć wspomaganie hamulca kiedy silnik jest zgaszony?
tylko , ze wspomaganie na zgaszonym nie działa :)

pedał robi sie twardy i trzeba baaardzo mocno naciskac, zeby nie wjechac np koledze ktory Cie holuje w tyłek :)

podejrzewam, ze pierwsze nacisnięcia na wyłączonym silniku jeszcze jest wspomagane ( dzięki własnie temu zaworkowi ) to chyba na wypadek jakby nam auto zgasło nagle w trasie i trzeba byłoby hamowac do zatrzymania autka :)


bo przeciez póki silnik pracuje to na serwie jest podcisnienie tak ?
a jak silnik zgasnie , to gdyby nie było zaworka , cisnienia sie wyrównają i hamulca juz nie ma wspomaganego.. :)

Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

: śr paź 06, 2010 20:11
autor: aron20000
Więc pierwsze to wspomaganie w nagłych wypadkach kiedy silnik przestanie pracować i dodatkowo w googlach jeszcze doczytałem, że pełni funkcje antywybuchową, w przypadku zapłonu mieszanki lub przedmuchu w kolektorze (membranka serwa mogłaby się zepsuć:)) zaworek zatrzymuje chwilowy pęd powietrza w stronę membrany serwa. Dziękuje za zainteresowanie chyba wszystko stało się jasne. Pozdrawiam

Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

: śr paź 06, 2010 21:33
autor: guti
czyli najwazniejsza funkcja , to zatrzymanie auta po nagłym zgaszeniu auta..

na wypadek własnie strzału np LPG :)

Re: Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

: sob paź 09, 2010 04:12
autor: pitru
guti pisze:
pitru pisze:A czy nie lepiej jest mieć wspomaganie hamulca kiedy silnik jest zgaszony?
tylko , ze wspomaganie na zgaszonym nie działa :)
:shock:
Chyba logiczne, że nie będzie wspomagany cały czas. :bajer:

Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

: sob paź 09, 2010 09:27
autor: guti
pitru pisze:Chyba logiczne, że nie będzie wspomagany cały czas. :bajer:
moze i logiczne.. ale jak widac dla niektórych pytanie , po co wspomaganie hamulców, po zgaszeniu silnika , jest bardziej logiczne.. :)

Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

: czw maja 29, 2014 22:08
autor: ziabka89
a ja mam pytanie. Zmieniłem wezyk od kolektora ssacego wraz z zaworem zwrotnym serwera (tyle ze od disla) ale zatkałem niepotrzebne dziury. Pojechałem do sklepu pare kilometrów i zaczeły mi obroty szaleć praktycznie w góre zaczeły mi wchodzić plus do tego przekażnik\i zaczely mi cykać i ogólnie takie zdarzenie jakby masy gdzies nie miał bo i lamka, licznik mrygna

Re: Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

: czw sie 13, 2015 08:25
autor: gomez.pl
wczoraj odkryłem że przewód idący od kolektora ssącego do zaworu zwrotnego jest mocno pęknięty (przy zaworze na ok 3cm) więc można go swobodnie zdejmować.
W związku z tym chciałbym wymienić ten przewód. Jaki jest jego nr katalogowy?
czy przewód ten jest dostępny w całości wraz z zaworem zwrotnym i resztą przewodu gumowego idącego do pompy hamulca czy można go niejako na "części" zakupić??

Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

: ndz paź 18, 2015 14:42
autor: VWiater
Ma ktoś może nr OE zaworu zwrotnego do GII 1.3KAT gaźnik 2E3? Bo w etce pokazuje mi tylko do diesla i caly przewod z zaworem do 1.6/1.8