Strona 1 z 4

Kontrolka ciśnienia oleju.

: czw wrz 16, 2010 08:40
autor: Grabnięty
Witam, znalazłem sporo tematów odpowiadających mojej usterce lecz w końcu nie wiem od czego zacząć, zaczynam z tym walczyć i chciałbym prosić o pomoc :)

Mianowicie mój Golf jest świeżo po regeneracji głowicy, przy tej okazji wymieniony olej + filtr - mineralny Lotos 15W40 (na takim latałem wcześniej i było ok)
Problem zaczął się od mrugania kontrolki na zgaszonym silniku, po przekręceniu kluczyka na pierwszą pozycje, po odpaleniu silnika gasła nie zaświecając się podczas jazdy wiedziałem że tak nie powinno być więc udałem się na wymianę czujników, od razu dwóch co pogorszyło sprawę, nie dość że kontrolka mruga na zgaszonym silniku (gaśnie po zapaleniu), lecz miga przy około 2000 obrotów... gdy zejde poniżej 2000 przestaje mrugać...

No i pytanie od czego zacząć walkę? Czy to kwestia czujników? pompy oleju? posiada moc, przyśpiesza normalnie... MK3 1.6 ABU

Będę wdzięczny za pomoc...

Kontrolka ciśnienia oleju.

: czw wrz 16, 2010 09:22
autor: pitru
Zacznij od zmierzenia ciśnienia oleju, może faktycznie jest za niskie?

Kontrolka ciśnienia oleju.

: czw wrz 16, 2010 09:44
autor: Matt_GT
Może jest gdzieś zwarcie w instalacji bo jak mówisz na zgaszonym silniku też ci mruga. Możliwe ze ten olej jest jakiś lipny i nie ma dobrego smarowania. Ja jak jeździłem na elfie to zapalała się na 1 tys obrotów po wymianie na inny problem zniknął.

Kontrolka ciśnienia oleju.

: pt wrz 17, 2010 09:26
autor: Grabnięty
W takim razie muszę zmierzyć ciśnienie dla spokoju... co zaobserwowałem, wymieniony czujnik biały czyli wysokiego ciśnienia na biały, (tu się pewnie nic nie zmieniło) a jego punkty zmienne to 1,6 - 2,0 bar, brązowy - niskiego ciśnienia na czarny, gdzie ich punkty zmienne to 0,15-0,45 bar (brązowy), 1,2 - 1,6 bar (czarny). Czy to mogło być powodem mrugania kontrolki cały czas?

(Jest jeszcze czujnik niebieski 0,15-0,35, jeszcze mniej niż przy brązowym)

Wczoraj założyłem z powrotem mój stary brązowy czujnik, i kontrolka w czasie jazdy nie mrugnęła ani raz... niestety nie ustąpiło mruganie przy zgaszonym silniku. Pytanie czy mój czujnik jest walnięty? dlatego nie świeci i nie mruga? lub czy założony czarny może mieć za wysoką wartość, bo różnica między brązowym a czarnym jest spora, tylko nie wiem czy to ma wpływ...


Ogólnie zrobiłem ponad 100 km od remontu głowicy, na czujniku brązowym, więc gdyby nie było smarowania to chyba było by już po silniku?

Re: Kontrolka ciśnienia oleju.

: pt wrz 17, 2010 16:48
autor: pitru
Najpierw
Grabnięty pisze: Problem zaczął się od mrugania kontrolki na zgaszonym silniku, po przekręceniu kluczyka na pierwszą pozycje, po odpaleniu silnika gasła nie zaświecając się podczas jazdy wiedziałem że tak nie powinno być więc udałem się na wymianę czujników, od razu dwóch co pogorszyło sprawę, nie dość że kontrolka mruga na zgaszonym silniku (gaśnie po zapaleniu).
potem
Mati91maniak pisze:Może jest gdzieś zwarcie w instalacji bo jak mówisz na zgaszonym silniku też ci mruga.
:shock: :bajer: :panna: Co jest dziwnego w tym, że jak silnik nie chodzi to kontrolka miga? A niby czemu miała by nie migać, jak nie ma ciśnienia?
Jeżeli wcześniej kontrolka nie migała, to to była usterka, bo czujnik sygnalizował że jest ciśnienie.
Jeżeli podczas jazdy zapala się kontrolka to proponuję, tak jak pisałem już wcześniej zmierzyć ciśnienie oleju, najlepiej po trasie na rozgrzanym na max olejem.

Kontrolka ciśnienia oleju.

: sob wrz 18, 2010 16:09
autor: Grabnięty
:bajer: ...no nie dało mi spokoju czemu zaczęła mrugać na zgaszonym skoro nie mrugała, i nie spotkałem się z kontrolkami oleju które mrugają przed zapaleniem samochodu, zawsze takowe kontrolki świecą światłem ciągłym...

Czyli rozumiem, że miganie jej powoduje brak ciśnienia oleju przed zapaleniem silnika? I nie szkodzi to niczemu? :hmm:

Wracając jeszcze do kwestii samych czujników, mianowicie jak to jest z ich kolorystyką? Biały 1,6 - 2,0 bar i czarny 1,2 - 1,6 bar to czujniki wyższego ciśnienia?
Zaś brązowy 0,15-0,45 bar i niebieski 0,15-0,35 bar, to czujniki niższego ciśnienia?


:pub:

Kontrolka ciśnienia oleju.

: ndz wrz 19, 2010 11:09
autor: Paweł Marek
Grabnięty, kolor i ciśnienie to nie wszystko, jeden z czujników jest zwierny, drugi rozwierny i tu może być pomyłka, albo kable zamienione do obu

Re: Kontrolka ciśnienia oleju.

: pn wrz 20, 2010 11:23
autor: pitru
Grabnięty pisze:i nie spotkałem się z kontrolkami oleju które mrugają przed zapaleniem samochodu, zawsze takowe kontrolki świecą światłem ciągłym...
A ja nigdy w żadnym z moich VW nie miałem palących się ciągłym światłem, zawsze migały.
Grabnięty pisze:Czyli rozumiem, że miganie jej powoduje brak ciśnienia oleju przed zapaleniem silnika? I nie szkodzi to niczemu?
To normalna sprawa, nie może być ciśnienia jeżeli pompa olejowa nie pracuje, a kontrolka może jeszcze kilka razy mignąć po uruchomieniu silnika zanim pompa nie zassie oleju.
Co do czujników, to nie kombinuj z kolorami kup takie, jakie były. Jeżeli problem jest nadal to szukaj przyczyny albo w instalacji, słabej pompy olejowej, albo może olej jest do :ass: Ja miałem jaja, gdy zalałem na wymianę Elfa 15W40 turbo diesel. Też kontrolka świrowała podczas dłuższej trasy i gasła dopiero po przegazówce.
Po zmianie na Mobila problem zniknął :grin:

Kontrolka ciśnienia oleju.

: wt wrz 21, 2010 18:49
autor: Grabnięty
Ok dzięki pitru za pomoc :bigok:

U mnie jednak będzie coś grubszego, zaczęło się, mruga i pika w czasie jazdy :( po "przegazowaniu" oczywiście przestaje... :? chyba zacznę od pomiaru ciśnienia, wymiany oleju i filtra , eh!

Re: Kontrolka ciśnienia oleju.

: śr lis 10, 2010 23:26
autor: passatgl5
Sorki za mały odkop. Ale potrzebuje pewnej i konkretnej informacji a mianowicie: jak biegnie trasa sygnalu od czujnika cisnienia oleju do zegarów? Czy sygnal idzie przez komputer sterujacy?? Czy zegary w jakis sposob przetwarzaja sygnal? Czy da sie w jakis sposob ominac komputer i uklad zegarow jezeli ma na to oczywiscie wplyw? Ktore piny w kompie od ABU ewentualnie odpowiadaja za ten sygnal?

Kontrolka ciśnienia oleju.

: czw lis 11, 2010 00:36
autor: Paweł Marek
Połączone są do licznika bez pośrednictwa sterownika silnika. Na forum znajdziesz zarówno rozpiskę wtyku licznika (pinout) jak i obrazek pokazujący dokładny rozkład wtyków z tyłu skrzynki bezpieczników z opisem który kabel od czego gdyby było ci to na coś potrzebne.
Jeszcze odnośnie starszego posta o miganiu kontrolki. Kto nie widział migającej niech sobie odłączy wtyczkę od czujnika niskociśnieniowego i włączy zapłon bez zapalania silnika

Kontrolka ciśnienia oleju.

: czw lis 11, 2010 02:10
autor: passatgl5
Wobec tego skoro nie posredniczy w tym ECU to dlaczego po przekreceniu czujnikow do innego silnika (po swapie) kontrolka miga po odpaleniu. Miał miejsce swap w miejsce ABU jest 1,6 TD z MK2 i ma czujniki z wiazkami wkrecone i podpiete od ABU... Diesel ma znaczaco rozniace sie wartosci cisnien i to moze byc przy czyna czy jak?

Kontrolka ciśnienia oleju.

: czw lis 11, 2010 11:28
autor: Paweł Marek
gdzie jest błąd nie wiem ale czujnik wysokociśnieniowy pod diesla jest na dwa razy niższą ciśnienie niż do benzyny. Nie zajarzyłem z opisu czy masz czujniki od diesla wkręcone do benzyny czy odwrotnie

Kontrolka ciśnienia oleju.

: czw lis 11, 2010 12:55
autor: passatgl5
Do diesla mam wkrecone z benzyny ABU. Czy problem by zniknal gdybym zalozyl zegary z 1,9 1Y i czujniki z 1,9 1Y? Czy zegar w jakis sposob przetwarza ten sygnal czy na slepo po prostu sluzy po to zeby tylko podac prad na kontrolke?