Strona 1 z 1
Z jaką siłą dokręcic łożysko w tylnym kole?
: wt wrz 14, 2010 21:30
autor: Steryd126
Witam, ostatnio wymieniałem cylinderek w tylnym kole , wszystko poszło gładko, odpowietrzyłem i hamuje ok ale wydaje mi się ,że cos po tej naprawie postukuje nie jest to jakies głośne ale słychac i podejrzewam,że to od tego. Było tak, dokręciłem do oporu i popuściłem około pół obrotu, założyłem zabezpieczenie ( nie wiem czy właśnie powinien byc jakis luz czy na maksa kręcic nakrętkę) . jak zawsze po naprawie pojechałem na testa najpierw delikatnie pohamowałem żeby wybadac hamulec a później kilka razy od 60 do zera na pisku lub od 40 do zera na ręcznym . nie wiem może się cos tam ułożyło i wyszło ,że za luźno dokręciłem, jak to z tym dokręcaniem jest?????
Z jaką siłą dokręcic łożysko w tylnym kole?
: wt wrz 14, 2010 21:41
autor: Paweł Marek
mam być minimalny luz, taki żeby na podniesionym aucie bez założonego koła podkładka pod śrubą dała się jeszcze przesuwać pod naciskiem śrubokręta - bez żadnego wantowania. Praktycznie potem po założeniu koła ma być na nim wyczuwalny minimalny luz przy szarpaniu. Jeśli nie zostawisz luzu żegnasz się z łożyskiem po kilkudziesięciu km, zwłaszcza jeśli jest słabsze jakościowo. Ja mam zrobione na najmarniejszych optimalach 150 tys i jest ok. dzięki odpowiedniemu luzowi
Z jaką siłą dokręcic łożysko w tylnym kole?
: wt wrz 14, 2010 21:47
autor: Steryd126
łożysko mam skf, zakładane jakies 15tys km temu razem z nowymi bębnami były robione. czyli jak za mocno mam łożysko dokręcone to ma prawo pukac? postaram się jutro zdjąc wszystko jeszcze raz, jak poznac ,że łożysko ewentualnie popsute? dodam ,że od tej naprawy było jeżdżone może ze 30 km
Z jaką siłą dokręcic łożysko w tylnym kole?
: wt wrz 14, 2010 21:51
autor: wojtas46
Wszystko tak jak kolega wyżej pisze , po ok. 1000 km sprawdzenie luzu łożysk ewentualnie lekkie dokręcenie
Z jaką siłą dokręcic łożysko w tylnym kole?
: wt wrz 14, 2010 22:20
autor: Tomasz Bis
Steryd126 pisze:dokręciłem do oporu i popuściłem około pół obrotu,
wydaje mi się że Masz za duży luz w tej chwili i łożysko jeszcze się nie zatarło .
Steryd126 pisze:zdjąc wszystko jeszcze raz,
Podnieś do góry ,zdejmij kapselek i wyreguluj j.w.pisze Kolega.
Z jaką siłą dokręcic łożysko w tylnym kole?
: śr wrz 15, 2010 07:13
autor: wesol
jesli z amocno bylo dokrecone i juz jezdziles na takim dokreceniu to jest po łozyskach. Jesli dales za luzno to jest okej i mozna jeszcze deczko dokrecic. Ja robie to tak: Kolo zaozone na auto a stuba centralna dokrecona tylko wstepnie. Auto na podnosniku wiec ma pole manewru i dokrecam do momentu kiedy jest wyczuwalny delikatny luz na kole ( lekkie pykanie na lozysku jest wyczuwalne). Tak zostawiam i tylko daje zawleczke. Mozna sie przejechac i kontrole zrobic luzów. Nelezy pamietac ze ma byc bezwzglednie delikatny luz oczewiscie na lozyskach stozkowych bo jesli sa to lozyska kulkowe to do walamy w zasadzie do oporu-(200-230 Nm)
Z jaką siłą dokręcic łożysko w tylnym kole?
: śr wrz 15, 2010 09:32
autor: Matt_GT
Ja robię to tak zakładam łożysko i dokręcam nakrętkę do oporu żeby te łożysko weszło na swoje miejsce, następnie odpuszczam, że z powrotem się cofnie(delikatnie wyskoczy z obudowy). Teraz dokręcam powoli do pierwszego oporu i kręcę kołem, powtarzam tą czynność ok 3 razy. Jak już widzie że nie ma co dalej dociskać łożyska bo już jet stały opór to już więcej nie dociskam, potem zawleczka, dekielek i wszystko gra. Ostatnio po wymianie już około 2 tys km zrobiłem to żadnego stukania, szorowania itp. A jak sprawdzałem parę dni temu to nie wyczułem luzu ani nie jest przyhamowane.