Witam. Mam problem z mk4 1.9 tdi arl. Przy zimnym silniku, po odpaleniu auta zaczyna się dziwny stukot, który trwa przez 2-3min a potem ustaje. Coś jak by uderzanie plastiku niedokręconego. Jest to dość wyraźne i głośne. Wg mechanika, który zerkał na to dochodzi to z okolic skrzyni. Facet twierdzi że może być to dwumas/sprzęgło.
Auto zachowuje się poza tą usterką ok. Silnik pracuje bardzo dobrze, przyśpiesza ok, biegi także wchodzą ok i nie ma problemu ze sprzęgłem. Po 5min od odpalenia nie ma problemu już z tym hałasem.
Ma ktoś może jakiś pomysł co to może być, bo perspektywa wymiany sprzęgła itd jest chyba dość kosztowana :/ ? Czy jeśli jest to ten dwumas/sprzęgło można z tym jeździć?
Stukanie na zimnym silniku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Stukanie na zimnym silniku
Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Stukanie na zimnym silniku
Jak hałas znika po kilku minutach, to może czas na nowe szklaneczki? Możesz jeszcze wciskać sprzęgło po uruchomieniu silnika lub przytrzymać go na pół-sprzęgle i posłuchać czy ma to jakiś wpływ na hałas.
Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24
Stukanie na zimnym silniku
Już znalazłem kilka tematów z podobnym problemem i wygląda to na koło dwumasowe jednak :/
Dziś z rana przytrzymałem sprzęgło kilka razy i faktycznie hałas cichnie, nie do końca ale jednak. Dziwne że dzieje się to tylko na zimnym silniku, ale pewnie jak się rozgrzeje to te pykanie też jest tylko pewnie mało słyszalne.
Czy można np zmienić sam dwumas a sprzęgło nie, bo chodzi ok?
Dziś z rana przytrzymałem sprzęgło kilka razy i faktycznie hałas cichnie, nie do końca ale jednak. Dziwne że dzieje się to tylko na zimnym silniku, ale pewnie jak się rozgrzeje to te pykanie też jest tylko pewnie mało słyszalne.
Czy można np zmienić sam dwumas a sprzęgło nie, bo chodzi ok?
Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Stukanie na zimnym silniku
Można, ale to zależy od Ciebie, i w ilu procentach jest zużyta tarcza. Warto też sprawdzić łożysko oporowe, jak już wszystko będzie na wierzchu.
Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24
Stukanie na zimnym silniku
OK rozumiem, czyli dobry mechanik będzie wiedzieć co i jak.
W takim razie po wypłacie biorę wsio na WZ, całość dwumas + sprzęgło i zobaczymy, co trzeba będzie wymienić to się wymieni. Obecnie mam delikatne objawy i nie chce aby mi silnik rozklekotało tak jak to na forum niektórzy pisali.
W takim razie po wypłacie biorę wsio na WZ, całość dwumas + sprzęgło i zobaczymy, co trzeba będzie wymienić to się wymieni. Obecnie mam delikatne objawy i nie chce aby mi silnik rozklekotało tak jak to na forum niektórzy pisali.
Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości