Strona 1 z 1

Smar na gwint do świec żarowych

: ndz wrz 12, 2010 11:07
autor: ZWIREK1
Witam
Pytanie jak wyżej jaki specyfik zastosować na gwint aby świece się nie zapiekły .
Są smary miedziowe, grafitowe i inne specyfiki .
Który zastosować aby w przyszłości nie było problemów z wykręceniem świec.
Wykręcanie nie jest taką łatwą czynnością , porównał bym to do gwintowania w bardzo miękkim materiale dużo wyczucia i cierpliwości.
W starych diesel-ach to inna baja .
Co proponujecie zastosować .
Z góry dzięki za podpowiedź
Jak było proszę o linka .
Pzdr

Smar na gwint do świec żarowych

: ndz wrz 12, 2010 11:41
autor: pitru
Ja używam pasty miedzianej z Forscha. Super sprawa :grin: Także do śrub tłumika klem aku i wszędzie tam gdzie mogą się zapiekać.

Smar na gwint do świec żarowych

: ndz wrz 12, 2010 14:17
autor: androv
Dokręcamy nie mocniej niż 17 NM,i nc się nie zapiecze.

Smar na gwint do świec żarowych

: ndz wrz 12, 2010 17:22
autor: pitru
Tak, ale czy nie lepiej po zluzowaniu gwintu odkręcić śrubę czy nakrętkę palcami zamiast machać kluczem do końca? Moim skromnym zdaniem dobrze jest zabezpieczyć gwint.

Smar na gwint do świec żarowych

: pn wrz 13, 2010 20:54
autor: ZWIREK1
Dzięki panowie, jak by ktoś miał coś do dodania to proszę .
Pzdr

Smar na gwint do świec żarowych

: sob wrz 18, 2010 10:17
autor: Tomek_Dx
Najlepiej własnie zainwestować w klucz dynamometryczny najlepiej w dwa o zakresie 5-25Nm oraz 20-120Nm. Dokręcisz wtedy wszystkie śruby w VW. Ja dokręcałem wszystko odpowiednimi momentami w 18 letnim VW i do dziś nie ma problemów z odkręceniem żadnej śrubki. Oczywiście w zeszłym roku też wymieniałem w innej Skodzie 1.9 TDI świece żarowe i z racji tego że 6 lat temu były dokręcone zalecanym momentem to wymiana poszła bez problemu. Oczywiście na wszelki wypadek dzień wcześniej wokół zostało wszystko wyczyszczone z piasku i brudu a świece wokół na noc były zalane WD-40 i rano odkręcane na zimnym silniku!

Smar na gwint do świec żarowych

: sob wrz 18, 2010 10:17
autor: Tomek_Dx
Najlepiej własnie zainwestować w klucz dynamometryczny najlepiej w dwa o zakresie 5-25Nm oraz 20-120Nm. Dokręcisz wtedy wszystkie śruby w VW. Ja dokręcałem wszystko odpowiednimi momentami w 18 letnim VW i do dziś nie ma problemów z odkręceniem żadnej śrubki. Oczywiście w zeszłym roku też wymieniałem w innej Skodzie 1.9 TDI świece żarowe i z racji tego że 6 lat temu były dokręcone zalecanym momentem to wymiana poszła bez problemu. Oczywiście na wszelki wypadek dzień wcześniej wokół zostało wszystko wyczyszczone z piasku i brudu a świece wokół na noc były zalane WD-40 i rano odkręcane na zimnym silniku!

Smar na gwint do świec żarowych

: sob wrz 18, 2010 10:24
autor: pitru
Tak czy inaczej, z chemią warsztatową praca mechanika jest łatwiejsza. :D

Smar na gwint do świec żarowych

: sob wrz 18, 2010 13:26
autor: norek111
dokręcanie bez klucza dynamometrycznego zawsze daje pewien niedosyt dokręcania