Strona 1 z 2
Maglownica - starego typu i nowego
: czw sie 05, 2010 14:01
autor: pancur0
Jakie są różnice i w jakich latach były produkowane maglownice ze wspomaganiem nowego typu i starego typu ?
Moja juz domaga sie wymiany, bo cieknie jak glupia.
Mam gofra z rocznika 84 i podejrzewam, ze jest to starego typu, ale mam okazje kupic maglownice z 91.
Tylko czy bedzie pasowac ?
Maglownica - starego typu i nowego
: czw sie 05, 2010 14:49
autor: Lipek81
Z tego co wiem, to nie było maglownic starego i nowego typu - były po prostu dwa rodzaje, montowane niezależnie od rocznika - po prostu różnie się trafiało. W każdym razie oba rodzaje będą pasowały.
Maglownica - starego typu i nowego
: czw sie 05, 2010 16:04
autor: Paweł Marek
Były dwie firmy ZF i TRV poznać łatwo po tym że jedne mają karbowaną rurę maglownicy drugie gładką.
No i drążki mają inne numery, nie wiem jak z mocowaniem do kolumny i czy ta zamienność bedzie oczywista.
Maglownica - starego typu i nowego
: czw sie 05, 2010 18:02
autor: pancur0
A moglibyscie pokazac fotke albo cos w tym stylu ?
byłoby mi to bardzo przydatne;D
Maglownica - starego typu i nowego
: czw sie 05, 2010 18:09
autor: pancur0
Lipek81 pisze:W każdym razie oba rodzaje będą pasowały.
jesteś pewny ?
Maglownica - starego typu i nowego
: czw sie 05, 2010 19:56
autor: Paweł Marek
http://allegro.pl/item1177586759_przekl ... _ii_2.html" onclick="window.open(this.href);return false; najczęściej wystepująca TRV
http://img249.imageshack.us/img249/3377/001zn.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; a tu widac kawałek rury ZF-XTR - widać charakterystyczne karbowanie.
Maglownica - starego typu i nowego
: czw sie 05, 2010 21:15
autor: pancur0
i u mnie jest właśne ta druga...
Maglownica - starego typu i nowego
: pt sie 06, 2010 08:18
autor: Lipek81
pancur0, ale co za problem - i tak kupujesz maglownice z drążkami, możesz poprosić sprzedawcę, żeby dorzucił elementy mocujące - śruby, obejmy i tyle. Jeżeli wymienisz całość (razem z elementami mocującymi) to na 100% będzie pasowało.
Maglownica - starego typu i nowego
: pt sie 06, 2010 09:57
autor: pancur0
Lipek81, dzieki wielkie za pomoc
w takim razie biore ją i kombinuje:P
Maglownica - starego typu i nowego
: pt sty 09, 2015 00:12
autor: VWiater
A takie mam pytanie w sumie w temacie: mógłby mi ktoś wytłumaczyć co to maglownica, przekładnia kierownicza, kolumna kierownicza, listwa, krzyżaki? Najlepiej na jakimś rysunku, bo tak czytam tematy o maglownicach bo jutro mam zamiar rozbierać i normalnie zgłupiałem całkowicie co jest co.
EDIT. Rozkminiłem, że maglownica=listwa=przekładnia kierownicza. Dobrze?
Maglownica - starego typu i nowego
: pt sty 09, 2015 07:53
autor: waski1
jaroslawwiatr pisze:Rozkminiłem, że maglownica=listwa=przekładnia kierownicza. Dobrze?
Dobrze.
Maglownica - starego typu i nowego
: pt sty 09, 2015 11:26
autor: VWiater
A znalazłem teraz takie coś: listwa przekładni kierowniczej i co to jest?
Maglownica - starego typu i nowego
: pt sty 09, 2015 11:41
autor: waski1
Listwa zębata.Masz tu link jest opis. Na wikipedii też jest wyjaśnienie proponuje przeczytać.
http://chelmno.przekladnia-maglownica.cba.pl/opis.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Maglownica - starego typu i nowego
: pt sty 09, 2015 12:17
autor: VWiater
waski1 pisze:jaroslawwiatr pisze:Rozkminiłem, że maglownica=listwa=przekładnia kierownicza. Dobrze?
Dobrze.
No to chyba nie dobrze bo listwa to nie maglownica. Podsumowując to mam takie coś:
przekladnia kierownicza=maglownica=przekladnia zebatkowa i listwa zebata=listwa maglownicy=listwa przekladni kierowniczej.
Teraz kminiąc dalej wał przegubowy to tzw. krzyżaki? I do tego wału z jednej strony na krzyżak zewnetrzny przychodzi maglownica, a z drugiej strony na krzyzak wewnetrzny kolumna kierownicza, dobrze mowie?