swap 1.8 16v kr z corka do mk1 cabrio pomocy

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rafalcabrio mk1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw cze 24, 2010 01:18
Lokalizacja: uk

swap 1.8 16v kr z corka do mk1 cabrio pomocy

Post autor: rafalcabrio mk1 » czw cze 24, 2010 01:31

wczoraj trafila mi sie okazja i kupilem corrado2.0 16v
pojechalem na miejsce okazalo sie calkiem ladne w dobrych pieniadzach
wiec postanowilem sie przejechac sprawdzic jak chodzi
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
po kilku minutach po zakupie stalo sie to czego nigdy bym sie nie spodziewal bylo bum
i z ladnego corka zostalo to
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
mam teraz maly dylemat i niewiem co mam robic odbudowac corka czy przeszczepic silnik do golfa
moze wy mi pomozecie i powiecie co i jak
ogolnie nigdy nie przekladalem silnika z innymi parametrami wiazkami itp
przekladalem stary silnik na nowy o takich samych parametrach
napiszcie czy warto przelozyc ta 16v do mojego staruszka czy bedzie wszystko pasowac oby dwa auta stoja obok siebie a wiec daleko czesci nietrzeba bedzie nosic j
jak wyglada sprawa z lapami silnika i skrzyni prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony wt lip 27, 2010 13:11 przez rafalcabrio mk1, łącznie zmieniany 1 raz.



mateusz33
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob paź 03, 2009 10:02
Lokalizacja: WWA

Post autor: mateusz33 » czw cze 24, 2010 01:35

Jeśli silnik nie został przesunięty i geometria jest w porządku to na twoim miejscu bym go naprawił.
Na moje oko to za dużo pracy przy tym nie ma.



rafalcabrio mk1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw cze 24, 2010 01:18
Lokalizacja: uk

Post autor: rafalcabrio mk1 » czw cze 24, 2010 01:38

wlasnie karoseria nie jest za ciekawa bo jest sprayem pomalowany
chcem wziasc silnik do mk1 i reszte na czesci



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw cze 24, 2010 09:45

Jaki masz silnik w mk1? Jeżeli na małym bloku, czyli 1.3, 1.1 itp. - to trzeba przespawać jedne mocowanie silnika. Natomiast jeżeli masz 1.6, 1.8 - to będzie wszystko pasowało. Problem może pojawić sie z kołami pasowymi- jeżeli korek miał klimę, albo wspomaganie. W mk1 pewnie tego nie masz- wiec trzeba będzie wywalić klimę i wspomaganie - i tutaj pojawia się problem z kołami pasowymi, którego na razie nie wiem, jak rozwiązać.
Następny problem to wydech - ten z mk1 o ile się orientuję to nie podpasuje do tego silnika - także ktoś musiałby to pospawać - ale nie jestem na 100% pewien, wiec może niech ktoś inny to potwierdzi.

Dolot - znowu problem- nie wiem, dokładnie, jak wygląda filtr powietrza w korku - ja widziałem, jak wyglądała przekładka z paska - trzeba było kupić i przerobić obudowę filtra powietrza z mk2 i jakoś go zamontować na prawej podłużnicy - zbiorniczek spryskiwaczy musi powędrować w inne miejsce. Inne rozwiązanie to zastosowanie obudowy filtra powietrza z mk1 z silnikiem na wielopunktowym wtrysku mechanicznym - jest ona mniejsza, niż z paska, czy golfa mk2, wiec łatwiej ją upchać pod maską i mniej rzeźby. Obudowa z paska nie podejdzie - jest po prostu za duża. Ewentualnie zamontować elektroniczny wtrysk wielopunktowy (ale to z kolei znowu kompletowanie elementów itp. ) - wtedy problem odpada, bo można sobie wstawić stożek i po sprawie.

Elektryka - Dla mnie nie było to trudne, bo zajmuję się tym na co dzień. Ogólnie - jeżeli masz teraz w mkI silnik na wtrysku - to trochę łatwiej, bo masz już przekaźnik od pompy paliwa i instalację do tej pompy, oraz samą pompę. Jeżeli nie masz wtrysku - to trzeba skołować pompę pliwa, która będzie pasowała w bak do mk1 - bo o ile pamiętam, to ta z korka nie pasuje - jest za duża. Ewentualnie podobno sie da przełożyć samą pompę do pływaka od mk1 - podobno jest tam miejsce itp. - nie wiem dokładnie.

Sama instalacja silnika - nie ma tragedii - ogólnie kilka kabelków do połączenia razem (no chyba, że dochodzi ten przekaźnik pompy paliwa do zrobienia - to wtedy więcej). Bo rozumiem, że korek immo nie miał? Trzeba zwrócić uwagę, w którym miejscu jest sterownik silnika w korku i czy da się go zamontować w podobnym miejscu w mk1. W pasku, z którego przekładałem instalację komputer był na podszybiu - nie było problemu - po prostu w mk1 też zamontowaliśmy na podszybiu.

Ogólnie nie jest to tak, że przekładasz i wszystko pasuje. trzeba trochę porzeźbić - największy problem to wydech, trochę mniejszy to dolot, a reszta to do ogarnięcia.
Jeżeli chodzi o podłączenie elektryki, to nie ma problemu - mogę pomóc - opisać w razie potrzeby który kabelek gdzie podłączyć - kolorami.

http://www.vwgolfmk1.org.uk/modules.php ... age&pid=39 - Na tym forum możesz znaleźć kilka potrzebnych informacji.
Ostatnio zmieniony czw cze 24, 2010 09:49 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.



rafalcabrio mk1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw cze 24, 2010 01:18
Lokalizacja: uk

Post autor: rafalcabrio mk1 » czw cze 24, 2010 13:26

a wiec tak w mk1 mam silnik na gazniku 1.8
dolot wiadomo gdzie jest w przy gazniku
w corku Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
mysle ze z dolotem nie bedzie problemu :grin:
pompki paliwa nie mozna umiescic na zewnatrz z tego co pamietam bo kiedys mialem 2.0 8v w mk1 pompka byla z tylu kolo belki
problem moze byc ze wspomaganiem jak te wspomaganie moge przeniesc do mk1??
dalo by rade czy raczej za duzo dlubania??



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw cze 24, 2010 13:58

CHYBA maglownica z mkII podejdzie, ale nie jestem pewien. Coś mi się kojarzy, że jak się zmieniało w mk1 silnik np. z 1.3 na 1.8 to trzeba było zmienić maglownicę, bo ta druga, (czyli od mkII) ma mocowanie na wspornik od cięgien biegów, także być może pasuje - ale też niech ktoś to lepiej potwierdzi, bo ja nie jestem pewien.



rafalcabrio mk1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw cze 24, 2010 01:18
Lokalizacja: uk

Post autor: rafalcabrio mk1 » pt cze 25, 2010 00:27

dobra skrzynia i osprzet z czego corrado czy z mojego starego silnika 1.8??



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt cze 25, 2010 08:38

no kumpel jak zmieniał, to skrzynię zostawił z mk1. Tylko on miał silnik 1.3 w tym mk1 - wiec skrzynia trochę inna. ale skoro skrzynia od tak małego silnika pasowała do 1.8 16V - to ta większa tez powinna podejść....



rafalcabrio mk1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw cze 24, 2010 01:18
Lokalizacja: uk

Post autor: rafalcabrio mk1 » pn cze 28, 2010 22:38

dzis sie zaczelo zaczelem od golfa
jak wyjmowalem skrzynie biegow zauwazylem ze w corrado brakuje jednej poduszki wogole nawet niema miejsca na nie w golfie silnik trzyma sie na niej chodzi mi o ta poduszke z lewej strony
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn cze 28, 2010 23:26

Chodzi tobie o poduchę na prawej podłużnicy? Musisz z golfa przekręcić łapę silnika do tego 16V i po problemie. A co do skrzyni - trochę skłamałem - dopytałem dokładnie - kumple wywlił tą skrzynie z 1.3 i wstawił drugą skrzynie - też od mk1, ale od GTI. Co do przekładni kierowniczej - są dwa rodzaje - do silników na małym i na dużym bloku. Różnią się wspornikiem na mechanizm zmiany biegów. Ty w cabrio masz silnik na dużym bloku, czyli temat masz rozwiązany - wszystko powinno pasować, ale wspomagania nie będziesz miał (no chyba, ze w cabrio jest).



rafalcabrio mk1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw cze 24, 2010 01:18
Lokalizacja: uk

Post autor: rafalcabrio mk1 » wt cze 29, 2010 00:34

tylkoo tam w 16 niema gdzie chyba tej poduch przekrecic bo sa tam paski chyba ze nie zauwazylem :blush:



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt cze 29, 2010 08:12

Ale ta łapa nie jest przykręcana od pasków, tylko jakby z tyłu silnika, od strony grodzi.



rafalcabrio mk1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw cze 24, 2010 01:18
Lokalizacja: uk

Post autor: rafalcabrio mk1 » śr cze 30, 2010 01:19

aha czyli ona jest tak??
silnik z gofiny wyjety
czy rwac wszystkie kable czy ktores zostawic i pozniej tylko uzupelnic tym z corka??
jak spasuje serwoz corrado do mk1??
bo tez bede chamulce przekladal ;p



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr cze 30, 2010 09:03

Z silnika z mk1 odkręcasz łapę i przykręcasz do tego 16V - i już masz potrzebne mocowanie.
Serwo i pompa hamulcowa - nie mam zielonego pojęcia, ale może być problem.

Kabli nie tnij na razie żadnych - odepnij wszystkie wtyczki, wiązkę wypnij z zaczepów i niech sobie wisi w komorze silnikowej - dobrze jest to wszystko włożyć w worek jakiś, żeby te kable i wtyczki się nie plątały.
Z corrado wyciągnij całą wiązkę silnika - aż do skrzynki z przekaźnikami. Nic nie tnij, wszystko da się wyciągnąć bez obcinania kabli.
Porób fotki wiązki od corrado - nie wiem dokładnie, jak tam jest - w pasku było tak, że wiązka szła od skrzynki przekaźników do silnika, do różnych czujników i także do ECU. Także wystarczyło obciąć wtyczkę od skrzynki przekaźników w wiązce od paska i wystające kabelki połączyć z instalacją mk1. Czy tak jest też u Ciebie?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości